HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 27/2013

Enää pari päivää kilpailun ratkeamiseen! Täällä odotetaan jo jännityksellä :cool:

Samoin! :cool:

Voisin raapustaa vielä oman veikkauslappuni.

Kohde 170 (h51, h56): Todennäköisesti Helsingin Bussiliikenne, mutta myös Pohjolan Liikenne voisi olla yksi ehdokkaista. Veolia voi olla myös kiinnostunut tästä, sillä Koskelan varikko on hyvässä paikassa.
Kohde 171 (h52, h57, 552): Veolia Transport, Koskelan varikolla on täydellinen sijainti.
Kohde 172 (h72, h72N): Veolia Transport voittaa tämän Tattarisuon varikon hyvän sijainnin takia.
Kohde 173 (h79, h84, h85, h85B, h85N, h86, h86B, h86N, h88, h89): Helsingin Bussiliikenne pitää tämän itsellään Varhan hyvästä sijainnista johtuen ja kalustokin on valmiina. Nobina olisi varmasti kiinnostunut, mutta Herttoniemen varikon kapasiteetti ei riitä.
Kohteet 174-176: ei muutoksia.
 
Viimeksi muokattu:
Kohde 170 (h51, h56): Nobina Finland/Veolia Transport
Kohde 171 (h52, h57, 552): Nobina Finland/Helsingin Bussiliikenne/Veolia Transport
Kohde 172 (h72, h72N): Veolia Transport
Kohde 173 (h79, h84, h85, h85B, h85N, h86, h86B, h86N, h88, h89): Nobina Finland, samalla hoituisi kuten h80-h83kin.
Kohde 174 (Länsi-Helsingin pienkalustolinjat): Taksikuljetus
Kohde 175 (Itä-Helsingin pienkalustolinjat): Taksikuljetus/Nobina Finland
Kohde 176 (Pohjois-Helsingin pienkalustolinjat):Helsingin Bussiliikenne

Enää pari päivää kilpailun ratkeamiseen! Täällä odotetaan jo jännityksellä :cool:

Oma veikkaukseni pysyy voimassa, tosiaan mielenkiintoista nähdä kenelle tuo hybridilinja menee. :tongue:
 
Suurimmat voittajat ovat siis Pohjolan liikenne ja Taksikuljetus Oy.:D Suurin häviäjä on HelB, joka menetti kaiken.:icon_frown:
 
Hsl.fi sanoi:
Tarjouskilpailu laskee liikennöintikustannuksia keskimäärin 4 prosenttia eli noin 0,96 miljoonaa euroa vuodessa

Kilpailun tulos oli toki yllättävä, mutta enemmän ihmettelen hintakehitystä :shock: h51, h52, h57 ja h72 olivat tiettävästi Helbin viimeiset tietoisesti alihintaan tehdyt tarjoukset ja ymmärätäisin näin, että Pl pystyi nyt tarjoamaan vielä halvemmalla ne? Vai tuleeko tuo ero jostain muusta sopimuksesta?

Jännä nähdä mitä hyrbidejä hankitaan, Volvo 7900 vai jotain muuta :p
 
En olisi kuitenkaan uskonut että nobina vie loputkin Hertsikan liityntälinjat! Kuinkahan meinaavat saada kaiken uuden kaluston mahtumaan siihen Roihupellon pläntille? Luulisi Pohjolallakin alkavan tekevän tiukkaa mahduttaa uutta kalustoa Ilmalaan! Lieneeköhän tämä helbin tappiokierre ihan harkittu strategia vai mistä johtuu ettei helb enää tunnu pärjäävän?
 
En olisi kuitenkaan uskonut että nobina vie loputkin Hertsikan liityntälinjat! Kuinkahan meinaavat saada kaiken uuden kaluston mahtumaan siihen Roihupellon pläntille? Luulisi Pohjolallakin alkavan tekevän tiukkaa mahduttaa uutta kalustoa Ilmalaan! Lieneeköhän tämä helbin tappiokierre ihan harkittu strategia vai mistä johtuu ettei helb enää tunnu pärjäävän?

Itse kyllä ajattelin, että Herttoniemen linjat saattaisi päätyä Nobinalle. Eikös siellä Roihupellossa ole tilaa syksystä alkaen kun Jokerin bussit häviää pois. Onhan Helb viime vuosina voittanutkin, mm. lentokentän linjat ja Jokerin, toki hävisivät nyt aika paljon liikennettä.
 
