Junahavaintoja 2014

Ke 14.5.2014
IC2 959 (Helsinki-Turku klo 16.02-17.57) hajosi Huopalahteen. Merkillistä ettei parin kilometrin päässä Ilmalan suuresta junavarikosta olevaa junaa saa korvattua varakalustolla (eikö Helsingissä pitäisi olla myös vararunko?), vaan matkustajat jätetiin odottamaan seuraavaa tunnin päästä menevää junaa (joka jo valmiiksi täynnä matkustajia eli seisoivat), näissähän (klo 16 ja 17) junissahan matkustavat sekä Turun satamaan laivalle menevät, että työmatkalaiset.
 
Ke 14.5.2014
IC2 959 (Helsinki-Turku klo 16.02-17.57) hajosi Huopalahteen. Merkillistä ettei parin kilometrin päässä Ilmalan suuresta junavarikosta olevaa junaa saa korvattua varakalustolla (eikö Helsingissä pitäisi olla myös vararunko?), vaan matkustajat jätetiin odottamaan seuraavaa tunnin päästä menevää junaa (joka jo valmiiksi täynnä matkustajia eli seisoivat), näissähän (klo 16 ja 17) junissahan matkustavat sekä Turun satamaan laivalle menevät, että työmatkalaiset.

Olisikohan asia vain niin, että seisottamalla matkustajia tunti Huopalahdessa vältettiin suurempi junasotku yksiraiteisella Rantaradalla. Olisi varmaankin mennyt sopiva tovi, että varajuna saadaan paikalle. Varsinkin, kun sekaan tulee vielä klo 16.32 lähtevä Karjaan lähijuna. Taas hyvä syy rakentaan Kirkkonummen ja Kupittaan välille yhtenäinen toinen raide.
 
Ke 14.5.2014
IC2 959 (Helsinki-Turku klo 16.02-17.57) hajosi Huopalahteen. Merkillistä ettei parin kilometrin päässä Ilmalan suuresta junavarikosta olevaa junaa saa korvattua varakalustolla (eikö Helsingissä pitäisi olla myös vararunko?), vaan matkustajat jätetiin odottamaan seuraavaa tunnin päästä menevää junaa (joka jo valmiiksi täynnä matkustajia eli seisoivat), näissähän (klo 16 ja 17) junissahan matkustavat sekä Turun satamaan laivalle menevät, että työmatkalaiset.

Sotkun kruunasi kuuleman mukaan Kivihaassa pohjoisella keskiraiteella ollut vaihdevika, joka aiheutti sen, että vielä klo 21 aikoihin Helsinkiin päin ajettiin pelkästään kaupunkirataa pitkin, eli eteläistä keskiraidetta.
 
10.6

S94 ajettiin Ilmalan vararungolla. Tikkurilaan tultaessa oltiin 45 minuuttia jäljessä aikataulusta :D
 
Sm5 #36 on ollut muutaman päivän jo kaupallisessa liikenteessä. Oma ensihavaintoni on tältä aamulta, tosin sekin oli siirto kolmen FLIRTin letkassa Ilmalasta Helsingin päärautatieasemalle, josta yksikkö toki on jatkanut kaupallisessa ajossa.

Kaksikerroksisia ERd-ravintolavaunuja on ainakin numeroon 28707 saakka normaalissa liikenteessä. Viime perjantaina IC 55:ssä oli ERd 28705 (varsin uusi sekin) ja junassa oli edellisen ohella lisäravintolana Rbkt 26905, joka lienee kaupallisen henkilövaunukaluston vanhin - joskin eräässä vaiheessa sisältä uusittu - yksilö (museo- yms. kalustoa ei huomioida).
 
Matkustin eilen IC 113:ssa ERd-vaunussa numeroltaan 28710.
Niitä onkin sitten tullut tiheään tahtiin tehtaalta ulos ja vähän sen jälkeen liikenteeseen. Toukokuun 9. päivä Resiina-keskustelun mukaan 28709 on siirretty Kajaanista etelään. Ei taida mennä enää pitkään siihen, kun koko ensimmäinen tilauserä on liikenteessä.
 
Niitä onkin sitten tullut tiheään tahtiin tehtaalta ulos ja vähän sen jälkeen liikenteeseen. Toukokuun 9. päivä Resiina-keskustelun mukaan 28709 on siirretty Kajaanista etelään. Ei taida mennä enää pitkään siihen, kun koko ensimmäinen tilauserä on liikenteessä.
Eikös 28712 jo viime viikon keskiviikkona tullut alas? Saa nähdä, tuleeko ensi viikolla vielä yksi ennen kesälomia.
 
19.7

S 94 Jyväskylästä Helsinkiin törmäsi ihmiseen Tampereella

Saiko sama juna saalista vielä Hämeenlinnassakin?
Aika epäonninen tämä vuoro kyllä on ollut... Joka kerta kun olen tällä mennyt, niin ollut joka kerta myöhässä eri syistä. Tämä ei taida muuten olla ensimmäinen kerta kun tämän yön pendovuoron alle on jäänyt ihmisiä.
 
Takaisin
Ylös