Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tuosta KA 371:stä voisi Lahden ketjussa keskustella enemmänkin. Sehän on rekisteröity jo melkein puoli vuotta sitten (12.12.2023). Kovin vähän siitä on ilmoitettu havaintoja eikä netissäkään kovin kummoisesti ole siitä kuvia julkaistu. Mallimerkinnän LF-122 perusteella se on täysmatala versio uudesta Citeasta. Matkustajille istumapaikkoja lienee 43 kpl.Se uusi (LSN-885) ajeli tänään ainakin Lahdessa
Se oli tänään ekaa päivää linjalla joten kauan on mennyt prototyypin testauksessa ja säädöissä ennenkuin pääsi tienaamaan. Olisiko ollut hieman ns. maanantaipäivän kappaleTuosta KA 371:stä voisi Lahden ketjussa keskustella enemmänkin. Sehän on rekisteröity jo melkein puoli vuotta sitten (12.12.2023). Kovin vähän siitä on ilmoitettu havaintoja eikä netissäkään kovin kummoisesti ole siitä kuvia julkaistu. Mallimerkinnän LF-122 perusteella se on täysmatala versio uudesta Citeasta. Matkustajille istumapaikkoja lienee 43 kpl.
Onhan tuo jo vuodesta 2022 alkaen ollut Jyväskylän vahvuudessa, mutta uskon että esimerkiksi nuo Kuopiosta rahdatut Kabusit kuitenkin ensimmäisinä potentiaalisina lähtijöinä, kun autoilla alkaa olemaan ikää sen noin 15 vuotta..Kiitos, kun korjasit. KAH auto 1816 (Scania SubUrban ) siirrettiin jokin aika sitten (ehkä vuosi) sinne Jyväskylään. Jos te saatte sinne noin ison määrän uusia autoja, niin tämä KAH 1816 saattaa palata sitten takaisin HSL alueelle.
Jyväskylässä tosiaan on Lehtimäen LSL-värinen Yutong. Ei ole ollenkaan tavatonta, että valmistaja hankkii asiakkaaltaan linja-auton koulutuskäyttöön. Lahtihan on erittäin looginen valinta sijainnille Jyväskylään lyhyen välimatkansa ansiosta.Sikäli jos havainto LSL-väreistä pitää paikkansa kuten myös se että auto olisi koulutuskäytössä, voisi kyseessä ehkä olla se uudempi VDL lahdesta? Tämä vain siis ihan arvelua. Nysse-värinen Yutongi tosiaan oli jo Jyväskylässä ennen Oulua.
Ainakin mitä Jyväskyläläiset on hoitaneet tuota linjaa 41 Jyväskylästä Laukaaseen niin siinä on ollut matalalattiaista kalustoa, ne jotka ei tuon numeron alla kulje niin niissä korkealattiaisia autoja, ja muistaakseni nuo sopimukset taisi olla voimassa vuoteen 2027 tai 2028, paremmin tietävät saavat korjata, itsellä vaan oli tuo mielikuva että tuonne asti olisivat voimassa.Tuli muuten mieleen, osaako joku sanoa, kuinka pitkät sopimukset tehtiin nyt Äänekoskelle, Hankasalmelle ja Toivakkaan? Mitä luulette seuraavista sopimuksista, kun nämä luullakseni väliaikaissopimukset loppuvat? Onkohan ks. kunnilla halua parantaa palvelutasoa? Ainakin Äänekoskella väkiluku mahdollistaisi Muuramen tai Laukaan tasoisen vuorovälin... Ja kuinkahan kauan muiden kuntien markkinaehtoinen liikenne kestää, ennen kuin päätetään että tehdään linja ja kilpailutetaan se. Tai ylipäätään se, että siirrytään "seutuliikenteestä" kaupunkiliikenteeseen. Jos en väärin muista, ainakin Laukaassa oli 2014 johonkin 2017 (jolloin tuli linja 41) samanlainen tilanne, että ei ollut linjanumeroa ja bussit olivat korkealattiaisia. Ihan kuin esimerkiksi Kuopiossa on näitä pirstaleisia, kaupunkiliikenteeseen kuulumattomia, mutta kuitenkin Vilkun järjestämiä reittejä, jotka lähtevät paikallisesta matkakeskuksesta muiden pitkän matkan bussien tapaan. Nythän esimerkiksi Petäjäveden linja taisi jäädä suoraan Matka Mäkelän operoitavaksi, koska sopimus oli vielä voimassa kai ELY-keskuksen kanssa. Tai jotain tällaista...
Vaikkei Jyväskyläläisiin liitykkään niin mitähän sopimuksia Kuopiolaisilta on päättymässä Varkaudesta? Aiemminhan Varkaus-Kuopio-Varkaus väli meni Soisalon Liikenteelle mutta tarkoitatko tässä nyt Varkauden ja Joroisten välistä liikennettä? Mutta eivät varmaan pysty kaikista noista pariovellisista Volvoista Kuopiosta luopumaan sillä Pielaveden/Keiteleen suunta varmaan tarvitsee isopaikkaisia autoja ja noista aiemmin Porvoosta rahdatuista ei taida löytyä kun se reilut 54pax?joku noista kuopion korkeista volvo 9700 volvoista jossa pari ovet keskellä näkyi olevan jyväskylän varikolla,varmaan tullut vihertymään saattaa tulla muitakin tuo varkauden sopimus loppuu niin jää varmaan yli kalustoa.
Tunti sitten kävelin Koiviston Auto Jyväskylän varikon ohitse ja ei edelleenkään näkynyt mitään uutta mielenkiintoista varikon piha-alueella.Eikö ole yutongeista mitään tietoa vieläkään? Ovatkohan edes saapuneet perille
No niinpä näkyy olevan. Yutong E15 Linkki-väreissä ja Biltema-tyylisin pölykapselein. Melkoinen...Bussikuvaajat ryhmässä Facebookissa näkyi olevan kuva uudesta superlinkistä