HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 34/2014

Neljä suurinta (Helb, Nf, Pl, Vt) suurimmalla todennäköisyydellä ovat ainakin jättäneet tarjouksen, mutta nuo kaksi jäljelle jäänyttä ovat mielenkiintoisimmat ;) Itse arvelisin Anderssonin/VS-bussipalvelun ja Savonlinjan olevan ne.

Itse veikkaan neljän suuren lisäksi Tammelundia ja Anderssonia.
 
Kova veto olisi jos Paunu tai Länsilinjat olisi tarjonnut tähän kohteeseen. Noin periaatteellisella tasolla kiinnostaa, että onko TKL:llä edes teoreettista mahdollisuutta osallistua tällaiseen kilpailutukseen?
 
Liitteenä linjan 560 kilpailuratkaisu.
 

Liitetiedostot

  • Voittaja_34_2014.pdf
    7.1 KB · Lukukerrat: 866
  • Helsingin Bussiliikenne Oy kalustoarvio 34_2014.pdf
    115.1 KB · Lukukerrat: 728
Sivuliukuovet ainakin on tulossa uusiin. Tässähän on vielä toivoa täysmatalista. Joka tapauksessa HSL:n ei pitäsi antaa kaluston valinnassa näin paljon vapautta liikennöitsijälle, vaan määrittää reunaehdot, millaista kalustoa tulee/ei tule laittaa kullekin linjalle.
 
Saakohan sitä matalaa Omniexpressiä jo tuohon mennessä?

Jos tarkoitat LE:tä, niin saa sillä Åbergin Linjallekkin pitäisi heidän omansa saapua vieläpä tämän vuoden kevään aikana.

Mikähän järki on tarjota vara-autoiksi uusia, mutta sitten 1305 ja 1306 normaalina kalustona?
 
TLO ja Tammelund olivat yllätyksiä. Mitähän telikalustoa tulossa?

Osasin odottaa Tammelundia. Ollut mukana aiemminkin tätä kokoluokkaa olevissa tarjouskilpailuissa kuten 39, h39B, h39N ja h45 (17 autoa) sekä 518 ja 740-742 (18 autoa). Mainittavaa vielä, että 39:n paketin lisäksi Tammelund osallistui samalla kertaa h16:n ja h55:n kilpailutuksiin. Kyllä sieltä Tattarisuolta resursseja löytyy. :cool:

Veikkaan myös Scania Citywidea kalustoksi, toisaalta OmniExpress LE ei sekään yllättäisi.
 
Mikähän järki on tarjota vara-autoiksi uusia, mutta sitten 1305 ja 1306 normaalina kalustona?

Ei ole mahdollisuutta tarkistaa tuosta pdf:stä, mutta tuossa kilpailussa vara-autojen suoritteet olivat laskennallisesti 2,0%. Joillakin ruuhka-autoilla lienee vähemmän.
 
Ei ole mahdollisuutta tarkistaa tuosta pdf:stä, mutta tuossa kilpailussa vara-autojen suoritteet olivat laskennallisesti 2,0%. Joillakin ruuhka-autoilla lienee vähemmän.

On niissä pdf:issä sarake "%-osuus", mistä näkyy kunkin bussin suorite. Noiden Scalojen suoritteet ovat 1,4% ja 1,7% eli vähemmän kuin vara-autojen.
 
On niissä pdf:issä sarake "%-osuus", mistä näkyy kunkin bussin suorite.

On toki, on näihin joskus aiemminkin jonkin verran tullut tutustuttua. :)
Jostain syystä vain iOS-Safarilla en tuolloin saanut liite-pdf:ää avattua. Mutta asia on siis kuten oletinkin.
 
Takaisin
Ylös