Jokeri tarvitsee expressvuoroja

Voidaan siis päätellä että idea ei ole toimiva ellei kaikkia pysäkkejä muuteta syvennyksiksi jotta Express pääsee ohi.
 
Voidaan siis päätellä että idea ei ole toimiva ellei kaikkia pysäkkejä muuteta syvennyksiksi jotta Express pääsee ohi.

Ehkei ihan joka pysäkillä expressin tarvitse päästä ohi, mutta osalla kuitenkin. Itse olen kulkenut Jokerilla lähinnä Otaniemi - Huopalahti väliä, lännessä kaikki pysäkit taitavat olla syvennyksiä ennen Huopalahden asemaa.
 
Ohi aiheen, mutta olen silläkin tavalla vajavainen, etten ymmärrä tässä yhteydessä termiä "pysäkkisyvennys". En kuvaannollisesti enkä konkreettisesti. Olen niitä silloin tällöin nähnyt, kun pysäkillä on tehty jotain kadunrakennustöitä, mutta onneksi niitä ei tarvinnut silloin käyttää:D. Ainakin Paikallisliikenneliitto käyttää termiä "pysäkkilevennys" ja se kuvaa asiaa mielestäni oikein. No 2 Pysäkkilevennyksen mitoitus, 9/2008 [lataa PDF-tiedosto]
 
Viimeksi muokattu:
Pysäkkilevennyksistä 550:lla pitäisi sitäpaitsi luopua. Seisojapainotteisella linjalla sivuttaisliike pitäisi minimoida. Tämän lisäksi levennykseen väistyvä bussi ei lähtiessään saa vapaata kaistaa eteensä, koska muu liikenne kiilaa sen ohitse. Näin vilkasta linjaa ei pitäisi olla varaa hidastaa yhtään, vaan pakko on tehdä ajolinjasta suora ja ripeä.
 
Pysäkkilevennyksistä 550:lla pitäisi sitäpaitsi luopua. Seisojapainotteisella linjalla sivuttaisliike pitäisi minimoida. Tämän lisäksi levennykseen väistyvä bussi ei lähtiessään saa vapaata kaistaa eteensä, koska muu liikenne kiilaa sen ohitse. Näin vilkasta linjaa ei pitäisi olla varaa hidastaa yhtään, vaan pakko on tehdä ajolinjasta suora ja ripeä.
Täysin vaivattomasti olen pysäkkilevennyksiltä päässyt liikenteen sekaan koko tämän reilun kuukauden mitä olen Runkolinja 550:aa ajanut, niinkuin koko 18 vuotta muilla linjoilla :) Ja sen sivuttaisliikkeen pysäkeille ja sieltä pois voi tehdä myös niin että matkustaja tuskin sitä edes huomaa...
 
Takaisin
Ylös