HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 31/2013

Ei näemmä ollut sitten muilla kiinnostusta Kirkkonummen ja Sipoon liikenteeseen, joten Keravan liikenne jäi ainoaksi kiinnostusta herättäneeksi kohteeksi.

Yllättävän hiljaista kyllä tarjoajien osalta. Kirkkonummi ei ollut yllätys ja Sipooseenkin väläyttelin Pohjolan Liikennettä. Keravan tarjoajiksi veikkaisin Veoliaa, Pohjolaa, Nobinaa, Savonlinjaa ja Korsisaarta.
 
Sipoo menee Pohjolan Liikenteelle - muita tarjoajia ei ollut, ja päätös on enää HSL-hallituksen nuijankopautusta vailla. Naapuri-Keravan liikenteestä kisaa kuusi tarjousta, joista valitaan voittaja vasta maaliskuussa. Tarjouskilpailussa ratkaistiin myös ELY:n tontille menevä jatkoliikenne Nikkilän kautta naapurikuntiin, joka siis sekin meni PL:lle, kuten esim. perinteikäs Hki-Nikkilä-Porvoo.

Porvoon Liikenne jätti väliin ja ilmoittaa supistavansa kalustonsa 64 autosta "noin 50:een". Koivistolaiset pyörittävät tällä hetkellä 10-12 autoa Sipoon kuvioissa.

Ostettuaan sieltä paljon pikkufirmoja kuten Ahokkaan, Sipoon Linjan, Norrgårdin Pojat ja Lähilinjat 1997-2004 niin sen seudun tarina on sitten tässä. :icon_frown:

http://bbl.fi/nyheter/2014-02-06/564966/pohjolan-liikenne-tar-over-sibbo (maksullinen)
 
Viimeksi muokattu:

Borgåbladetin jutussa Porvoon Liikenteen tj Eero Huttunen valittelee, että tarjousten laatiminen HSL:n kilpailutuksiin on työlästä puuhaa. Millä tavalla eroaa HSL-tarjousten laatiminen muun maan kilpailutustarjousten laatimisista? Vai onko tämä itkupotkukoivari pelkkää silmänlumetta, jotta voidaan [spekulointia á la Borgåbladetin jutun perusteella]hyväveliverkostolle luovuttaa Sipoon kenttä toiselle toimijalle ja joka vastavuoroisesti luopui Porvoon kentästä Borgå Trafikin hyväksi[/spekulointia]? Porvoon Liikenteen tj kieltää jyrkästi näin toimitun.
 
Sattuuko kenelläkään vielä olemaan tietoa tarkemmin tarjotusta kalustosta?
 
Sattuuko kenelläkään vielä olemaan tietoa tarkemmin tarjotusta kalustosta?

Kirkkonummi:

1.1.2015 -> Länsimetron aloitus:
20x uusi Euro6 A1
4x uusi Euro6 A2
7x käytetty Euro3 korkea

Länsimetron aloitus -> :
16x uusi Euro6 A1
4x uusi Euro6 A2
7x käytetty Euro3 korkea

Sipoo:

1.1.2015 -> :
7x uusi Euro6 A1
1x uusi Euro6 A2
9x uusi Euro6 C
1x uusi Euro6 MiniA
4x käytetty Euro3 korkea
 
Uusiin ei tietenkään ole osattu vaatia korkeaselkänojaisia penkkejä.. Vai onko? Tai onko ihan liikennöitsijän omasta päätöksestä tulossa sellaisia?
 
Onko HSL muuttanut sääntöjään? Eikö telibusseissa pitäisi olla vähintään 49 istumapaikkaa? Vaikka tästähän lipsuttiin jo 550 kohdalla joskin vain yhdellä penkillä.
 
Takaisin
Ylös