- Liittynyt
- 7 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 1,501
Ensinnäkin, unohdetaan G-juna - sen katoaminen kartalta ei vaikuta mihinkään vuorojen vähyyden vuoksi.
taulukkoon eksynyt v-kirjain tarkoittaa "Sama"
50 päättäri
Se vain lisää yhteyksiä ja vähentää vaihtoja:Samoin R-junan siirron Tikkurilasta Malmille, kuolleena syntynyt ajatus, vakkei linkkiä löydykään.
taulukkoon eksynyt v-kirjain tarkoittaa "Sama"
Renne sanoi:R-juna ei Riihimäeltä jatka R-junana Tampereelle, jotkut vuorot jatkavat Lahteen muttei silloinkaan R-junana, vaan jatkot Riihimäeltä on jonain paikallisjunina, samoja runkoja siis käytetään.
Eli siis uudelleennimeämistä ehdotin - tiedän tasan tarkkaan että R-junat jäävät Riihimäelle, mutta jatkavat samalla rungolla Tampereelle sekä osa R-junista meneekin Lahteen ja siitä mm. Kotkaan, muttei myöskään R-tunnuksin. Ehdotin, että Riihimäenkin jälkeen R-tunnus säilyy ja Lahden suunnan vuorot ajetaan H-tunnuksin.minä sanoi:Kaikki Tampereelle kulkevat lähijunat nimettäisiin R:llä, ja vielä sitä kauemmas, kuten vaikka Kotkaan, kulkevat junat sekä Riihimäelle päättyvät vuorot ajettaisiin H-tunnuksin.
Olen matkustanut matkaa ruuhka-aikana useita kertoja, ja, lumettomana aikana, muttei kesällä, matka-aika on Itäkeskuksen suuntaan 13-16 min ja Malmin suuntaan helposti 20 minuuttiakin. Pelkästään Turunlinnantien bussikaistoilla päästäisiin parempaan: 1,5 min. Sitten vielä koko Kehälle kaistat, Kehällä ei olisi sen jälkeen muita häiriötekijöitä. Oikealle kääntyvien kaista olisi suoraan menevien ja bussikaistan välillä, ja saisi vihreän, kun busseja ei ole tulossa. Kehän osuus on hiljaisena aikana tasantarkkaan 5 min, ja bussikaistoilla ruuhka-aikaan päästäisiin samaan hyvillä valoetuuksilla. Loppupätkä ilman mitään muutoksia on ruuhka-aikaan 3-4 minuuttia. Mutta tämähän tekee 9-10 minuuttia, mitä unohdin? Juu, matkustajia on enemmän ruuhkana, joten pysähdykset kestävät kauemmin. Mutta ehdotuksessanihan on 50:llä vähemmän pysähdyksiä, joka kompensoi tämän. Eli edelleen 10 min.zige94 sanoi:Ruuhka-aikaan matka-aika olisi 15-20min
54 ei tarvitse kiertää mistään, tuo vain säästäisi rahaa. Kyllä se voisi mennä nykyistäkin reittiä pysähtyen kaikilla välipysäkeillä.Itse en paljoa ota kantaa, mutta yleensä ihmiset suosivat vaihdottomia yhteyksiä. 54:sta ainakaan ei kannata pistää Kivikon/Kurkimäen kautta kiertämään. Missä tuon 50 päättäri Malmilla olisi jos se siis ajaa Malmintorin ja terminaalin kautta?
50 päättäri