En olisi kuitenkaan uskonut että nobina vie loputkin Hertsikan liityntälinjat! Kuinkahan meinaavat saada kaiken uuden kaluston mahtumaan siihen Roihupellon pläntille? Luulisi Pohjolallakin alkavan tekevän tiukkaa mahduttaa uutta kalustoa Ilmalaan! Lieneeköhän tämä helbin tappiokierre ihan harkittu strategia vai mistä johtuu ettei helb enää tunnu pärjäävän?

Nythän Nobinalla on Roihupellossa varikkotilaa kahdella eri tontilla kun osa kalustosta on sijoitettu Laippatien ja metroradan väliin. Ensi vuodenvaihteessa ongelmia varikkotilan suhteen ei synny, koska h79:lle tarvitaan autoja vähemmän kuin mitä 550:lta poistuu (noin puolet Roihupellosta ajettavia) mutta 2014/2015 vaihteessa tarvittaisiin tilat vielä noin 15 autolle nykyiseen verrattuna mutta eiköhän sieltä suunnalta löydy tilaa.
 
Itse kyllä ajattelin, että Herttoniemen linjat saattaisi päätyä Nobinalle. Eikös siellä Roihupellossa ole tilaa syksystä alkaen kun Jokerin bussit häviää pois. Onhan Helb viime vuosina voittanutkin, mm. lentokentän linjat ja Jokerin, toki hävisivät nyt aika paljon liikennettä.

Kaikki jokerithan ei ole Roihupellossa, nak varmaan osaa kertoa miten jokerikalusto jakautuu Roihupellon ja Klovin kesken? Laajasalon linjat+79 vaativat kuitenkin reilu 30 uutta autoa joten varmaan enempi tulee lisää kuin jokereita lähtee. Kyllähän helb on kuitenkin viime kierroksilla hävinnyt reippaasti enemmän kuin uutta liikennettä on saatu. Toki tuli Lentokenttälinjat ja jokeri, mutta lyhyessä ajassa on menetetty valtava määrä linjoja, viimeksi lähti h63, h68, h69, h71, h71V ja nyt menee h51, h52, h56, h57, h72, h79 ja h84-h89.

---------- Viestit yhdistetty klo 11:42 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:38 ----------

mutta 2014/2015 vaihteessa tarvittaisiin tilat vielä noin 15 autolle nykyiseen verrattuna mutta eiköhän sieltä suunnalta löydy tilaa.

Alkaako Laajasalon linjojen uusi sopimus vasta 14/15 vaihteessa? Ihmettelinkin miksi tällainen merkintä oli HSL:n sivuille laitettu. Miksi muuten nuo Laajiksen linjat kilpailutettiin jo nyt vaikka sopimus alkaa vasta myöhemmin?
 
Kaikki jokerithan ei ole Roihupellossa, nak varmaan osaa kertoa miten jokerikalusto jakautuu Roihupellon ja Klovin kesken?

Jokeriautot 462-475, 691, 694 ja 695 ajetaan roihupellosta ja 447-461, 690, 692 ja 693 klovista ;)
Kuvittelisin, että osa h79:stä hoituisi Hakunilasta, Malmilta/-lle alkavat ja päättyvät vuorot?

Kuvittelenko vain, vai vapautuiko Pohjolalle ilmalassa ratapihan remontin jälkeen lisää tilaa, joten varikkotila ei ole enää ongelmana?
 
Alkaako Laajasalon linjojen uusi sopimus vasta 14/15 vaihteessa? Ihmettelinkin miksi tällainen merkintä oli HSL:n sivuille laitettu. Miksi muuten nuo Laajiksen linjat kilpailutettiin jo nyt vaikka sopimus alkaa vasta myöhemmin?

H79 haluttiin saada samaan pakettiin H84-H89 linjojen kanssa samalla tavalla kuin H78 on Vuosaaressa muitten Vuosaaren linjojen kanssa.
 
79:n osa/kaikki lähdöistä menee Hakunilalle jossei Herttoniemeen mahdu. Eli Herttoniemeen menee 80-sarjan linjat ja 79 sitten sen mukaan mitä mahtuu.
 
Takaisin
Ylös