Sattuipa tänään (11.4.) silmääni Hesarin nettiversiossa uutinen, jonka otsikon mukaan "Metro on edelleen Helsingin joukkoliikenteen suosikkiväline". Uutisessa referoidaan HKL:n tuoretta matkustajakyselytutkimusta: "Metro on matkustajien mielestä edelleen Helsingin joukkoliikenteen arvostetuin liikenneväline. Metron vahvuutena pidetään liikenteen sujuvuutta ja aikataulussa pysymistä."
Alkuperäinen HKL:n tiedote löytyy osoitteesta www.hkl.fi kohdasta "ajankohtaista". Hesarin uutinen (11.4. klo 10.07 julkaistu nettiversio) on, mielenkiintoista kyllä, lähes sanasta sanaan kopioitu ko. lähteestä. Uutisessa ei kerrota lainkaan, kuinka suuri ero metron ja muiden liikennevälineiden arvosanojen välillä on, ja otsikon perusteella voisi kuvitella eron olevan huomattava. Tarkemmat arvosanat löytyvät HKL:n netissäkin julkaistusta pdf-asiakirjasta: bussi 8,07, ratikka 8,10 ja metro 8,24. Herää kysymys: onko 14 sadasosan ero ratikan ja metron välillä edes tilastollisesti merkittävä!? Bussien arvostelu perustuu kokonaan Helsingin sisäisiin bussilinjoihin, ja olisi mielenkiintoista nähdä arvio esim. Westendin linjan busseista, jotka liikennöivät mm. linjalla 112 Matinkylään.
Hesarin uutisesta onkin "sattumalta" jäänyt pois kokonaan HKL:n tiedotteen loppu osa joka kuuluu näin: "Bussiliikenteen vahvuuksia olivat matkustusväljyys ja turvallisuus matkan aikana. Myönteistä on, että bussiliikenteen useimmat arvosanat nousivat edellisvuotisista, aikataulussa pysymistä ja kuljettajien neuvontaa lukuun ottamatta." Taidanpa perustaa sanomalehden: kopioin netistä suoraan asioita ja jätän mainitsematta sellaiset kohdat, jotka eivät sovi yhden totuuden linjaani. Jotenkin tulee mieleeni, öh, eräs olympialaisia järjestävä valtio.
Alkuperäinen HKL:n tiedote löytyy osoitteesta www.hkl.fi kohdasta "ajankohtaista". Hesarin uutinen (11.4. klo 10.07 julkaistu nettiversio) on, mielenkiintoista kyllä, lähes sanasta sanaan kopioitu ko. lähteestä. Uutisessa ei kerrota lainkaan, kuinka suuri ero metron ja muiden liikennevälineiden arvosanojen välillä on, ja otsikon perusteella voisi kuvitella eron olevan huomattava. Tarkemmat arvosanat löytyvät HKL:n netissäkin julkaistusta pdf-asiakirjasta: bussi 8,07, ratikka 8,10 ja metro 8,24. Herää kysymys: onko 14 sadasosan ero ratikan ja metron välillä edes tilastollisesti merkittävä!? Bussien arvostelu perustuu kokonaan Helsingin sisäisiin bussilinjoihin, ja olisi mielenkiintoista nähdä arvio esim. Westendin linjan busseista, jotka liikennöivät mm. linjalla 112 Matinkylään.
Hesarin uutisesta onkin "sattumalta" jäänyt pois kokonaan HKL:n tiedotteen loppu osa joka kuuluu näin: "Bussiliikenteen vahvuuksia olivat matkustusväljyys ja turvallisuus matkan aikana. Myönteistä on, että bussiliikenteen useimmat arvosanat nousivat edellisvuotisista, aikataulussa pysymistä ja kuljettajien neuvontaa lukuun ottamatta." Taidanpa perustaa sanomalehden: kopioin netistä suoraan asioita ja jätän mainitsematta sellaiset kohdat, jotka eivät sovi yhden totuuden linjaani. Jotenkin tulee mieleeni, öh, eräs olympialaisia järjestävä valtio.