- Liittynyt
- 25 Elokuu 2010
- Viestit
- 89
Kumpikin nousee isoksi alueelliseksi keskittymäksi. Onko suunnitelmissa rakentaa tälle välille kiskoilla liikkuvaa julkista liikennettä? Oma havaintoni on, että Herttoniemestä matkustetaan tällä hetkellä Teollisuuskadulle ja Hämeentien linjoilta Pasilaan tai siitä edelleen eteenpäin. Hämeentie - Pasilan asema on reitin kuormitetuin väli. Sama tilanne on myös toiseen suuntaan matkustettaessa.
Nyt kesällä testataan sitten kunnolla joukkoliikennesumppua nimeltä Jämsänkatu. Liikennevalo-ohjaus on tarkoitettu raitiovaunulle. Bussit, jotka ovat kiskojen päällä odottamassa vuoroaan väistäen oikealta, Kumpulantieltä tulevia autoja, tukkivat tuon valoedun. Jämsänkadun ja Kumpulantien risteykselle pitäisi tehdä jotain jo nyt ennen Pasilan aseman poikkeusliikennejärjestelyjen alkamista 19.6.2017. Tuolloinhan myös linjat H58 ja H58B ajavat tuon sumpun lävitse nykyisten H50 ja H59 lisäksi.
Nyt kesällä testataan sitten kunnolla joukkoliikennesumppua nimeltä Jämsänkatu. Liikennevalo-ohjaus on tarkoitettu raitiovaunulle. Bussit, jotka ovat kiskojen päällä odottamassa vuoroaan väistäen oikealta, Kumpulantieltä tulevia autoja, tukkivat tuon valoedun. Jämsänkadun ja Kumpulantien risteykselle pitäisi tehdä jotain jo nyt ennen Pasilan aseman poikkeusliikennejärjestelyjen alkamista 19.6.2017. Tuolloinhan myös linjat H58 ja H58B ajavat tuon sumpun lävitse nykyisten H50 ja H59 lisäksi.