Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tuota mietin yhtenä vaihtoehtona jo sen mielenkiintoisuuden vuoksi. Niitä vaunuja pitäisi puolen vuoden kuluttua riittää tuohonkin tarpeeseen.Tilapäinen vaihde ja X54-vaunut?
Varmasti joko Saukonpaasi tai Tahitinkatu (todennäköisesti Saukonpaasi koska 8 käyttää jo Tahitinkadun silmukkaa).Seiskan päättäristä en tiedä, olen kysynyt sitä.
Espoon keskukseen asti kyllä on valmista 2027. Espoo - Kauklahti viivästyy paikallaan junnaavan varikkopäätöksen vuoksi vuoteen 2029. Tunnelikin on puhkaistu läpi, joskin pääsy estetty kippaamalla, louhittu murske Kauklahden puolen suuaukolle. Lisäksi Länsiradaksi nimensä muuttanut Turun tunninjuna tuntuu painavan päälle. Senhän kun pitäisi erkaantua kilometrillä 21 Rantaradasta. Odotan mielumiin nykyisen ESKA:n jatkoa Kirkkonummelle, tai jopa Karjaalle todennäköisempänä, kun Länsirataa.Olin kuvitellut, että vuoden 2026 kesäkatko olisi viimeinen sellainen. Jahas, ei se ihan niin yksinkertaista ole. Vai onko niin, että vuoden 2028 kesäkatko on vain Espoosta länteen, kun tietääkseni kaupunkiradan pitäisi valmistua Espooseen jo syksyllä 2027.
Kyllähän Mannerheimintielle mahtuisi kaksi 7,5 minuutin välein kulkevaa ja kaksi kymmenen minuutin välein kulkevaa linjaa. Samaan aikaan ei ole kuitenkaan Arkadiankadulle tai Runeberginkadulle kääntyviä raitiovaunuja, mikä sujuvoittaa liikennettä jonkin verran.
Varmasti joko Saukonpaasi tai Tahitinkatu (todennäköisesti Saukonpaasi koska 8 käyttää jo Tahitinkadun silmukkaa).
Viittaat varmaan siihen versioon, joka kulki Hernesaaresta Etelä-Helsingin läpi Kauppatorin/Espan kulmille? Vaikka tuossa listassa on Hernesaari, niin itse ihmettelisin, jos tuo vaikuttaisi millään tavalla Hernesaareen. Käytännössä kyseessä on varmaan jonkinlainen reittimuutos 22:lle, mahdollisesti Jätkäsaaren kautta, mahdollisesti jollekin toiselle päättärille Punavuoren kulmilla. Muutosten pitää kuitenkin olla kustannusneutraaleita, niin mikään pidennys tuskin toteutuu.Eikös näitäkin ole jo kertaalleen testattu, eikö joku iteraatio 17:sta kierrellyt tuolla asukasyhdistyksen toiveesta tyhjänä ja lopetettiin sitten?
Se bussihan on ihan suoranaista kettuilua lauttasaarelaisille, jotka eivät mitenkään riemusta hihkuen ottaneet metroa sinne saarelleen. Eli juujuu, saatte bussinne, joka vie pois saarelta, mutta käännetään se sellaiseen paikkaan, ettei siitä ole kellekään hyötyä. Se voisi aivan hyvin ajaa Erottajalle, mutta kaikki ei olekaan mahdollista.Olen silloin tällöin kulkenut 22:lla Lauttasaaren ja Punavuoren välillä, ja suoraan sanoen en muista, että olisin ikinä nähnyt enemmän kuin 5 ihmistä saman bussin kyydissä.