RSS
Botti
- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2008
- Viestit
- 8,892
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Vuonna 2011 Jouko-linjojen keskimääräinen liikennöintikustannus nousua kohden oli 5,87 euroa, kun normaaleilla Helsingin sisäisillä bussilinjoilla se oli 1,20 euroa. Vuonna 2011 Jouko-linjojen liikennöintikustannus nousua kohden vaihteli 1,87 eurosta (J97) 29,85 euroon (J20).
Liikennöintisopimusten vaihtumisen yhteydessä sellaisten Jouko-linjojen liikennöintiä on perusteltua muuttaa, joiden liikennöintikustannus nousua kohden on yli 10 euroa. Näitä ovat vuoden 2011 lukujen perusteella J20 (29,85 euroa), J60 (29,05 euroa), J74 (11,49 euroa), J84 (18,26 euroa) ja J93 (10,50 euroa).
No, taitaa olla suhteellisen yleinen käytäntö, että pidempi (hankalammin muistettava) linjanumero tarkoittaa vähemmän tärkeää linjaa. Sikäli ihan loogista, paitsi että nuo uudet 30-sarjalaiset kyllä sotivat täysin tätäkin ajatusta vastaan. Mutta eiköhän vanhuksillakin sen verran riitä oppimiskykyä, että riittää kun kuski mainitsee uudesta numerosta pari kertaa. Jos ei riitä, sitten ei kyllä enää ole muutenkaan asiaa ulos yksinään.Hsl:n mukaan on erittäin selkeää helppoa ja tarkoituksenmukaista että seudulla ajaa kaksinumeroisia linjoja kaupungista toiseen pitkää reittiä (vrt. 39 ja 74) ja kolmenumeroisia linjoja yhden kaupungin(-osan) sisällä suunnilleen yhtä katua pitkin (vrt. 813-819)
Mummot ja papat ovat suunnilleen kohta löytäneet omat linjansa entisten P linjojen jälkeen joten sehän jos mikä on _hyvää_ palvelua muuttaa reitit ja tunnukset nyt![]()
Hsl:n mukaan on erittäin selkeää helppoa ja tarkoituksenmukaista että seudulla ajaa kaksinumeroisia linjoja kaupungista toiseen pitkää reittiä (vrt. 39 ja 74) ja kolmenumeroisia linjoja yhden kaupungin(-osan) sisällä suunnilleen yhtä katua pitkin (vrt. 813-819)
Mummot ja papat ovat suunnilleen kohta löytäneet omat linjansa entisten P linjojen jälkeen joten sehän jos mikä on _hyvää_ palvelua muuttaa reitit ja tunnukset nyt![]()
Onkohan sossu maksanut niistä pitkään aikaan enää mitään?
HSL:lle Helsingistä tulevaa kuntaosuutta ei ole jaettu eri virastoille, vaan HSL saa Helsingiltä vain könttäpotin.
Linjakartassa on ihan riittävästi sinistä spagettia jo valmiiksi. Ja tosiaan, pienkalustolinjoilla matka-aika ei todellakaan ole pääasia. Ne tilanteet ovat aika harvassa, joissa Jouko nopeuttaisi matkaa. Alkuperäinen ajatus oli kai sen suuntainen, että Jouko-kaupunginosalinjoista tiedotetaan paikallisesti niin, että kaikki tietävät oman alueensa Joukot ja osaavat käyttää niitä tarvittaessa... Taitavat ne silti olla lähinnä vanhusten apuna.Joillakin reiteillä pienbussilinja, varsinkin jos seuraavaan isoon bussiin on vaikka 15 minuuttia, on varteenotettava vaihtoehto. Kumma, kun niitä ei ainakaan tällä hetkellä ole edes linjakartassa - en oikein usko, että suurin osa muistaa Joukolinjareitit ulkoakaan.
Ainoat tarpeelliset ovat mielestäni: N (yölinja), V (ruuhkalinja) ja X (poikkeusliikenne).