Junahavaintoja - alkuvuosi 2013

Vs: Junahavaintoja 2013

Onkohan tästä jotain appsia Windows Phonelle jossain LiVin nettisivujen syövereissä? Miksei muuten rahtijunien reaaliaikaista seurantaa näytetä? En oikein ymmärrä asiaa, sillä valtionsalaisuuksista ei ole kyse.

Ehkä se vain johtuu siitä ettei normaaleja ihmisiä ne kiinnosta. Eri asia me junahörhöt joita kyllä kiinnostaisi, mutta tuskin meikäläisten takia sellaista pistettäisi nettiin.
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Ehkä se vain johtuu siitä ettei normaaleja ihmisiä ne kiinnosta. Eri asia me junahörhöt joita kyllä kiinnostaisi, mutta tuskin meikäläisten takia sellaista pistettäisi nettiin.

Voisi kuvitella, että teollisuuden asiakkaita saattaisi kiinnostaa, milloin mikäkin juna on saapumassa määräasemalle jo pelkästään työvuoro- ja muun logistiikkasuunnittelun osalta. Toki me hörhöt ollaan toinen keskeinen kohderyhmä, jolle moista palvelua tulisi tarjota... ;)
 
Vs: Junahavaintoja 2013

Voisi kuvitella, että teollisuuden asiakkaita saattaisi kiinnostaa, milloin mikäkin juna on saapumassa määräasemalle jo pelkästään työvuoro- ja muun logistiikkasuunnittelun osalta. Toki me hörhöt ollaan toinen keskeinen kohderyhmä, jolle moista palvelua tulisi tarjota... ;)

Näinpä, ja itse kyllä arvostaisin jos jostain näkisi edes vähän tarkemmin tavarajunien aikataulut. Tietty on tuo säännöllisen liikenteen lista ja graafiset, mutta molemmissa on omat huonot puolensa. Graafista on vaikea tulkita etenkin rataosilla joilla on vilkas liikenne ja toiseksi on vaikea ainakin mulla löytää välillä oikea rataosa mistä löytyisi tietyn paikan liikenne. Säännöllisen liikenteen listassa taas näkyy lähtöaika lähtöpaikasta ja saapumisaika määränpäähän, mutta ei sen tarkemmin. Yritä siitä sitten laskea. Kumpi tarjoaa tämän meille ensin (jos kukaan ikinä tarjoaa edes), Liikennevirasto vai VR (nyt vielä kun melkeinpä kaikki tavaraliikenne on VR:llä)?
 
Vs: Junahavaintoja 2013

29.1.

Jälleen on tapahtunut raideliikenneonnettomuus... Ihminen menehtyi jäätyään junan alle Pitäjänmäessä.

VR:n liikennetiedote sanoi:
29.1. klo 18.51 Rantaradan lähiliikenteessä mahdollisia viivästyksiä
Matkustajia pyydetään varautumaan viivästyksiin sekä yksittäisiin peruutuksiin rantaradan (Helsinki-Karjaa, Helsinki-Vantaankoski) lähiliikennejunien liikennöinnissä henkilövahingon vuoksi.
Iltasanomien uutinen aiheesta


S 59:ssä oli vain vaunut 7-12, eli vaunut 1-6 joiden pitäisi jakautua Seinäjoella ja jatkaa S 407:na Kokkolaan puuttuvat kokonaan. Tampereelta lähtee Tampereen vararungolla juna 1059 joka ajaa 59:n aikatauluilla Kokkolaan, eli todennäköisesti ajaa Seinäjoelta Kokkolaan sitten junana 407.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Junahavaintoja 2013

30. Tammikuuta.

S 57 ajettiin IC-kalustolla.

Ajettiin? Juna ei ole edes lähtenyt ;) Ja IC-kalusto = Ilmalan kirjava vararunko (taas).

Iltapäivällä n. klo 11:20 seisoi raiteella 11 Ilmalan kakkosvararunko (täys-sininen 7vaunua). Tämä pääsi tänään reissuun junassa S 1091. S 91 ajettiin kahdessa osassa niin että vaunut 1-6 pendolinolla Pieksämäelle. Pikajunakalustolla ajettiin sitten loput vaunut Tampereelle.
Ja tosiaan kuten Karosa kirjoitti "IC-kalustolla", niin S 57 lähti kutakuinkin pari minuuttia sitten (aikataulun mukaan) Ilmalan vara-rungolla. PÄIVITYS: Lähti 17:35

Pieksämäen ja Kuopion välillä on lumenaurauskone pudonnut kiskoilta. Kaikki junat välillä Pieksämäki - Kuopio korvataan linja-autoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Junahavaintoja 2013

Ei ollut se vaan ihan IC1/2-vaunuja.

Kuten facessa sanoin niin S 57 on havaintojen mukaan mennyt sillä Ilmalan vararungolla kuitenkin :smile: (varmistan nyt vielä parilta muulta henkilöltä, koska ristiriitaista tietoa tulee sulta verrattuna mun ikkuna havaintoon verrattuna parin muun havaintoon).. :D
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Junahavaintoja 2013

31.1.

Tänään taas ajettiin S 91 kahdessa osassa. Vaunut 7-12 pendolinolla Pieksämäkeen normaalisti. Perässä S 1091 vaunuilla 1-6 pendolinolla poikkeuksellisesti Tampereella asti.

---------- Viestit yhdistetty klo 20:59 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:26 ----------

31.1. jatkuu

Ihminen jäi junan alle Tampereella Suomalankadulla. Pelastuslaitos sai hälytyksen 18:39. Henkilö jäi S 91:n alle (vaunut 7-12) melkein välittömästi sen lähdettyä Tampereen asemalta. Kuljettaja vaihdettiin normaalin käytännön mukaan. Matka jatkui n. 90min myöhässä.

KeskiSuomalaisen uutinen aiheesta
 
Aloitetaas helmikuun havainnot:

1.2.

IC 54 on myöhässä n. tunnin. Tämän vuoksi S 56:n runko lähtee IC 54:n aikataululla Oulusta kohti Helsinkiä. Tämä juna ajetaan tunnuksella IC 1054.

Lisäksi Seinäjoelta lähtee matkustajaruuhkan purkamista varten S 1054:n perässä ylimääräinen juna tunnuksella IC 1000. Juna ajaa 1054:n perässä.

IC 54:n saavuttua Ouluun, odottaa tämä S 56:n lähtöaikaa, jonka runko lähti siis korvaamaan IC 54:sta. Oikea IC 54 jatkaa siis Oulusta matkaa S 56:n aikataululla. Lisäksi IC 54/S 56 pysähtyy niillä ylimääräisillä asemilla mille on matkustajia IC 54:ssa Rovaniemi - Oulu väliltä.

---------- Viestit yhdistetty klo 16:56 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:44 ----------

Vaunut.orgin käyttäjän kuvat Tampereen asemalta: IC 1054 ja IC 1000 (Tampereen vararungolla)
 
Viimeksi muokattu:
3.2.

P31 Tolstoi lähti tänään Sr2 3203:n johdolla kohti Moskovaa.
IC 5/12 ajettiin/ajetaan Ilmalan kirjavalla vararungolla. Ilmalan sininen vararunko oli päivystämässä.

---------- Viestit yhdistetty klo 16:37 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:11 ----------

3.2.

P31 Tolstoi lähti tänään Sr2 3203:n johdolla kohti Moskovaa.

Kuva vielä
Ja video
 
Viimeksi muokattu:
5. Helmikuuta.
Helmikuun pakettikatko ajetaan poikkeuksellisesti sm2-kalustolla.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös