Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Maallikkona ajattelisin, että ei onnistu tuohon, kun on mutkitteleva silta ahtaassa paikassa, joka kulkee vielä aseman ja kauppakeskuksen läpi. Jutun perusteella korjattava osa yltää aseman puolelle ainakin. Ja vielä kun sillalle noustaan tunnellista.Eikö tuolle välille pysty rakentamaan väliaikaista siltaa korjausten ajaksi? Onko väliaikaista siltaa ja sen kustannuksia edes selvitetty?
Uutisessa sanottiin näin:Huh, eikös samoihin aikoihin pitänyt alkaa Itäväylän remontti Kulosaaren kohdalla ja väylään jäisi yksi kaista per suunta? Toivottavasti sitä siirretään, muutenhan tuosta tulee ihan mahdoton kaaos - ja varmaan tulee muutenkin, kun kesä ei enää riitäkään.
Sitten vain toivotaan ettei sen kunto yhtäkkisesti heikkene, niin että joutuisivat tekemään noita samaan aikaan.Erikoisseurannassa on muiden muassa Kulosaaren silta. Sillassa havaittiin halkeamia, joiden arveltiin johtuvan alueen raskaista rakennustöistä.
Silta on määrä purkaa ja korvata uudella sillalla, kun Laajasalon raitiotie aloittaa liikennöinnin. Tämä urakka siirtyy nyt tehtäväksi Junatien metrosillan peruskorjauksen jälkeen.
On vaihteet Hakaniemen eteläpuolella.Onkos Sörnäisissä kääntömahdollisuus, vai missä lännestä tulevat metrojunat käännetään takaisin?
Ei ratikan ja Kaisaniemenkadun radan kapasiteetti tuohon riitä ja ratikka on myös aivan liian hidas yhteys.Tuossa on pakko järjestää korvaava liikenne niin, että ratikat ajaa Mikonkadulta Yliskylään ja sieltä jatketaan busseilla ympäri itää. Toivottavasti Kymppi nyt ymmärtää, että Kaisaniemenkatua ei voi repiä auki juuri 2027.
Mihin se nyt loppuisi? Sinnehän on Höseli piirtänyt juuri tuon Yliskylän linjan ja sen lisäksi vielä Kalasataman linjan, Tuusulanväylän linjan ja Viikin linjan. Et kai tarkoita, että Höseli olisi tehnyt suunnitteluvirheen?Ei [...] Kaisaniemenkadun radan kapasiteetti tuohon riitä
Ei tuo riitä. Jos halutaan ratikoille suuri kapasiteetti pitää poistaa kaduilta myös bussit, jalankulkijat, pyöräilijät ja vähentää pysäkkejä.Ei se kapasiteetti mihinkään lopu kun yksityisautot poistetaan tukkimasta liikennettä.
Sörnäisissä ei ole kääntömahdollisuutta, joten lännen pääteasema on luultavasti Hakaniemi. Sörnäisiin asti ajaminen vaatisi sen, että Hakaniemessä ajettaisiin molemmilta raiteilta joka toinen juna itään ja joka toinen juna länteen, ja se olisi todennäköisesti aivan liian vaikea konsepti matkustajille.Onkos Sörnäisissä kääntömahdollisuus, vai missä lännestä tulevat metrojunat käännetään takaisin?
Kyllähän Rautatientorin sulun aikana ajettiin ylimääräistä ratikkaliikennettä Kampin ja Hakaniemen välillä.Entäs tää HSL:n Rautatientorin sulkujen aikana lanseeraama poikkeusjärjestely ettei ole poikkeusjärjestelyä ollenkaan ja liikkujat vaan häviää johonkin?
Lisäksi osa 510 vuoroista ajettiin nivelbusseilla. Toivottavasti tällä kertaa HSL onnistuu ottamaan paremmin huomioon linjoille 500/510 tarvittavan lisäkapasiteetinKyllähän Rautatientorin sulun aikana ajettiin ylimääräistä ratikkaliikennettä Kampin ja Hakaniemen välillä.
Ja myös Sörnäisiin ajamista varten vuorovälin tulee olla vähintään 5 minuuttia, mika ei riittää kuudeksi kuukaudeksi.Sörnäisissä ei ole kääntömahdollisuutta, joten lännen pääteasema on luultavasti Hakaniemi. Sörnäisiin asti ajaminen vaatisi sen, että Hakaniemessä ajettaisiin molemmilta raiteilta joka toinen juna itään ja joka toinen juna länteen, ja se olisi todennäköisesti aivan liian vaikea konsepti matkustajille.
Ruoholahdesta sen sijaan ainoa metroasema idän puolella jonne oli suora yhteys oli Sörnäinen bussilla 8X. Ruoholahti oli varmaan yhteyksien kannalta yksi pahimmista kärsijöistä tuossa.Kyllähän Rautatientorin sulun aikana ajettiin ylimääräistä ratikkaliikennettä Kampin ja Hakaniemen välillä.