Junahavaintoja - alkuvuosi 2013

Vs: Junahavaintoja 2013

20.1.

P 31 (Tolstoi) ajettiin Sr2 -vetoisena.
Turvalaitevika/häiriö liikentenohjausjärjestelmässä Harjun liikennepaikalla vaikuttaa jo ainakin toista päivää siitä ohi meneviin juniin. Paikalla ajetaan jonkun matkaa vain 35km/h nopeudella.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Junahavaintoja 2013

Kuten tuolla bussipuolella tapaatte sanoa: tämä on vakio! :)

Sr1 on nykyään se korvaava kalusto, joskin kohtalaisen yleinen korvaus.

Todella yleinen korvaus sitten ;) Ensimmäinen kerta kun näin Sr2:n vetämässä tolstoita.. Ehkä se oli havainnoimisen arvoinen? ;)
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Kuten tuolla bussipuolella tapaatte sanoa: tämä on vakio! :)

Sr1 on nykyään se korvaava kalusto, joskin kohtalaisen yleinen korvaus.

Kuuluisiko saapuvassa Tolstoissa olla myös Sr2, minä ainakin olen nähnyt sen useammin Sr1-vetoisena?
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Todella yleinen korvaus sitten ;) Ensimmäinen kerta kun näin Sr2:n vetämässä tolstoita.. Ehkä se oli havainnoimisen arvoinen? ;)
En välttämättä tämän vuoden puolella ole Tolstoita katsellut montakaan kertaa, mutta joka kolmas viikko liikun Helsingin ja Pasilan väliä viisi kertaa sellaiseen aikaan, että Tolstoinkin lähes aina näkee. Minun havaintojeni mukaan erittäin yleinen vetokalusto on Sr1 kaksin kappalein. Mitään tilastoja en ole viitsinyt pitää, koska kokoonpano on vaikuttanut jopa itsestäänselvältä.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Minun havaintojeni mukaan erittäin yleinen vetokalusto on Sr1 kaksin kappalein. Mitään tilastoja en ole viitsinyt pitää, koska kokoonpano on vaikuttanut jopa itsestäänselvältä.

Jep, tämän vuoksi itsekkin pistin havaintona tuon koska olen ollut siinä käsityksessä että Tolstoi kahdella tai vähintään yhdellä Sr1:llä on vakio, en tiennytkään että vakio onkin Sr2 ja Sr1 vain yleinen korvaaja. Tolstoin sn on 140 (vai oliko 120?)
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Tolstoin sn on 140 (vai oliko 120?)

120, koska ei ole kiskojarruja.

Mutta joo-o, otanpa takaisin aiemman väitteen, sillä lunttilapussani näyttäisi olevan nuo vetovoimat merkattu aivan päin puutahonkaa. (Varokaa vesilinnut, kohta tulee.) Sen perusteella väitin kakkosta vakioksi, mutta vedän väitteen takaisin. :)

Pahoitteluni misinformaatiosta.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Pääsen merkitsemään havainnon vasta nyt.

Su 20.1.2013
IC2 964 (Turku-Helsinki) ja
IC2 965 (Helsinki-Turku) ajettiin pikajunakalustolla.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

22.1.

Sm4 6x10 ja 6x24 seisoivat Tikkurilan aseman raiteella 5 klo 12:32 tyhjin kilvin.

Juniin on tullut uusi kuulutus joka huomauttaa Tikkurilan asema -remontin aiheuttamista kulkumuutoksista ja pyytää huomioimaan ne. Kuuluvat normaali Tikkurila kuulutuksen perään.

Radantarkastusvaunu Emma näytti tulevan Porvoon radalta Keravan asemalle n. klo 12:41. Joku harrastajakin oli tasoristeyksellä sitä kuvaamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Junahavaintoja 2013

23.1.

