- Liittynyt
- 23 Elokuu 2005
- Viestit
- 3,331
Jokeri ei ole rekisteröity tavaramerkki.
Ja vaikka olisikin, Jokerit-jääkiekkojoukkue ei toimi kuljetusalalla.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Jokeri ei ole rekisteröity tavaramerkki.
Jokeri ei ole rekisteröity tavaramerkki.
Tämäkin on käsitelty noissa linkkaamissani vanhoissa keskusteluissa. Ihan kiva keksintö, silti vailla todellisuuspohjaa.
Jos
Onnikalla
Kerrankin
Ehtisi
Rautatieasemalle
Iisisti
Mikäs se sitten on se oikea alkuperä ja mikä elin tai ryhmittymä on sen määritellyt ? Pyydän siis oikean tulkinnan ja lähteen.
Ainakin Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston selvityksiä -sarjan julkaisun L 1990:6 nimi on "Joukkoliikenteen kehämäinen runkolinja (Jokeri)". Suunnitelma on tehty KSV:llä ja HKL:ltä on ollut mukana pari suunnittelijaa.
Voisiko olla mahdollista, että tuo "express"-550 jäisi sen "vakio"-550:n perään esim. Ilkantien pysäkillä ja odottelisi muutaman minuutin, kunnes normaali 550 on lastannut kaikki matkustajat kyytiinsä?Voisikohan bussi-jokerin toimivuutta parantaa muuttamalla osa ruuhkavuoroista express-vuoroiksi, jotka pysähtyisivät vain vilkkaimmilla pysäkeillä? (Esim. Westendinasema - Tapiolan keskus - Alvar Aallon puisto - Innopoli - Leppävaara - Pitäjänmäen asema - Takomotie - Vihdintie - Huopalahden asema - Hämeenlinnanväylä - Maunula - Tuusulanväylä - Käskynhaltijantie - Oulunkylän asema - Viikin tiedepuisto - Latokartano - Roihupelto -Itäkeskus )
Silloin olisi tarjolla kahden eri nopeustason yhteys Jokeria pitkin.
Tarkoitat että kaksi bussia ajaisi letkassa toistensa perässä? Ei sitä tarvitse järjestää, koska sitä tapahtuu kokoajan ilmankin.
Muutenkin älykkämpää on ajaa tyhjää bussia täyden edellä, ja kun edellä oleva tulee täyteen niin perässä tuleva tyhjempi ajaa täyden eteen ja ottaa taas matkustajia kyytiin kunnes taas vaihtavat paikkaa jne. Ei kannatta ajaa tyhjää täyden perässä koska ihmiset menevät kuitenkin aika usein siihen ensimmäiseen joka täyttyisi vain entisestään.
Miksi sillä ei olisi ohitusmahdollisuutta? Kyllähän nyttenkin silloin tällöin tapahtuu/tapahtui sitä ohittamista pysäkeillä juuri tuon takia että tyhjä ohittaa täyden jotta tyhjä on ennen täyttä seuraavalla pysäkillä.Kyllä, mutta se perässä tuleva olisi juuri se express-vuoro, ja se joutuisi hidastelemaan melkein jokaiselle ei-express pysäkille sen normi 550:n perässä, koska sillä ei ole ohitusmahdollisuutta.
Miksi sillä ei olisi ohitusmahdollisuutta? Kyllähän nyttenkin silloin tällöin tapahtuu/tapahtui sitä ohittamista pysäkeillä juuri tuon takia että tyhjä ohittaa täyden jotta tyhjä on ennen täyttä seuraavalla pysäkillä.
Onhan niitä pysäkkejä yllinkyllin muuallakin. Jos ei sillä kertaa pääsee ohittamaan niin seuraavalla.No esimerkiksi Ilkantiellä tai Huopalahden asemalla ei pääse ohittamaan sitä 550:n hitaampaa versiota. Samoin Käskynhaltijantiellä, Veräjämäellä tai Viikinmäellä, koska ohittamiseen ei riitä tila...
No jos ohittaa yhden, sieltä tulee heti seuraava vastaan... Lopulta aamuruuhkassa voi skipata ehkä vain muutaman pysäkin pitäjänmäentiellä ja kehä I:llä.Onhan niitä pysäkkejä yllinkyllin muuallakin. Jos ei sillä kertaa pääsee ohittamaan niin seuraavalla.
No jos ohittaa yhden, sieltä tulee heti seuraava vastaan... Lopulta aamuruuhkassa voi skipata ehkä vain muutaman pysäkin pitäjänmäentiellä ja kehä I:llä.
Vastaantulevien kaistan kautta saa ohitettua jos ei ketään tule vastaan.
Aika harvoin näkee bussia ohittamassa toista kaksikaistaisella tiellä... Muutenkin tuo ohitus on muutamilla pysäkeillä mahdoton.