- Liittynyt
- 16 Maaliskuu 2024
- Viestit
- 348
Tulipahan mielenkiinto aiheesta kun tänään ei ollut yhtäkään matkustajaa koko linjasiivuna 81:llä Kulosaaren suunnasta
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Todennäköisesti joku 9xx-linja on vähiten käytetty, esim. 967(K). Sisältäänkö lähibussilinjat?Tulipahan mielenkiinto aiheesta kun tänään ei ollut yhtäkään matkustajaa koko linjasiivuna 81:llä Kulosaaren suunnasta
Veikkaan että eniten käytetty on 560, ja vähiten ehkä juuri tuo 967.Todennäköisesti joku 9xx-linja on vähiten käytetty, esim. 967(K). Sisältäänkö lähibussilinjat?
Eniten käytetylle linjalle sanoisin varmasti runkobussilinja, todennäköisesti 510, 560 tai 570.
En usko että 570 on lähelläkään suosituinta linjaa.Todennäköisesti joku 9xx-linja on vähiten käytetty, esim. 967(K). Sisältäänkö lähibussilinjat?
Eniten käytetylle linjalle sanoisin varmasti runkobussilinja, todennäköisesti 510, 560 tai 570.
Kyllä tuo aamuisin ja iltapäivisin melko täynnä kulkee (ainakin Tikkurilan ja Vantaanportin välillä, mitä itsekin käytän)En usko että 570 on lähelläkään suosituinta linjaa.
Varmaan 915(A,AK,B,BK) ja 917 on vähiten käytetyimmät lähibussilinjat. Vähiten käytetty "normaali" linja on oman kokemukseni mukaan 349BK tai 996. U-linjoista vähiten käytetty on todennäköisesti U191.Tulipahan mielenkiinto aiheesta kun tänään ei ollut yhtäkään matkustajaa koko linjasiivuna 81:llä Kulosaaren suunnasta
Olen matkustanut jokaisella "normaali"-linjalla, ja 349(B,BK) ja 967(K):llä ei oli mitään muita matkustajia koko matkan aikana. 996 on koululinja, joten on usein paljon koululaisia tuolla linjalla.Vähiten käytetty "normaali" linja on oman kokemukseni mukaan 349BK tai 996.
Vuoden 2025-2026 suunnitelmaa lukiessa, täällä oma säie sille, luki että 560 yksikkökustannus 1,14 e kun keskiarvo 2,24 tjms...HSL:n raportti Joukkoliikenteen
yksikkökustannukset 2011 (pdf) käsitteli aikoinaan nousuja lähtöjä kohti ja kustannuksia nousua kohti. Sittemmin aihe on tullut säännöllisesti puheeksi, mutta linjatasolla ei enää julkaista nousuja ja kustannuksia nousuja kohti. Olisi mielenkiintoista nähdä tilanne nykyään muun muassa Länsimetron, Kehäradan ja runkolinjojen tultua käyttöön.
Itse käytän joka aamu 7:20 lähtöä Mellunmäestä Jakomäkeen ja jokaiselle matkustajalle riittää kaksi penkkiä. 7:31 lähtö jolla menin kouluun Mellunmäestä Tikkurilaan kolmisen vuotta sitten oli silleen täynnä, että jokaiselle riittää istumapaikka. Sitten kun miettii esim. 20, 30 tai vaikka 510:ä niin jos väärän lähdön valitsee niin sulla ei riitä istumapaikkaa edes ruuhka-ajan ulkopuolella.Kyllä tuo aamuisin ja iltapäivisin melko täynnä kulkee (ainakin Tikkurilan ja Vantaanportin välillä, mitä itsekin käytän)