Jokeri tarvitsee expressvuoroja

Tämäkin on käsitelty noissa linkkaamissani vanhoissa keskusteluissa. Ihan kiva keksintö, silti vailla todellisuuspohjaa.

Jos
Onnikalla
Kerrankin
Ehtisi
Rautatieasemalle
Iisisti

Mikäs se sitten on se oikea alkuperä ja mikä elin tai ryhmittymä on sen määritellyt ? Pyydän siis oikean tulkinnan ja lähteen.
(Omani tulkintaa olen nimittäin useamman kerran kuullut)
 
Mikäs se sitten on se oikea alkuperä ja mikä elin tai ryhmittymä on sen määritellyt ? Pyydän siis oikean tulkinnan ja lähteen.

Tarjosin tuossa juuri ennen raideinvestointiviestiäsi pari linkkiä klikattavaksi, mutta jos ei klikkailu syystä tai toisesta maistu, niin luonnollisesti tarjoilen tässä vielä valmiiksi pureskeltuna toveri Laten viestin.

Ainakin Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston selvityksiä -sarjan julkaisun L 1990:6 nimi on "Joukkoliikenteen kehämäinen runkolinja (Jokeri)". Suunnitelma on tehty KSV:llä ja HKL:ltä on ollut mukana pari suunnittelijaa.
 
Vs: Bussi-Jokeri

Voisikohan bussi-jokerin toimivuutta parantaa muuttamalla osa ruuhkavuoroista express-vuoroiksi, jotka pysähtyisivät vain vilkkaimmilla pysäkeillä? (Esim. Westendinasema - Tapiolan keskus - Alvar Aallon puisto - Innopoli - Leppävaara - Pitäjänmäen asema - Takomotie - Vihdintie - Huopalahden asema - Hämeenlinnanväylä - Maunula - Tuusulanväylä - Käskynhaltijantie - Oulunkylän asema - Viikin tiedepuisto - Latokartano - Roihupelto -Itäkeskus )

Silloin olisi tarjolla kahden eri nopeustason yhteys Jokeria pitkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Bussi-Jokeri

Voisikohan bussi-jokerin toimivuutta parantaa muuttamalla osa ruuhkavuoroista express-vuoroiksi, jotka pysähtyisivät vain vilkkaimmilla pysäkeillä? (Esim. Westendinasema - Tapiolan keskus - Alvar Aallon puisto - Innopoli - Leppävaara - Pitäjänmäen asema - Takomotie - Vihdintie - Huopalahden asema - Hämeenlinnanväylä - Maunula - Tuusulanväylä - Käskynhaltijantie - Oulunkylän asema - Viikin tiedepuisto - Latokartano - Roihupelto -Itäkeskus )

Silloin olisi tarjolla kahden eri nopeustason yhteys Jokeria pitkin.
Voisiko olla mahdollista, että tuo "express"-550 jäisi sen "vakio"-550:n perään esim. Ilkantien pysäkillä ja odottelisi muutaman minuutin, kunnes normaali 550 on lastannut kaikki matkustajat kyytiinsä?
 
Tarkoitat että kaksi bussia ajaisi letkassa toistensa perässä? Ei sitä tarvitse järjestää, koska sitä tapahtuu kokoajan ilmankin.

Muutenkin älykkämpää on ajaa tyhjää bussia täyden edellä, ja kun edellä oleva tulee täyteen niin perässä tuleva tyhjempi ajaa täyden eteen ja ottaa taas matkustajia kyytiin kunnes taas vaihtavat paikkaa jne. Ei kannatta ajaa tyhjää täyden perässä koska ihmiset menevät kuitenkin aika usein siihen ensimmäiseen joka täyttyisi vain entisestään.
 
Tarkoitat että kaksi bussia ajaisi letkassa toistensa perässä? Ei sitä tarvitse järjestää, koska sitä tapahtuu kokoajan ilmankin.

Muutenkin älykkämpää on ajaa tyhjää bussia täyden edellä, ja kun edellä oleva tulee täyteen niin perässä tuleva tyhjempi ajaa täyden eteen ja ottaa taas matkustajia kyytiin kunnes taas vaihtavat paikkaa jne. Ei kannatta ajaa tyhjää täyden perässä koska ihmiset menevät kuitenkin aika usein siihen ensimmäiseen joka täyttyisi vain entisestään.

Kyllä, mutta se perässä tuleva olisi juuri se express-vuoro, ja se joutuisi hidastelemaan melkein jokaiselle ei-express pysäkille sen normi 550:n perässä, koska sillä ei ole ohitusmahdollisuutta.
 
Kyllä, mutta se perässä tuleva olisi juuri se express-vuoro, ja se joutuisi hidastelemaan melkein jokaiselle ei-express pysäkille sen normi 550:n perässä, koska sillä ei ole ohitusmahdollisuutta.
Miksi sillä ei olisi ohitusmahdollisuutta? Kyllähän nyttenkin silloin tällöin tapahtuu/tapahtui sitä ohittamista pysäkeillä juuri tuon takia että tyhjä ohittaa täyden jotta tyhjä on ennen täyttä seuraavalla pysäkillä.
 
Miksi sillä ei olisi ohitusmahdollisuutta? Kyllähän nyttenkin silloin tällöin tapahtuu/tapahtui sitä ohittamista pysäkeillä juuri tuon takia että tyhjä ohittaa täyden jotta tyhjä on ennen täyttä seuraavalla pysäkillä.

No esimerkiksi Ilkantiellä tai Huopalahden asemalla ei pääse ohittamaan sitä 550:n hitaampaa versiota. Samoin Käskynhaltijantiellä, Veräjämäellä tai Viikinmäellä, koska ohittamiseen ei riitä tila...
 
No esimerkiksi Ilkantiellä tai Huopalahden asemalla ei pääse ohittamaan sitä 550:n hitaampaa versiota. Samoin Käskynhaltijantiellä, Veräjämäellä tai Viikinmäellä, koska ohittamiseen ei riitä tila...
Onhan niitä pysäkkejä yllinkyllin muuallakin. Jos ei sillä kertaa pääsee ohittamaan niin seuraavalla.
 
Onhan niitä pysäkkejä yllinkyllin muuallakin. Jos ei sillä kertaa pääsee ohittamaan niin seuraavalla.
No jos ohittaa yhden, sieltä tulee heti seuraava vastaan... Lopulta aamuruuhkassa voi skipata ehkä vain muutaman pysäkin pitäjänmäentiellä ja kehä I:llä.
 
No jos ohittaa yhden, sieltä tulee heti seuraava vastaan... Lopulta aamuruuhkassa voi skipata ehkä vain muutaman pysäkin pitäjänmäentiellä ja kehä I:llä.

Vastaantulevien kaistan kautta saa ohitettua jos ei ketään tule vastaan.
 
Takaisin
Ylös