Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Tämä onnettomuus tutkitaan nyt luonnollisesti suuronnettomuuden vaaratilanteena Onnettomuustutkintakeskuksen toimesta.
Raideliikenteessäkin olisi syytä toimia saman toimintakulttuurin mukaan kuin ilmailussa, eli onnettomuustutkijoiden suosituksia noudatetaan tinkimättä.
Raideliikenteen kaikki onnettomuustutkinnat:
http://www.onnettomuustutkinta.fi/2597.htm
Onnettomuustutkinnoissa on useita vaihtotyöonnettomuuksia ja turvallisuuskäytännöistä poikkeamisesta johtuneita onnettomuuksia.
Kaikki A- ja B eli suuronnettomuus- ja suuronnettomuuden vaaratilanne - raportit:
Jokelan junaonnettomuus 21.4.1996
Jyväskylän junaonnettomuus 6.3.1998
Suonenjoen junaonnettomuus 12.8.1998
Keravan vaaratilanne 7.12.1998
Tampereen junaonnettomuus 2.11.2001
Kolhon vaaratilanne 19.8.2002
Jämsän onnettomuus 30.3.2005
Vaihtotöistä ainakin tämä esimerkki:
Helsingin asemalla 2005 sattunut tilanne
Raideliikenteessäkin olisi syytä toimia saman toimintakulttuurin mukaan kuin ilmailussa, eli onnettomuustutkijoiden suosituksia noudatetaan tinkimättä.
Raideliikenteen kaikki onnettomuustutkinnat:
http://www.onnettomuustutkinta.fi/2597.htm
Onnettomuustutkinnoissa on useita vaihtotyöonnettomuuksia ja turvallisuuskäytännöistä poikkeamisesta johtuneita onnettomuuksia.
Kaikki A- ja B eli suuronnettomuus- ja suuronnettomuuden vaaratilanne - raportit:
Jokelan junaonnettomuus 21.4.1996
Jyväskylän junaonnettomuus 6.3.1998
Suonenjoen junaonnettomuus 12.8.1998
Keravan vaaratilanne 7.12.1998
Tampereen junaonnettomuus 2.11.2001
Kolhon vaaratilanne 19.8.2002
Jämsän onnettomuus 30.3.2005
Vaihtotöistä ainakin tämä esimerkki:
Helsingin asemalla 2005 sattunut tilanne