339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,534
Joukot eli siis nämä uudistetut palvelulinjat ovat nyt sitten uuden brändin alla. Pysäkkiliuskat ainakin ovat fiksumpia kuin ennen, mutta yhä edelleen se palvelulinjan "bussi" on pakettiauto, joka pitäisi sitten jotenkin tunnistaa joukkoliikennevälineeksi.
Tiedä sitten johtuuko tästä uudesta brändäämisestä vai mistä, mutta J33:ssa oli Puistotiellä enemmän matkustajia kuin mitä olen koskaan nähnyt, ainakin kolme! Okei, tämä on vähän sarkasmiakin, mutta ihan oikeasti siellä oli nyt porukkaa, kun aiemmin sen auton on nähnyt lähinnä tyhjänä.
HS puffasi Joukoja keskiviikon lehdessä (7.1.). Toimittajalla on varmaan ollut ihan hyvä tarkoitus, mutta minusta artikkelista tuli aika surkuhupaisa. Kuvakin on valittu niin, että pakettiauto todellakin näyttää juuri ja vain siltä: pakettiautolta kuskin ovineen yms. Matala sisäänkäynti vastakkaisella puolella, joka tekee tästä edes vähän bussimaisemman, ei näy kuvassa ollenkaan.
Ja Lehmuskoskelta lainatut repliikit ovat vähintäänkin kummallisia. Kallion-Koskelan bussia käytti päivittäin vain 15-20 matkustajaa. Lehmuskoski "lataa", näin HS, että bussien määrä kaksinkertaistetaan ja matkustajamäärän pitäisi nelinkertaistua. Siis jatkossa peräti 30-40 matkustajaa päivässä per auto! Hmm... Varsin kallista joukkoliikennettä tuollainen, eikä kovin ylevät tavoitteet.
Millaiseksi Lehmuskoski luulee joukkoliikenteen kulurakenteen muuttuvan, jos noita kutsuja tulisi päivittäin 100 000, kuten hän tuossa näyttää toivovan? Mielestäni pakettiautoilla ajettava reittitaksiliikenne on enemmänkin Afrikan suurkaupunkien heiniä kuin länsimaisen joukkoliikenteen.
Jo nyt nousijakohtaiset kulut ovat joillain palvelulinjoilla jopa kymmeniä euroja per matkustaja. Ja sitten väitetään, että ykkösen ratikka on kallista joukkoliikennettä.
Tiedä sitten johtuuko tästä uudesta brändäämisestä vai mistä, mutta J33:ssa oli Puistotiellä enemmän matkustajia kuin mitä olen koskaan nähnyt, ainakin kolme! Okei, tämä on vähän sarkasmiakin, mutta ihan oikeasti siellä oli nyt porukkaa, kun aiemmin sen auton on nähnyt lähinnä tyhjänä.
HS puffasi Joukoja keskiviikon lehdessä (7.1.). Toimittajalla on varmaan ollut ihan hyvä tarkoitus, mutta minusta artikkelista tuli aika surkuhupaisa. Kuvakin on valittu niin, että pakettiauto todellakin näyttää juuri ja vain siltä: pakettiautolta kuskin ovineen yms. Matala sisäänkäynti vastakkaisella puolella, joka tekee tästä edes vähän bussimaisemman, ei näy kuvassa ollenkaan.
Ja Lehmuskoskelta lainatut repliikit ovat vähintäänkin kummallisia. Kallion-Koskelan bussia käytti päivittäin vain 15-20 matkustajaa. Lehmuskoski "lataa", näin HS, että bussien määrä kaksinkertaistetaan ja matkustajamäärän pitäisi nelinkertaistua. Siis jatkossa peräti 30-40 matkustajaa päivässä per auto! Hmm... Varsin kallista joukkoliikennettä tuollainen, eikä kovin ylevät tavoitteet.
Millaiseksi Lehmuskoski luulee joukkoliikenteen kulurakenteen muuttuvan, jos noita kutsuja tulisi päivittäin 100 000, kuten hän tuossa näyttää toivovan? Mielestäni pakettiautoilla ajettava reittitaksiliikenne on enemmänkin Afrikan suurkaupunkien heiniä kuin länsimaisen joukkoliikenteen.
Jo nyt nousijakohtaiset kulut ovat joillain palvelulinjoilla jopa kymmeniä euroja per matkustaja. Ja sitten väitetään, että ykkösen ratikka on kallista joukkoliikennettä.