Junahavaintoja - alkuvuosi 2013

1.4.

Tänä yönä on kulussa P 614. Kokoonpanona on Sr2 + Edr + Edo. Juna kuljettaa bilehiluja ja kaiken maailman kujeilijoita Oulusta Kajaanin, Pieksämäen, Tampereen ja Turun kautta Helsinkiin.

Saiko kukaan kuvattua tätä tai onko menossa kuvaamaan? Keskiyön paikkeilla on lähtenyt Rovaniemeltä.

Lisätään vielä että Helsingissä pitäisi olla 14:16, pitäisi näkyä ainakin Helsingin aseman saapuvien junien näytöissä, josta selvii saapumislaituri (pitäisi olla 11 mutta muutokset mahdollisia).
 
1.4.

Tänä yönä on kulussa P 614. Kokoonpanona on Sr2 + Edr + Edo. Juna kuljettaa bilehiluja ja kaiken maailman kujeilijoita Oulusta Kajaanin, Pieksämäen, Tampereen ja Turun kautta Helsinkiin.

Saiko kukaan kuvattua tätä tai onko menossa kuvaamaan? Keskiyön paikkeilla on lähtenyt Rovaniemeltä.

http://yle.fi/uutiset/ensimmainen_ohjausvaunu_liikenteessa/6558542

Sun linkissäsi on vikaa. Se toimii vain ilman noita otsikkosanoja: http://yle.fi/uutiset/6558542

Mutta kaiken kaikkiaan: Well played, sir.
 
VR taitaa olla pilailu tuulella myös tai sitten kyseessä on tosi bugi (jälkimmäistä veikkaan).

Tänä yönä on siis kulussa taas H 229 ja H 220 pakettikatkojunat. Tällä kertaa tosin siihen pystyy ostaa vyöhykelipun netistä.

Tämä ei ole aprillipila, ei photoshopattu tai muutakaan, vaan ihan tosi juttu kyseessä.

Näin ei siis ole aikasemmin ollut, eli ei ole aikaisemmin näkynyt Lähijuna T sijasta H 229 ja H 220 EIKÄ ole voinut ostaa vyöhykelippua netistä edes kyseiseen junaan.
 
Viimeksi muokattu:
Näin ei siis ole aikasemmin ollut, eli ei ole aikaisemmin näkynyt Lähijuna T sijasta H 229 ja H 220 EIKÄ ole voinut ostaa vyöhykelippua netistä edes kyseiseen junaan.

Veikkaisin itse myös bugia, mutta voihan se olla jos VR onkin päivittänyt ja laajentanut tuota verkkokauppaa siten, että sieltä voi jatkossa ostaa myös vyöhykeliput ja näkyy se juna oikealla junanumerolla?
 
Veikkaisin itse myös bugia, mutta voihan se olla jos VR onkin päivittänyt ja laajentanut tuota verkkokauppaa siten, että sieltä voi jatkossa ostaa myös vyöhykeliput ja näkyy se juna oikealla junanumerolla?

Ei voi, sillä muihin juniin ei löydy vyöhykelippuja. Jostain syystä tuo "taajamajuna" aiheuttaa sen virheen. Ostin kyseisen lipun, pistän kuvan aamuyöllä tuonne mun facebook-sivulle kyseisestä lipusta kun olen sen saanut tulostettua automaatista. Katsotaan onko normaali ABCDEF-vyöhykelippu 2h vaihtoajalla.

EDIT: Katsoin myös muut Eil-junat, ei pysty niihinkään ostamaan. Sama juttu näkyy toukokuun pakettikatkossa. Kesäkuun katkoyö näkyy normaalina.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:18 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 18:39 ----------

VR taitaa olla pilailu tuulella myös tai sitten kyseessä on tosi bugi (jälkimmäistä veikkaan).

Tänä yönä on siis kulussa taas H 229 ja H 220 pakettikatkojunat. Tällä kertaa tosin siihen pystyy ostaa vyöhykelipun netistä.

Tämä ei ole aprillipila, ei photoshopattu tai muutakaan, vaan ihan tosi juttu kyseessä.

Näin ei siis ole aikasemmin ollut, eli ei ole aikaisemmin näkynyt Lähijuna T sijasta H 229 ja H 220 EIKÄ ole voinut ostaa vyöhykelippua netistä edes kyseiseen junaan.


Ja tälläinen lippu tulostui eli ihan aito oikea vyöhykelippu... Ja näiden osto ei pitöisi olla mahdollista. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=432404736851679&set=a.432304243528395.1073741828.430914307000722&type=1
 
2. huhtikuuta.

H 220 pääsi lähtemään Riihimäeltä n. 15min myöhässä. Syy: jarrulätkä jumissa.
 
2. huhtikuuta.

H 220 pääsi lähtemään Riihimäeltä n. 15min myöhässä. Syy: jarrulätkä jumissa.

Jarrut siis olivat kunnossa, mutta jarrujen kunnossa osoittava lätkä jumitti eli osoitinlaite, konduktööri kävi toiselta puolelta testaamassa ja siellä toimi joten puhelinsoiton ja värien jälkeen lähdettiin klo 03:29. Eilf 25207 pohjoispään osoittama lätkä.
 
Viimeksi muokattu:
Jarrut siis olivat kunnossa, mutta jarrujen kunnossa osoittava lätkä jumitti, konduktööri kävi toiselta puolelta testaamassa ja siellä toimi joten puhelinsoiton ja värien jälkeen lähdettiin klo 03:29. Eilf 25207 pohjoispään osoittama lätkä.

