Itse kyllä laitoin HSL:lle viestiä että H41 ja H45:lle sunnuntaina 20min vuoroväli ja näin myös tuli.
Tuo kylläkin liittyy suunnitelmassa mainittuun liikenteen tahdistamiseen Kamppi-Ruskeasuo -välillä.
Mutta tämä h17. Voi jösses! Niiltä kolmelta poistuvalta pysäkiltä kun oli n. 100 metrin kävelymatka raitiovaunupysäkeille ja h55 tulee Liisankadulle, joten siellä säilyy bussiyhteys. Eli kuvitteellisen muutaman korttelillisen terveysasemamatkoja varten perustetaan melkein puolella miljoonalla uusi linja. Kun sieltä ei sitä vaihdotonta yhteyttä Viiskulmaan terveysaseman ovelle ole tähänkään asti ollut.
Suunnittelijoiden olisi tullut olla tiukkoina ja todeta, että tässä nyt on muitakin rahanreikiä kun Krunikan palvelulinja. Kyllähän se tiedettiin, vieläpä näin kuntavaalien lähestyessä, ettei HSL:n nykyinen hallitus halua suututtaa kolmatta tuhatta äänestäjää.
Siirtäkää nyt ihmeessä vielä nykyistä Viiskulman pysäkkiä Pursimiehenkadulla hieman taaksepäin terveysaseman eteen, jotta ne kaksi-kolme krunikkalaista palvelulinjastelijaa pääsevät kuivin jaloin keskiovesta suoraan terveysasemalle sisään.
Samalla puolella miljoonalla olisi varmasti voinut perustaa mm. HSL:lle ehdottamani eteläisen Helsingin yölinjan: Nythän Bulevardin eteläpuoli on täysin ilman mitään joukkoliikennettä 3B/T:n lopettaessa liikennöintinsä puoli kahden maissa. Mutta ei niin ei, ne muutamat kymmenet tuhannet asukkaat joutavat kyllä kävelemään. Pääasia, että Kallioon pääsee läpi viikonloppuyön vartin välein.
Itse asiassa krunikan palvelulinjan perustamalla joudutaan suunnitelman mukaan perumaan varhaisaamun liikennelisäykset linjoille h14, h18, h20N, h39N, h43, h63, h64N, h67, h68, h71, h75 ja h77; lisäksi perumaan linjan h79 päiväliikenteen tihentämisen; lisäksi tihentämään linjojen h65A ja h66A ruuhka-ajan vuoroväliä suunniteltua vähemmän; lisäksi peruuttamaan linjan h57 sunnuntailiikenteen aloittamisen sekä perumaan linjan h23 ruuhka-ajan vuorovälin tihentämisen.
Epätasapainoa.