- Liittynyt
- 15 Tammikuu 2014
- Viestit
- 115
Tein pienen vertailun D-vyöhykkeen jakamisesta D/E-vyöhykkeisiin ottamalla ensin luvut aiemmin hyväksytystä taloussuunnitelmasta vuodelle 2025 ja vertaamalla sitä tässä esitettyy uuteen taloussuunnitelmaan 2025-2027. Lipunmyynti on tässä esitetty ilman arvonlisäveroa. Hallituksen alv-korotus ei siis näy mitenkään näissä luvuissa (ainakaan suoraan, hintajoustoa ei tässä käsitellä).Tässä versiossa näyttäisi olevan sivun 30 selityksen mukaan kyse nykyisen D-vyöhykkeen jakamisesta kahdeksi suunnilleen Ainolan aseman eteläpuolelta.
Minusta nämä luvut näyttävät siltä, että tällä D-vyöhykkeen jakamisella on tarkoitus nostaa Järvenpäähän päättyviä matkoja eli Järvenpään vapaamatkustus Tuusulan liittymisen varjolla kadonnee? 30 -> 37 miljoonaa lipputuloja A-B-C ulkopuolelle osuvista matkoista tarkoittanee, että Helsinki-Kerava (uusi ABCD) ei nouse tai jopa halpenee, mutta uusi ABCDE (Helsinki-Jokela tai Helsinki-Järvenpää) hinta nousee selkeästi?