Onko 6056 sitten kutsuttu takaisin Hyvinkäältä ja 6097 viety sen tilalle...?
Epäilen... Ehkä 56 on ollut hallissa piilossa katseilta tämän väliajan. Tietoa ei tietenkään ole, arvailuja vainen.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Onko 6056 sitten kutsuttu takaisin Hyvinkäältä ja 6097 viety sen tilalle...?
Minun mielestäni taas Ilmalassa seisoi melko pitkään kaksi ko. yksikköä "odottamassa jotakin". Nämä havainnot lähinnä toukokuulta. Sen jälkeen toinen häipyi jonnekin jäljelle jääneenkin siirtyessä hieman eri paikkaan Ilmalassa. Ilmeisesti 6056:lle tehtiin jokin pieni muutostyö, ennenkuin se palasi ajoon?edit: ymmärtääkseni 6097 oli pitkään ainoa punakeltainen Sm2, jota näkyi Ilmalassa. Onko 6056 sitten kutsuttu takaisin Hyvinkäältä ja 6097 viety sen tilalle...?
junan jatkaessa Turkuun, vaunuista 5 ensimmäistä lukitaan
Voisiko kuljettajia ohjeistaa jotenkin että jos ajaa pitkiä junia joissa suuri osa vaunuista ovat suljettuja, niin junarunko pitäisi pysäyttää siihen kohtaan jossa matkustajat odottavat jos olisi kyseessä normaalipituinen juna, ettei matkustajille syjntyisi turhaa mielikuvaa että junan etupään vaunuihin voi nousta.
Mikähän järki tässä käytännössä edes on, että lukitaan junassa joka tapauksessa kulkevia vaunuja. Lisää väljyyttä = houkuttelevampi kyyti. Konduktöörillekään muutama lisävaunu ei niin kohtuuttomasti lisää kävelyä. IC-vaunun kävelee päästä päähän molemmat kerrokset about puoleen minuuttiin ilman pysähdyksiä, eli muutama minsa ylimääräistä kävelyä per asemaväli, jos on vain yksi konduktööri.
Viimeinen saneeraamaton Sm2 6056 on edelleen liikkeellä, havaittu ma 23.8. iltapäivällä K-junissa ja tiistaina 24.8. aamulla E-junassa.
Havaittu myös keskiviikon iltaruuhkassa (vaihdeongelmien takia ajetussa?) hyperpitkässä N-junassa.