Junahavaintoja 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Sm5 matkasi tänään kohti pohjoista pääradalla Hiekkaharjun kohdalla hieman ennen kahta iltapäivällä.
 
Turun satamassa oli Helsingin IC:n perässä yhdistetty 2lk- ja matkatavaravaunu. Ovissa "Suljettu"-laput. Pitänee itkeä yleisönosastoon kuinka polkupyörävaunut pilaavat IC:n imagon ;) (tai matkaan-lehteen)
 
Ei näemmä imago anna myöden kuljettaa matkustajia sinisessä vaunussa, vaan "kannattaa" kuljettaa sinistä vain tavaraosaston vuoksi mukana. Mitäpä jos EFit:in maalaisi IC-väreihin tai vaikka vihreisiin väreihin, niin sopisi paremmin imagoon.
 
Juu ja sit kun ne on vihreitä, niin kun tunnit tulee vaunulla täyteen niin ei muuta kun Aurajokeen. :) (ei kalat pelästy värin takia..)
 
21.6.09 Espoon keskus

Tänään Ic 148 > Pikajuna 148. Perään oli liitetty vielä yksi Ic-vaunu.
 
Toijala sunnuntaina 21.6.
Noin klo 17 aikaan IC junan runko Sr1 + 6 vaunua (IC 922?) peruutti aseman sivuraiteelle matkustajalaiturien ulkopuolelle. Veturi siirrettiin junan toiseen päähän ja letka lähti Tampereen suuntaan vähän klo 18:n jälkeen. Uutisista selvisi että syynä oli sähköratavaurio Kylmäkosken kohdalla.

Tämä tapahtuma saattoi olla myös syynä edellisen havainnon kalustomuutokseen junassa 148.
 
Helsinki 24.6.

Rantaradan kaukoliikenneraidetta tuli Helsingin ja Pasilan välillä vastaan n. klo 15:08 sininen runko, eli nähtävästi IC2 137 oli sitten korvattu sinisillä vaunuilla.
 
24.6.2009: S94 ajettiin Sr1:n vetämänä viidellä kaksikerros-IC-vaunulla, ja se saapui Helsinkiin kolmisen varttia myöhässä, koska Pendolinon nopeuksia ei tietenkään saavutettu.
 
Helsinki 2.7.2009

IC 180:ssa oli poikkeuksellisesti ravintolavaunu Rk 27815 junan viimeisenä vaununa. Mikähän tarina tähän sisältyy?
 
Helsinki 2.7.2009

IC 180:ssa oli poikkeuksellisesti ravintolavaunu Rk 27815 junan viimeisenä vaununa. Mikähän tarina tähän sisältyy?

IC6 joutui jättämään ravintolavaunun Joensuuhun teknisen syyn vuoksi. Junaan IC175 lisättiin Helsingissä ravintolavaunu veturin perään ja näin ollen IC180 toi sitten ravintolan perässään. Ei siis tämän ihmeellisempää.
 
P 143 näyttäisi olevan ilmeisesti Karjaa-Turku-liikennekatkon vuoksi IC2 143. Turun satamaan ajetaan suorat, korvaavat bussivuorot ainakin Helsingistä ja Pasilasta (Espoon aseman kautta). Tänään 17.7. tuossa Pasila-Espoo-Turku Satama -vuorossa oli Veolia 860. Yllättävää, ettei korvauksia ole hoidettu ainakaan kokonaan konsernin sisäisenä toimintana. Ilmeisesti Pohjolan Liikenteellä eivät kuljettajat riitä.
 
Yllättävää, ettei korvauksia ole hoidettu ainakaan kokonaan konsernin sisäisenä toimintana. Ilmeisesti Pohjolan Liikenteellä eivät kuljettajat riitä.

Pohjolan Liikenne ei ole enää vuosiin ajanut juurikaan tilausajoja. Tuoreimmat vartavasten keikka-autoiksi hankitut uudet autot ovat 90-luvun loppupuolelta ja nekin ovat jo vuosia ajelleet lähinnä vakiovuoroja. Pikavuoroautoja puolestaan ei liene kovinkaan paljoa yli tarpeen, PL:n pikavuoroliikenteessä kun ei vuoroja jää kesätauollekaan. Vakiovuorokalustoa näin keskikesällä olisi varmasti vapaana, mutta nämä autot eivät ehkä oikein olisi parhaimmillaan Helsinki - Turku -liikenteessä.
 
Tänään 17.7. tuossa Pasila-Espoo-Turku Satama -vuorossa oli Veolia 860. Yllättävää, ettei korvauksia ole hoidettu ainakaan kokonaan konsernin sisäisenä toimintana. Ilmeisesti Pohjolan Liikenteellä eivät kuljettajat riitä.
Ja torstaina 16.7. oli tuon Veolian bussin lisäksi käytössä Vainion auto 72.
 
Tänään Hiekkaharjun aseman ohi kulkiessani näin ja kuulin, että klo 7:38 K-juna Helsinkiin oli teknisistä syistä peruttu. Mahtoi olla seuraavassa junassa tungosta, kun tämä peruttu taitaa olla päivän suosituin vuoro, ainakin normaaliaikana nelirunkoinen.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös