Junahavaintoja 2015

7.4.

Siemensin VR:lle testikäyttöön toimittama 91 80 6193 971 (eli testi-"Sr3") oli tänään (on viestin kirjoitus hetkellä) esillä Helsingin päärautatieasemalla raiteella 13 n. klo 10:40-14:20.

---------- Viestit yhdistetty klo 13:49 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:23 ----------

En ole varmaan tuota junaa sitten nähnyt, vaan oletin sen olevan Eil kuten muutkin tunnuksettomat junat. Ihmettelinkin, miten Eil-vaunut riittävät kuuteen junaan. Käyn tuolla 16:02 junalla ajamassa joskus.

17:00 lähtee myös tunnukseton juna ja sekään ei ole Eil. 9701 ja kalustona 2xSm1-2 (ennen oli 2xSm4).
 
Viimeksi muokattu:
17:00 lähtee myös tunnukseton juna ja sekään ei ole Eil. 9701 ja kalustona 2xSm1-2 (ennen oli 2xSm4).
Ja 16:36 tunnukseton Eil-juna lyhennetiin yhdeksästä seitsemään vaunuun. Nyt on sitten paljon ylimääräisiä Eil-vaunuja.
 
Tänään 7.4.2015 IC 77 lähti Helsingistä Kouvolan suuntaan 11-vaunuisena. Kaikki vaunut olivat kaksikerroksisia. Junan etupää jatkoi IC 9:nä Joensuuhun ja takapää IC 77:nä Kajaaniin. Tässä ei jäätäne kovin kauas maamme pisimmästä kokonaan kaksikerroksisesta kaupallisesta IC-junasta. 12-vaunuinen juna ainakin on tiedossani, viime elokuussahan tämä sama juna ajettiin kerran niin, että 77 meni tuplakokoonpanona ja Kouvolaan saakka roikassa oli Joensuunkin vaunut.
 
Ja 16:36 tunnukseton Eil-juna lyhennetiin yhdeksästä seitsemään vaunuun. Nyt on sitten paljon ylimääräisiä Eil-vaunuja.

223:sta meni 4 vaunua uuteen junapariin 236, mutta loput taitavat lojua Ilmalassa,ilmeisesti varalla? Kerran kuussa menevässä 229/220:ssakin on viime aikoina ollut täysin samat vaunut, eivät taida paljoa muissa kiertää. Noistaham ylimääräsenä makaavista saisi yhden rungon, mutta varmaan pitävät vaunuja varalla.
 
8.4.

Klo 13:39 Tikkurilan ohitti MV 10817, jossa oli 2xSr1 + 10 kpl töhrittyjä tai muuten vaan nuhjuisen ja kuluneen näköisiä sinisiä vaunuja.
 
IC 54 Järvenpään pohjoispuolella 19:43, kun Tikkurilan aika on 19:37. Riihimäeltä saakka on ajeltu noin 35 km/t päin punaisia. Aamulla ylöspäin mennessä harrastettiin samaa Toijalan paikkeilla, mutta oululainen jäi jälkeen vain 10 minuuttia Tampereen ajasta. Nyt Purola 19:46.

Antero
 
19.4.

MV 11907 Ilr-Kon liikkui tänään Sr1+A17+testi-Vectron kohti Laajakankaan testiraiteistoja.
 
Huomasin HSL:n uudessa luonus kartassa, että Kyrölän aseman nimi onkin Ainola. Joskus tästä oli puhetta että vaihtuisi, mutta ei se tietääkseni vielä ole vaihtunut, vai onko? https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/hsl_lahiliikennelinjat_pysty_luonnos.pdf

''Kehäradan avaamisen yhteydessä 1.7.2015 kello kaksi yöllä Kyrölän aseman nimi vaihtuu virallisesti Ainolaksi.''
http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/240425-kyrola-nimi-muuntuu-ainolaksi
 
30.4.

Pääradalla jotain häikkää jälleen kerran jotain häikkää, N 9351 ainakin (11:11 Hki:stä) lähti Tikkurilasta R:n perään ja skippasi kaikki asemat Tikkurilan jälkeen Keravalle asti.
 
Takaisin
Ylös