- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,365
Uuden TTS:n luonnos on hallituksen esityslistalla https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2025271-2 , listaan jälleen uusia ja muita merkittäviä asioita palvelutasomuutoksista:
2026:
Palvelutasomuutosten alussa on yleiskuvausteksti tulevista muutoksista ja poikkeuksista, jossa valitellaan poikkeusjärjestelyiden määrää, mutta myös muistutetaan että tällä hetkellä on "ennätysmäärä" projekteja. Tekstissä myöskin sanotaan TTS-kaudella tarvittavan löytää 5M€ lisäsäästöjä infrakorvausjärjestelmän painaessa taloutta.
Jätkänsaarenlaiturin vuoden 2026 katkoksen yhteydessä sanotaan, että korvaava raitiolinja kulkisi Huutokonttorin pysäkille, mutta en nyt ihan hahmota, miten se pääsisi siinä ympäri tullessa Länsiterminaalin suunnasta. Vai aijotaanko siihen tehdä puolenvaihtoraide ja ajaa kaksisuuntakalustolla linjaa 7 ja/tai 9.
Metrosta sanotaan Junatien katkoksen aikana, että pyritään tarjoamaan mahdollisimman suuri palvelu katkoksen kummankin puolin, mutta suoraan ei sanota, että useamman kääntöraiteen puuttuminen Hakaniemen länsipuolella Idästä tulevalle liikenteelle ja Herttoniemessä päinvastoin tarkoittaa harvempaa vuoroväliä niillä osuuksilla, jossa metro kulkee ja mahdollista jomman kumman haaran ajamista vain Itäkeskukseen.
2026:
- Kehäradan katko alustavasti 3.5.-10.8, Malminkartanon yksiraitetinen osuus 29.3.-4.10.
- A-juna kaukoliikenneraiteita ohittaen Mäkkylän, Valimon ja Pitäjänmäen asemat alustavasti 1.6.-9.8.
- Jätkänsaarenlaiturin työmaan katkos. 7 Ruoholahden kautta, 9 myös jos on tilaa, jos ei Kolmikulmaan
- Mäkelänkadun kiskotyöt: 1 Paavalinkirkolle, 7 Aleksis Kiven kadun kautta. kesto 3kk.
- Kantakaupungin ratikoille Jokerin pysähtymiskäytännöt
- 52 Kuninkaantammentien päähän
- Ruuhkan vuorovälin tihennys linjalle 520 syksystä 2026 alkaen
- 587B Havukoski - Itä-Hakkila, Itä-Hakkilan koulun evakon takia.
- Salmisaari–Ruoholahti–Jätkäsaari–Punavuori–Hernesaari-alueen bussilinjaston kehittäminen, korvaamaan linjaa 26, joka on ollut "riittämätön
- Junatien sillan uusiminen, alustavasti korvaava bussiyhteys 99 Herttoniemi-Hakaniemi.
- Länsiratikoiden rakentamisesta Runeberginkadun katkos Arkadiankatu-Caloniuksenkatu, 1 ja 2 Mannerheimintietä, 4 ja 10 vuoroväliä harvennetaan
- Raitiolinjojen 11 Kruunuvuorenranta - Länsi-Pasila ja 12 Hakaniemi-Yliskylä aloitus, Laajasalon linjastosuunnitelman toteutus
- Aikaisemmassa suunnitelmassa ollut 56 jatko Hanasaareen puuttuu
- Runeberginkadun katkos laajenee Töölöntorille asti, 8 katkaistaan Oopperalle, 13 Junatien katkon aikana Rautatientorilta Kampin ja Ruoholahden kautta Jätkäsaareen.
- Kaivokadun katko (aikaisemmin 2027), 13 takaisin Nihtiin, 5 korvaa yhteyden Ruoholahteen ja Jätkäsaareen. Muut linjat Kruunuhaan ja Aleksanterinkadun kautta
- Laivasillankadun katko, 3 Eiraan, 2 Kauppatorille. Olympiaterminaalille korvaava bussilinja.
Palvelutasomuutosten alussa on yleiskuvausteksti tulevista muutoksista ja poikkeuksista, jossa valitellaan poikkeusjärjestelyiden määrää, mutta myös muistutetaan että tällä hetkellä on "ennätysmäärä" projekteja. Tekstissä myöskin sanotaan TTS-kaudella tarvittavan löytää 5M€ lisäsäästöjä infrakorvausjärjestelmän painaessa taloutta.
Jätkänsaarenlaiturin vuoden 2026 katkoksen yhteydessä sanotaan, että korvaava raitiolinja kulkisi Huutokonttorin pysäkille, mutta en nyt ihan hahmota, miten se pääsisi siinä ympäri tullessa Länsiterminaalin suunnasta. Vai aijotaanko siihen tehdä puolenvaihtoraide ja ajaa kaksisuuntakalustolla linjaa 7 ja/tai 9.
Metrosta sanotaan Junatien katkoksen aikana, että pyritään tarjoamaan mahdollisimman suuri palvelu katkoksen kummankin puolin, mutta suoraan ei sanota, että useamman kääntöraiteen puuttuminen Hakaniemen länsipuolella Idästä tulevalle liikenteelle ja Herttoniemessä päinvastoin tarkoittaa harvempaa vuoroväliä niillä osuuksilla, jossa metro kulkee ja mahdollista jomman kumman haaran ajamista vain Itäkeskukseen.