Junahavaintoja 2012

Mutta näillä junillapa oli aivan omat erilliset aikataulut ja normaalijunista poikkeavat junanumerot, mikä oli varsin fiksua noin niinkuin jalkoihinjäämisen minimoimiseksi.

Enpä tuota tiennyt että poikkeavat junanumerot oli... Muut asiat olivat tuttuja. Tai no jos loogisesti ajattelee niin tottakai poikkeavalle aikataululle menevällä on poikkeava junannumeroki :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lakisääteinen liikennevakuutus sen maksaa. Siitä en tiedä, karhuaako vakuutusyhtiö myöhemmin rahojaan, boonuksia ainakin menee.
 
Lakisääteinen liikennevakuutus sen maksaa. Siitä en tiedä, karhuaako vakuutusyhtiö myöhemmin rahojaan, boonuksia ainakin menee.

No ainakin saa rangaistukset oliko se kahdeksasta rikkomuksesta... Kerrankin näin päin.. :)
 
19.8.2012

Sm5 #19 tuli Ilmalan kohdalla vastaan Turun suunnasta kaukoliikenteen raidetta pitkin - ei omin konein vaan Dv12 #2703:n vetämänä - klo 16:20.
 
20.8.

Sm5 #05 sai pienen kohtauksen kuulutettuaan Pasilan. Alkoi toistamaam neljä kertaa sen "Junat Vantaankosken suuntaan..." ja "Junat Kirkkonummen suuntaan..." Infonäytötkin näyttivät kuulutuksen useaan kertaan.

Oulunkylän ja Käpylän välillä juna alkoi Tärisemään ja heilumaan kovasti.

Täysvihreä Sm4 lähti I-junana Helsingistä klo 15:35 ja 16:35 ja Tikkurilasta klo 16:03 ja 17:03. Kuva1 Helsingistä kuva2 Malmilta

16:36 lähtenyt lähijuna tupla-ekosusilla ja täysvihreänä: Kuva1 kuva2 ja kuva3
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
20.8.

Täysvihreä Sm4 lähti I-junana Helsingistä klo 15:35 ja 16:35 ja Tikkurilasta klo 16:03 ja 17:03. Kuva1 Helsingistä kuva2 Malmilta

Näköjään uusiin aikatauluihin on merkitty juuri nuo lähdöt matalalattiakalustolla ajettavaksi.. Mutta kuuluisiko tuo ajaa sitten Sm5:lla vai Sm4:lla? Mahdollisesti suunniteltu ajettavaksi Sm5 #18, joka ei vielä ole matkustajaliikenteessä?
 
Näköjään uusiin aikatauluihin on merkitty juuri nuo lähdöt matalalattiakalustolla ajettavaksi.. Mutta kuuluisiko tuo ajaa sitten Sm5:lla vai Sm4:lla? Mahdollisesti suunniteltu ajettavaksi Sm5 #18, joka ei vielä ole matkustajaliikenteessä?
Minäkin näin viime viikolla pari kertaa iltapäivällä Sm4-kalustoisen junan kaupunkiradalla ja tuo sama näkökohta tuli mieleen. Aikatauluissa lienee varauduttu suurempaan määrään Sm5:sia kuin mitä niitä nyt 13.8. tilanteessa oli käytettävissä.
 
31.8.2012

K-tunnuksin tuli Töölönlahden kohdalla vastaan kolmiyksikköinen Sm4 n. klo 6:32 kohti Keravaa. Ilmeisesti Sm4-kalustolla tehdään arkiaamuisin kierros Keravalle ja tämän jälkeen pötkö jaetaan osiin, minkä jälkeen ko. Sm4-vaunuparit jatkavat nopeammilla reiteillä.

Tänä aamuna Sm5 #18 oli jälleen M-reitillä, nyt #17:n kaverina muodostaen tuplan.
 
31.8.2012

K-tunnuksin tuli Töölönlahden kohdalla vastaan kolmiyksikköinen Sm4 n. klo 6:32 kohti Keravaa. Ilmeisesti Sm4-kalustolla tehdään arkiaamuisin kierros Keravalle ja tämän jälkeen pötkö jaetaan osiin, minkä jälkeen ko. Sm4-vaunuparit jatkavat nopeammilla reiteillä.

Kyllä. Aamulla ajetaan yksi K-junan reissu. Vaunut tulee R-junasta joka saapuu Helsinkiin 6:23, ja lähtevät K-junana klo 6:31 heittäen yhen edestakaisen matkan. Myös tuo iltapäivän I-junan kohtalo on selvinnyt, joka saa kokoonpanonsa H- ja Z-junasta. Heittää kaksi edestakaista matkaa ja jatkaa H-junana sitten.
 
Ilmeisesti Sm4-kalustolla tehdään arkiaamuisin kierros Keravalle ja tämän jälkeen pötkö jaetaan osiin, minkä jälkeen ko. Sm4-vaunuparit jatkavat nopeammilla reiteillä.

Yhden reissun tosiaan heittää R-junana saapumisen jälkeen Keravalle K-tunnuksin, mutta tämän jälkeen se lähtee koko mitaltaan Ilmalaan lepäilemään.
 
Kyllä. Aamulla ajetaan yksi K-junan reissu. Vaunut tulee R-junasta joka saapuu Helsinkiin 6:23, ja lähtevät K-junana klo 6:31 heittäen yhen edestakaisen matkan. Myös tuo iltapäivän I-junan kohtalo on selvinnyt, joka saa kokoonpanonsa H- ja Z-junasta. Heittää kaksi edestakaista matkaa ja jatkaa H-junana sitten.
Kiitos seikkaperäisestä ja asiantuntevasta vastauksesta.
 
Takaisin
Ylös