Kadonneet reitit

Rohkenen tässä mainita katoavista reiteistä. Kun ensi elokuussa tapahtuu paljon reittimuutoksia niin 17 lopettaminen,jo kesäkuussa, 14 katoaminen Hernesaaresta ja 24 reitin lyheneminen merkitsee sitä, että Etelä-Helsingissä ei enää bussiliikennettä kulje kuin Laivurinkadulla, tulevat linjat 20 ja 30.
 
Muistaako kukaan milloin 86 on lakannut liikennöimästä reiherintien kautta? Entä miten tuo 86B:n reitti Gunillantien kautta toteutui, oliko kyseessä pisto vanhalla 84:n päättärillä?
 
Muistaako kukaan milloin 86 on lakannut liikennöimästä reiherintien kautta? Entä miten tuo 86B:n reitti Gunillantien kautta toteutui, oliko kyseessä pisto vanhalla 84:n päättärillä?
En muistanut ulkoa tuota linjan 86 Reihereintieltä poistamisajankohtaa, mutta 13.8.2006 se kuitenkin tapahtui. Tähän ja huomattavan moneen muuhunkin juttuun löytyy ainutkertaisen mainiot tiedot osoitteesta https://www.kooen202.com/42085 . Artikkelin kirjoittaja on myös tämän foorumin jäsen.
 
Rohkenen tässä mainita katoavista reiteistä. Kun ensi elokuussa tapahtuu paljon reittimuutoksia niin 17 lopettaminen,jo kesäkuussa, 14 katoaminen Hernesaaresta ja 24 reitin lyheneminen merkitsee sitä, että Etelä-Helsingissä ei enää bussiliikennettä kulje kuin Laivurinkadulla, tulevat linjat 20 ja 30.

Eikös 22 jää myös sinne?
 
Entä miten tuo 86B:n reitti Gunillantien kautta toteutui, oliko kyseessä pisto vanhalla 84:n päättärillä?

86B kävi tosiaankin edestakaisin kääntymässä 84:n päättärillä Gunillankujalla. Gunillanpolun pysäkillä oli Reiherintien suuntaan mentäessä kaksi pysäkkiä peräkkäin. Toisella 86B pysähtyi Herttoniemen suuntaan ajaessaan, ja toisella Santahaminan suuntaan ajaessa. Busseissahan ei aikaisemmin ollut määränpäätekstejä.
 
86B kävi tosiaankin edestakaisin kääntymässä 84:n päättärillä Gunillankujalla. Gunillanpolun pysäkillä oli Reiherintien suuntaan mentäessä kaksi pysäkkiä peräkkäin. Toisella 86B pysähtyi Herttoniemen suuntaan ajaessaan, ja toisella Santahaminan suuntaan ajaessa. Busseissahan ei aikaisemmin ollut määränpäätekstejä.

Ahaa, sattuikohan se toinen pysäkki olemaan ns. tolppamalli?
 
Muistaakohan kukaan milloin entisen seutulinjan 128 päättäri siirtyi pois silloiselta Vanhalta Kirkkotieltä? Nykyäänhän alue on aivan eri näköinen
 
Wanha linja 14 oli Oulussa aikanaan varsin hieno. Kerran ja aivan vasta ikään, ajoin Koskilinjojen Kabussilla nro #138, joka usein oli tuolla reitillä vakkari-pelinä. Linja oli silloin 4A. Sanoinkin kuskille, naispuoliselle - tekeväni aivan kunnon nostalgiamatkan. Kabussit ovat kesällä kuumia, mutta muuten oivia kokomatalikoita (täysmatala-lattia) ja siksi ruuhka-aikana mahtavia pelejä. Lisäksi näkyvyys on hyvä, paitsi taakse. Kabussissa ei ole takaikkunaa. Yt.--assamies--
 
Mistähän lähtien 65A alkoi kulkea Kätilöopiston/Sofianlehdonkadun kautta?
Minun ymmärtääkseni se on mennyt sitä kautta "aina". Sen edeltäjä (samalla seuraajakin) 65 meni ja menee Kätilöopiston kautta myös. Jo vuoden 1966 linjakartassa, jossa esitellään silloin voimaan astuneet linjanumeromuutokset, 65 meni tuota reittiä. Joskus taidettiin miettiä, että 65A linjattaisiin suoraan Mäkelänkatua kulkevaksi, mutta nyt en muista siirrettiinkö sitä Kätilöopistolta mihinkään edes vähäksi aikaa.
 
Minun ymmärtääkseni se on mennyt sitä kautta "aina". Sen edeltäjä (samalla seuraajakin) 65 meni ja menee Kätilöopiston kautta myös. Jo vuoden 1966 linjakartassa, jossa esitellään silloin voimaan astuneet linjanumeromuutokset, 65 meni tuota reittiä. Joskus taidettiin miettiä, että 65A linjattaisiin suoraan Mäkelänkatua kulkevaksi, mutta nyt en muista siirrettiinkö sitä Kätilöopistolta mihinkään edes vähäksi aikaa.
Nyt tietysti kun sairaalakin on ollut vuosia suljettuna ja reitti on monin verroin mutkikkaampi kuin alun perin, voisi ehkä arvioida tuotakin ratkaisua jälleen kriittisesti. Kätilöopistolta Mäkelänkadun pysäkeille on aika lyhyt matka, tuskin yli 400 metriä.
 
Takaisin
Ylös