Itse yhdistäisin linjat 59 ja 500 yhdeksi linjaksi, linjatunnus olisi 50 sekä reitti Kruunuvuorenranta - Malminkartano.
Kruunuvuorenranta-Herttoniemi-Pasila-Pitäjänmäki-Malminkartano.Ja mitähän reittiä se kulkisi?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Itse yhdistäisin linjat 59 ja 500 yhdeksi linjaksi, linjatunnus olisi 50 sekä reitti Kruunuvuorenranta - Malminkartano.
Kruunuvuorenranta-Herttoniemi-Pasila-Pitäjänmäki-Malminkartano.Ja mitähän reittiä se kulkisi?
Itse yhdistäisin linjat 59 ja 500 yhdeksi linjaksi, linjatunnus olisi 50 sekä reitti Kruunuvuorenranta - Malminkartano.
Itse käytän paljon linjaa 59. Se toimii sujuvasti merkittävillä yhteysväleillä ja käyttäjiä on paljon kaikkina aikoina. En näe mitään järkevää syytä sen pilkkomiseen tai reitin muuttamiseen. Sillä on myös tarkoitus yhdessä 53:n kanssa korvata osittain 51:n jäljelle jättämää palvelutarvetta.
Hyvinkin mahdollista, täten 510 jatkaa Herttoniemestä Itäkeskeskukseen.Vielä kun 550:n pikaratikka valmistuu ja runkolinja 550 lakkautetaa,n niin 510 kulkee Itäkeskukseen.Jolloin nykyinen 510:n laituri korvattaisiin linjan 59 lähtöpaikaksi Herttoniemessä.Luultavammin se on niin päin että 510 jatkaa Herttoniemestä Yliskylään, ja 59 Sompasaaresta Herttoniemeen.Täten Itäkeskuksen bussiterminaalin ruuhkat vähenisivät ruuhkaikaan.500:n puolittaminen Herttoniemeen ei ole todennäköistä sillä, 510 ajaa Herttoniemeen jolloin metroon nouseminen on helpompaa.Eikös ainoa muutos 59:lle tässä ole se, että Sompasaaren sijaan linja jatkaa Junatieltä kohti Herttoniemeä (kuten vanha 59) ja siitä Laajasaloon. Mahdollinen palvelun väheneminen Aleksis Kiven kadulla on ainoa ongelma jonka keksin, ja sekin riippuu uuden 510:n vuorovälistä. Sompasaaren jatkeelle ei oikeastaan enää ole tarvetta, kun Kalasataman ratikka aloittaa liikennöinnin.
Eikös ainoa muutos 59:lle tässä ole se, että Sompasaaren sijaan linja jatkaa Junatieltä kohti Herttoniemeä (kuten vanha 59) ja siitä Laajasaloon. Mahdollinen palvelun väheneminen Aleksis Kiven kadulla on ainoa ongelma jonka keksin, ja sekin riippuu uuden 510:n vuorovälistä. Sompasaaren jatkeelle ei oikeastaan enää ole tarvetta, kun Kalasataman ratikka aloittaa liikennöinnin.
Kruunuvuorenranta-Herttoniemi-Pasila-Pitäjänmäki-Malminkartano.
Olen kyllä nyt kuitenkin sitä mieltä että pitäisi noiden linjojen maksimipituus pitää siinä yhdessä tunnissa. Muutama linja pahimmillaan kestää puoltoista tuntia ja se on jo kuljettajallekin pitkä ajorupeama yhtäsoittoa kaupunkiliikenteessä. Näiden linjojen kääntöaika päättärillä tahtoo syystä tai toisesta aina olla keskimäärin 5 minuuttia. Esimerkkinä nyt vaikka 560 toissapäivänä lauantaina. Rastilassa 6 minuuttia ja Honkasuolla 4 minuuttia. Ei siinä kauheasti kerkeä jaloitella tai käydä vessassa jos on minuutinkin myöhässä. Arkena sitten tolla linjalla parhaimmat kääntöajat ovat sen 8 minuuttia
Eikös liikennöintisuunnitelmassa pitäisi olla mukana vuorovälitaulukko, josta löytyy jokaisen linjan vuorovälit eri viikonpäivinä ja eri kellonaikoina? Selasin läpi tässä ketjussa olevan luonnoksen (viesti #17), ja HSL:n sivuilla olevan valmiin version, enkä löytänyt sellaista mistään. Olenko seonnut täysin vai ovatko dokumentit muuttuneet?