H9662 (R Tampere - Helsinki) Tampereelta tullut yhdenxyksikön Sm4 jäi Riihimäelle laiturilla 8 ja matkustajat siirettiin vieressä olevalle raiteelle tuotuun kahden yksikön Sm4:een joka jatkoi matkaa välittömästi vaihdon jälkeen (pari minuuttia myöhässä). Junan normaalisti kuuluisi siis jatkaa suoraan Helsinkiin.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

25.1.2013

H 230:n veturi Sr1 3100 hyytyi Keravan asemalle tukkien ykkösraiteelle pääsyn. Nopeat lähijunat Helsinkiin ohjattiin tilapäisesti raiteelta 4.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

24.1.

S 62 (Vaasa - Helsinki) peruttiin teknisen vian vuoksi.
S 91 (Helsinki - Pieksämäki) ajettiin kahdessa osassa, niin että ensiksi vaunut 7-12 Pieksämäelle heti perään vaunut 1-6 Jyväskylään junana S 1091.
S 57 (Helsinki - Vaasa) korvattiin Ilmalan vara-rungolla

25.1.

S 45 (Helsinki - Vaasa/Oulu) ajetaan kahdessa osassa, niin että vaunut 7-12 Ouluun ja vaunut 1-6 Vaasaan junana S 1045.

Muuntajapalo Saviolla myöhästyttää junaliikennettä huomattavasti vieläkin.

---------- Viestit yhdistetty klo 8:23 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 8:23 ----------

http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotimaa/2013/01/1696895

---------- Viestit yhdistetty klo 8:56 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 8:23 ----------

Savion muuntajapalon vuoksi on myös yksi raide poissa käytöstä Tikkurila - Kerava välillä, ilmeisesti kaukojunien käyttämä raide sillä Keravan kaupunkiradan junat näyttävät kulkevan suhtkoht normaalisti. Eli odotettavissanon että Tikkurilan ja Keravan välillä voi ja varmasti näkee junia poikkeavilla raiteilla.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Eilisiltana Tiksin aseman infoissa luki, että S79 ajetaan IC-kalustolla. Tämä tarkoittaa sitä, että tämän aamun S70 on sekin ollut IC. Yllättävän paljon ollut viime päivinä (Pendojen) teknisiä vikoja. Erikoista sinänsä, sillä ei tuolla nyt mitään aivan järkyttäviä pakkasia ole ollut, lumimyräköistä puhumattakaan.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Eilisiltana Tiksin aseman infoissa luki, että S79 ajetaan IC-kalustolla. Tämä tarkoittaa sitä, että tämän aamun S70 on sekin ollut IC. Yllättävän paljon ollut viime päivinä (Pendojen) teknisiä vikoja. Erikoista sinänsä, sillä ei tuolla nyt mitään aivan järkyttäviä pakkasia ole ollut, lumimyräköistä puhumattakaan.

Se ei välttämättä tarkoita jos menojuna on ajettu korvaavalla kalustolla, että paluujunakin olisi. On niitä nähty että paluujunassa onkin ollut pendo eli yön aikana on viety oikea runko.

25.1. jatkuu

Ilmalan vararunko seisoi Helsingin aseman 7 laiturissa, oli saapunut S 84:na. Kilvissä luki S 107 (lähtöaika 12:12) joten odotettavissa on että S 107 ajetaan Ilmalan vararungolla myös. Vahvistan tämän tiedon vielä myöhemmin.

Edit: Ja kyllä se lähtee Ilmalan vararungolla, eli S 118 on tulossa sillä takaisin (tästä en olekkaan ihan varma, Oulunkylän "nolla raiteella seisoi pendo menossa odottamassa pääsyä pohjoiseen päin).
EDIT2. Kuvat ja video lähdöstä saatu (yöllä pääsen vasta ne nettiin lisäämään). S 84 saapu Ilmalan vararungolla Sr1 3076:n vetämänä ja lähto junana S 107 (IC 107) Sr2 3227 vetämänä.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös