Junahavaintoja 2017

R:n aikataulu ei ole liian tiukka, vaan sopiva. Siinä on pelivaraa pieniä myöhästymisiä ajatellen, mikä on vain hyvä asia.
 
R:n aikataulu ei ole liian tiukka, vaan sopiva. Siinä on pelivaraa pieniä myöhästymisiä ajatellen, mikä on vain hyvä asia.

Ei ole liian löysä, piti kirjoittaa. Mihin muuten viestin muokkausmahdollisuus on kadonnut?
 
Mihin muuten viestin muokkausmahdollisuus on kadonnut?

Se katoaa jonkin ajan kuluttua viestin kirjoittamisen jälkeen. Muokkaamisen tarkoitus on, että viestistä voi korjata esim. virheen, jos sen huomaa heti kirjoittamisen jälkeen. Sitten kun moni on jo käynyt lukemassa viestin ja ehkä vastannutkin siihen, muokkaamisella voisi olla negatiivisiakin vaikutuksia.
 
Se katoaa jonkin ajan kuluttua viestin kirjoittamisen jälkeen. Muokkaamisen tarkoitus on, että viestistä voi korjata esim. virheen, jos sen huomaa heti kirjoittamisen jälkeen. Sitten kun moni on jo käynyt lukemassa viestin ja ehkä vastannutkin siihen, muokkaamisella voisi olla negatiivisiakin vaikutuksia.

Hah, onpa mielenkiintoinen politiikka.
 
3.3.
Lahden hiihdon MM-kisojen Z-junan lisävuorot 9833 (Helsingistä 10:56) ja 9862 (Lahdesta 19:57) ajettiin tänään kalustolla 3xSm2: 6081+6056+6077.
 
4.3.
Lahden hiihdon MM-kisojen Z-junan lisävuorot 9837 (Helsingistä 11:21) ja 9862 (Lahdesta 19:57) ajettiin tänään kalustolla 3xSm2: 6063+6062+6087.
 
10.3.
R-junat 9629 (Helsingistä 6:12) ja 9630 (Riihimäeltä 7:25) ajettiin poikkeuksellisesti kalustolla 4xSm2.
 
VR:n nettisivuille ovat ilmestyneet lähiliikenteen "kevätaikataulut". Viimetsetkin Sm2-vuorot jokaöistä T-paria lukuun ottamatta häviävät Pääradalta; Rantaradalla tilanne säilyy ennallaan.
 
VR:n nettisivuille ovat ilmestyneet lähiliikenteen "kevätaikataulut". Viimetsetkin Sm2-vuorot jokaöistä T-paria lukuun ottamatta häviävät Pääradalta; Rantaradalla tilanne säilyy ennallaan.
Mutta tämä ei jää kovin pitkäaikaiseksi, koska kesäaikataulujen myötä D-junien kalustona tulee kuulemma olemaan Sm2, koska se tarvitsee vähemmän henkilökuntaa kuin Eil.
 
Mutta tämä ei jää kovin pitkäaikaiseksi, koska kesäaikataulujen myötä D-junien kalustona tulee kuulemma olemaan Sm2, koska se tarvitsee vähemmän henkilökuntaa kuin Eil.

Hyvä muutos! Paljon kustannustehokkaampi kalusto ja nopeampi kääntää.
 
Mutta tämä ei jää kovin pitkäaikaiseksi, koska kesäaikataulujen myötä D-junien kalustona tulee kuulemma olemaan Sm2, koska se tarvitsee vähemmän henkilökuntaa kuin Eil.


Miten Sm2 tarvitsee vähemmän henkilökuntaa kuin Eil? Eroaako konduktöörien määrä jotenkin junien välillä?
 
Takaisin
Ylös