Jos Turun junat saataisiin pois taajamajunaliikennettä häiritsemästä (eli oikorata toteutetuksi mahdollisimman pian), voisi aamuvarhaisesta iltamyöhään jopa tunnin välein kulkeva Helsingin ja Tammisaaren välinen vuoro toteutua, ja tarpeellinen määrä näistä (5-7 junaa päivässä) jatkaisi sitten Hankoon. Raaseporihan on pääkaupunkiseudun työssäkäyntialuetta, ja nykyään junien käyttöä rajoittaa ennen kaikkea surkea tarjonta. Ja osaltaan myös se, että suurimmalle osalle pendelöitsijöistä tulee pakollinen vaihto Karjaalla.
Inkoo voisi tosiaan tässä visiossa herätä henkilöliikennepaikkana henkiin -tosin ei Inkoon aseman vaan Tähtelän kohdalla. Näin siis, mikäli siis olisi halua järjestää liityntäkuljetuksia. Inkoon asemahan sijaitsee pääkaupunkiseudun suuntaan kulkijoiden kannalta muutaman ratkaisevan kilometrin väärään suuntaan, mutta Tähtelä olisi edes jossain määrin "matkan varrella".
Inkoo voisi tosiaan tässä visiossa herätä henkilöliikennepaikkana henkiin -tosin ei Inkoon aseman vaan Tähtelän kohdalla. Näin siis, mikäli siis olisi halua järjestää liityntäkuljetuksia. Inkoon asemahan sijaitsee pääkaupunkiseudun suuntaan kulkijoiden kannalta muutaman ratkaisevan kilometrin väärään suuntaan, mutta Tähtelä olisi edes jossain määrin "matkan varrella".