Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
IC 1 lähti uuden periaatteen mukaisella kokoonpanolla Helsingistä Joensuuhun. Koko nelivaunuinen vaunusto oli kaksikerroksinen. Myyntinumerolla 4 kulki (ja kulkee edelleen) kaksikerrosravintola ERd. Ennen vanhaan ravintolavaunu oli kovin harvoin kokoonpanon jommassakummassa päässä. ERd-ravintolavaunussa on toki muunkinlaisia paikkoja kuin itse ravintolaosaston istuimia.
Itse näin myös IC 4:n ja IC 82:n samanlaisella kokoonpanolla.
Myös IC 5 kulki tänään nelivaunuisella kokoonpanolla
Onkohan Riihimäen junissa matkustajat vähentyneet vai miksi junia on lyhennetty? Esim. 15.48 Helsingistä lähtevässä H-junassa on iät ja ajat ollut neljä yksikköä, nyt kun juna on mataloitunut, siinä on kolme yksikköä. Samoin jo pitkään Sm4- junana ollut 18.19 lähtevä R on menettänyt kolmannen yksikkönsä. Veturijunatkin ovat lyhentyneet. Muistaakseni 16.36. lähdössä oli ennen 9 vaunua, nyt 6. Oudolta tuntuu sekin, että kun 16.02 lähtö muutettiin Sm-junaksi, siinä on yksiköitä vain kolme.
Vai olisiko VR:llä vielä käytössä lyhyemmät "kesäkokoonpanot", vaikka aikataulukausi onkin vaihtunut? Myös keväällä kahdella Sm5:llä ajetut loppuiltapäivän +- n. klo 17 M-junat ajetaan nyt yhdellä rungolla.
Nyt perjantaina 38 oli mm. K-reitillä. Iltapäivällä sen kumppanina oli toinen tuore yksikkö, 36.Sm5 38 seisoo juuri nyt Helsingin päärautatieaseman raiteella 14.
Nyt perjantaina 38 oli mm. K-reitillä. Iltapäivällä sen kumppanina oli toinen tuore yksikkö, 36.
Taisit tarkoittaa Sm1 - 2 -kalustoa. Kyllä niitä A:lla vielä ruuhkassa näkee, mutta M:llä niiden (tarkoituksellinen) käyttö on päättynyt.Käytetäänkö enään a&m:llä sm 2&3 junia