- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,444
HSL:ltä tuli uutissähke linjastotarkastelun aloituksesta https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uuti...njoja-kapylan-koskelan-ja-oulunkylan-alueella
Leipätekstissä mainitaan linjat 64, 65 ja 69, ja yhteydet Koskelasta Oulunkylän asemalle, muttei linjoja 53 ja 55. Uutisessa painotetaan, ettei tarkastelu välttämättä tarkoita muutoksia. Ja mahdolliset muutokset toteutettaisiin ensin väliaikaisena syksystä 2026 alkaen ja muutosten pysyvyys riippuisi palautteesta.
Pari vuotta sitten sanottiin harkittavan hiljaisen ajan linjavariaatiota 55:lle, joka olisi 53:n liikennöintiaikojen ulkopuolella jatkanut Koskelasta Oulunkylän asemalle, mutta se ei koskaan päässyt toteutukseen.
Ainakin nopeasti mieleen tulee vaihtoehto, jossa 65 tekisi koukun Kunnalliskodintien kautta, mutta se ei tarjoaisi sen parempia yhteyksiä Oulunkylän asemalle, eikä Veräjälaakson yhteyttä varmaan haluta kokonaan lopettaa ja ohjata 65:sta jotenkin asemalle, vaikka 15 olisikin vienyt 65:lta matkustajia.
Toinen mikä tulee mieleen on 69:n ohjaaminen Pohjolanaukion ja Käpylän aseman sijasta Koskelantietä Kunnalliskodintien kautta Oulunkylän asemalle. Ehkä 64 kulkisi sitten Pohjolanaukion kautta korvaten. 64:hän kulki tuota kautta vuoteen 1989 asti.
Kolmantena radikaalimpi vaihtoehto olisi 64:n ajaminen Oulunkylän asemalta etelään Kustaa Vaasan tien kautta (numeroksi 72?) ja yhteydet Mäkitorpantielle ja Käpylään tapahtuisivat Itä-Pakilasta vaihtamalla 69:iin ja Mäkelänkadulle vaihtamalla Oulunkyläntiellä 65:een. Nyt kun mietin, niin 2017 toteutuneen Koillis-Helsingin linjaston luonnoksessa taisi olla 69 yhdistettynä linjaan 74, joka kulki Oulunkylän aseman kautta Kustaa Vaasan tielle.
Leipätekstissä mainitaan linjat 64, 65 ja 69, ja yhteydet Koskelasta Oulunkylän asemalle, muttei linjoja 53 ja 55. Uutisessa painotetaan, ettei tarkastelu välttämättä tarkoita muutoksia. Ja mahdolliset muutokset toteutettaisiin ensin väliaikaisena syksystä 2026 alkaen ja muutosten pysyvyys riippuisi palautteesta.
Pari vuotta sitten sanottiin harkittavan hiljaisen ajan linjavariaatiota 55:lle, joka olisi 53:n liikennöintiaikojen ulkopuolella jatkanut Koskelasta Oulunkylän asemalle, mutta se ei koskaan päässyt toteutukseen.
Ainakin nopeasti mieleen tulee vaihtoehto, jossa 65 tekisi koukun Kunnalliskodintien kautta, mutta se ei tarjoaisi sen parempia yhteyksiä Oulunkylän asemalle, eikä Veräjälaakson yhteyttä varmaan haluta kokonaan lopettaa ja ohjata 65:sta jotenkin asemalle, vaikka 15 olisikin vienyt 65:lta matkustajia.
Toinen mikä tulee mieleen on 69:n ohjaaminen Pohjolanaukion ja Käpylän aseman sijasta Koskelantietä Kunnalliskodintien kautta Oulunkylän asemalle. Ehkä 64 kulkisi sitten Pohjolanaukion kautta korvaten. 64:hän kulki tuota kautta vuoteen 1989 asti.
Kolmantena radikaalimpi vaihtoehto olisi 64:n ajaminen Oulunkylän asemalta etelään Kustaa Vaasan tien kautta (numeroksi 72?) ja yhteydet Mäkitorpantielle ja Käpylään tapahtuisivat Itä-Pakilasta vaihtamalla 69:iin ja Mäkelänkadulle vaihtamalla Oulunkyläntiellä 65:een. Nyt kun mietin, niin 2017 toteutuneen Koillis-Helsingin linjaston luonnoksessa taisi olla 69 yhdistettynä linjaan 74, joka kulki Oulunkylän aseman kautta Kustaa Vaasan tielle.