Niin, mä mainitsinkin sen minkä takia oli myöhässä, en sanonut missään vaiheessa ettäkö ne olisivat rikki. ;)
 
Niin, mä mainitsinkin sen minkä takia oli myöhässä, en sanonut missään vaiheessa ettäkö ne olisivat rikki. ;)

Ja mä vaan täydensin sun viestiäsi.

Korson ja Rekolan välillä vaihdettiin raiteelle 3 ja Tikkurilassa käytetään raidetta 3 kuten menomatkallaki. Raiteella 4, 5 ja 6 on työkoneita ja piuhoja roikkumassa johtuen Tikkurila asemakeskuksen rakentamisesta. Tikkurilan eteläpuolella vaihdettiin takaisin kaupunkiradan itäiselle raiteelle.

---------- Viestit yhdistetty klo 3:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 1:38 ----------

Jarrut siis olivat kunnossa, mutta jarrujen kunnossa osoittava lätkä jumitti eli osoitinlaite, konduktööri kävi toiselta puolelta testaamassa ja siellä toimi joten puhelinsoiton ja värien jälkeen lähdettiin klo 03:29. Eilf 25207 pohjoispään osoittama lätkä.

Ja tässä kuvassa siis punaista osoittava jarrujen "osoitinlaite"
 
Viimeksi muokattu:
3.-4.4. klo 21-n. 01:30

Junaliikenne on seissyt Tampereella/lähimaastossa n. klo 20-21 alkaen Liikenneviraston liikenteenohjausjärjestelmään ilmenneen vian vuoksi. Osa junista oli päässyt asemalle, muttei sieltä pois (esim. 181, 265). Tilanne raukesi klo 01:11 jolloin näkyi ensimmäinen liikehdintä Tampereen alueella kun S 94 pääsi parin tunnin odottelun jälkeen lipumaan Järvensivusta asemalle. S 60 mm. joutui odottamana koko ajan Amurissa.

Tarkemmin tästä täältä, kuvassa näkyy myös tilanne klo 01:25.

Iltasanomat, Iltalehti, YLE. Ylen uutisissa on jännä maininta "Torstaina kello 1.20 mennessä vikaa ei vielä oltu saatu korjattua.", junat kyllä liikkuvat normaalisti Tampereella. Lisätään vielä jälkikäteen: Aamulehden mukaan junat ovat saatu liikkeenne "kampea käyttämällä", eli väännetty kammella vaihteita oikeaan asentoon.

Aamulehti, tämä on pitempi juttu kuin muut. (kiitos Ultrix linkistä facebookissa!)

Tietojeni mukaan ainakin S 60 olisi korvattu busseilla Tampere - Helsinki väliltä ja S 60:n päästyään asemalla n. 01:38 matkustajat siirrettiin S 94:ään joka pääsi matkaan 02:26. Hitaat toiminnat johtuu siis siitä että toistaiseksi vieläkin Tampereella joudutaan kaikki vaihteet kampeemaan käsin oikeaan asentoon. Saa nähdä onko aamuun mennessä kunnossa...

IC 93 pääse Tampereen asemalle 02:10 ja veturin vaihdon jälkeen liikkeelle Jyväskylään 02:41. IC2 185 on pääsemässä Tampereen asemalla juuri nyt klo 02:53, aikataulun mukainen aika 22:52. Myös P 273 ja IC2 189 on lähtenyt peräkanaa Toijalan asemalla seisottuaan kohti Tamperetta.

3.3. n. klo 19:30

Nuori nainen lähti seikkailemaan raiteille Helsingin asemalla. Vartijat juoksivat raiteille, väistelivät junia ja hakivat naisen pois, Iltalehti.
 
Viimeksi muokattu:
Tampereen liikenteenohjausjärjestelmän vika vaikutti jokaiseen yöpikajunaan. 266 saapuu juuri kirjoitus hetkellä Pasilan autojuna-asemalla, n. 2h30min myöhässä. Siirrossa junassa oli De ja EFiti.

---------- Viestit yhdistetty klo 11:30 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 7:17 ----------

VR:n JunaBlogin kirjoitus viime yön kaaoksesta.

Mm. kaikkia yöpikajunien autovaunujen vaihtotöitä ei voitu Tampereella tehdä vaan ovat tulleet tänään päiväjunissa. Ongelma oli saatu korjattua n. klo 05:30 mennessä. P 269 oli pahiten myöhässä, yli 5tuntia. Korjataan, P 273 oli pahiten myöhässä, tällä hetkellä 5h ja 50min. 273:n myöhästyminen johtuu siitä että sen autovaunut laitettiin Tampereella eteen, eli ei tehty normaaleja järjestelytöitä Tampereella. Joten autovaunuja joudutaan irroittamaan edestä sekä takaanta ja pistämään sitten takaisin vielä Rovaniemelle jatkavat autovaunut.
 
Viimeksi muokattu:
Aggregaattivaunu, Kemijärven pikajunissa taitaa mennä tuollainen aina 1 per juna:
http://vaunut.org/kuva/52677?tag0=8|De|

Jep, tosin Rovaniemi - Kemijärvi välillä vain, eli yksi riittää tuolle välillä. Huollossa käy Ilmalassa, mutta yleensä kylläkin siirrossa junaparissa 265/274 joissa se myös Rovaniemi-Kemijärvi välillä seilaa. Jostain syystä oli nyt sitten 266:ssa EFiti:n kanssa. Dv12:ssahan, joka sitä Rovaniemi - Kemijärvi väliä kiskoo, ei ole 1500V syöttöä joten virta pitää aggregaatti-vaunusta hommata.
 
Takaisin
Ylös