Vs: HKL raitiotien lakkautusesitys 1960-luvulla
Frankfurt, Stuttgart ja Köln eivät ole tulleet toimeen maantasoisella ratkaisulla. Noissa kaupungeissa on merkittävästi tunneliratkaisuja.
Göteborg ja Karlsruhe ovat merkittävästi pienempiä kuin monet metron rakentaneet kaupungit. Göteborgissa on lisäksi huono maaperä tunnelirakentamiseen. Ei kai vaan muuten sekä Göteborgissa että Karlsruhessa 70-80- luvuilla taantuvan teollisuuskaupungin piirteitä ja väestönkasvu vähäistä?
Anteeksi, kappaleeni muotoilu oli sekava.
Tarkoitukseni oli sanoa, että esim. Frankfurt, Göteborg, Karlsruhe, Köln, Stuttgart jne. ovat kaupunkeja, joissa EI ole rakennettu metroa, vaan ne ovat tulleet hyvin toimeen maantasoiseen ja katukelpoiseen järjestelmään perustuvalla ratkaisulla siitä huolimatta, että kaupungit ovat saman kokoisia ja -tyyppisiä kuin monet metron rakentaneet kaupungit.
Frankfurt, Stuttgart ja Köln eivät ole tulleet toimeen maantasoisella ratkaisulla. Noissa kaupungeissa on merkittävästi tunneliratkaisuja.
Göteborg ja Karlsruhe ovat merkittävästi pienempiä kuin monet metron rakentaneet kaupungit. Göteborgissa on lisäksi huono maaperä tunnelirakentamiseen. Ei kai vaan muuten sekä Göteborgissa että Karlsruhessa 70-80- luvuilla taantuvan teollisuuskaupungin piirteitä ja väestönkasvu vähäistä?
Viimeksi muokattu: