Tämä on Aamulehdestä toimittaja Asula-Myllynen kirjoitti viime keväänä. Niinkuin ilmi kävi niin Tamperelaiset täällä JLF:a ovat vielä jyrkempiä johdinautojen suhteen.
Saadankohan noista tummennetuista keskustelua siten, että tunnustetaan se luku tai tieto joka riittävän usealta taholta osoitetaan. Jatkan sen kapasiteettikysymyksen selvittämisestä, se saattaa nimittäin Tampereella pistää paljonkin uusiksi.
Käyköön tämä viestisi nyt ihan kokonaisuudessaan erinomaiseksi esimerkiksi siitä, miten vääristelet asioita ja esität totuudenvastaisia väitteitä.
Ensinnäkin viestistäsi voisi päätellä, että Asula-Myllynen olisi Aamulehden toimittaja. Ei ole. Ei taida olla toimittaja ollenkaan, muttei ainakaan Aamulehden.
Toiseksi viestistäsi voisi päätellä, että olet lainannut Aamulehden uutista. Et ole, olet lainannut lehdessä julkaistua mielipidekirjoitusta.
Kolmanneksi lähdet siitä olettamuksesta, että mielipidekirjoituksessa esitetyt väitteet pitävät automaattisesi paikkansa. Eivät pidä. Eivät edes, vaikka mielipiteen kirjoittaja on poiminut väitteet HKL:n teettämästä selvityksestä. Kas kun epätäydellisessä maailmassa sekin on mahdollista, että konsulttiselvityksessä on virheitä.
Jos haluat tietoa johdinautoliikenteen "kasvamisesta", niin luepa tämä postaukseni tästä samasta topikista:
http://jlf.fi/f20/174-johdinautot/index23.html#post67002 Tästä näet, että vuoden 1991 jälkeen EU-maissa on perustettu 21 uutta johdinautojärjestelmää, joista 4 on jo ehditty lakkauttaakin. Samaan aikaan on lakkautettu 26 järjestelmää. Jos ajatellaan perinteisen käsityksen mukaan "länsimaita", jotka sopivat parhaiten Suomen verrokiksi, on uusia johdinautokaupunkeja 7 ja lakkautuksia 17.
Jos taasen haluat tutustua muihin johdinautojen esiselvitysraportin puutteisiin, luepa tämä:
http://jlf.fi/f20/174-johdinautot/index24.html#post67013
---------- Viesti lisätty kello 0:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 0:01 ----------
Ruotsin järjestelmästä suoraan ruotsalaisen alaa vuosikymmeniä seuranneen kertomana joulukuulta 2009:
Tämä on muuten tärkeä pointti, joka puuttuu tuosta Perustetut johdinautojärjestelmät -listasta. Eli kuinka moni näistä vuoden 1991 jälkeen perustetuista järjestelmistä on vain muutaman auton hauskoja kuriositeetteja, muuten vain maskotteja tai jonkin spesifin erityistarpeen liikenteenhoitajia, kuten Landskrona, ja kuinka moni varsinaisia kaupungin joukkoliikennejärjestelmiä?
Helsingin nyt käynnissä olevassa konsulttiselvityksessä pyritään löytämään vähintään 60 (nivel)auton laajuinen trollikokonaisuus.
Kuinka moni vuoden 1991 jälkeen perustetuista järjestelmistä yltää samaan kokoluokkaan?
Entä kuinka moni jää alle 10 auton?