Kalustopoistoja 2016

Buscomit poistettu näistä Nobinoista: 140, 141, 285, 286, 324, 345, 347, 349, 353, 400-409, 414-420, 423-427, 429-434.
 
Transdevit 205, 343, 354, 358 ja 360 olivat tänään klo 17 jälkeen Lahden motarilla kehä kolmosen kohdalla matkalla etelän suuntaan siirtokilvillä. Ikarukset kulkivat omin avuin, mutta 205 oli hinurin perässä.
 
Buscomit poistettu seuraavista Transdevin busseista: 316, 321, 324, 450, 452, 453, 454, 455, 460, 462, 463, 465, 466, 467, 468 ja 477.
 
Buscomit poistettu seuraavista Transdevin busseista: 316, 321, 324, 450, 452, 453, 454, 455, 460, 462, 463, 465, 466, 467, 468 ja 477.
On mielenkiintoista miksi Buscomeja yhä poistetaan busseista jotka poistuvat HSL ajosta. Kuitenkin Buscomit korvataan uusilla laitteilla. Vaikka laitteet on toki tilaajan omaisuutta niin minkä takia ne pitää palauttaa, kun tuskin niillä on kenellekään tietotekniikkaromua suurempaa arvoa. Pois purkaminen vaikuttaisi siksi turhalta työltä.
 
On mielenkiintoista miksi Buscomeja yhä poistetaan busseista jotka poistuvat HSL ajosta. Kuitenkin Buscomit korvataan uusilla laitteilla. Vaikka laitteet on toki tilaajan omaisuutta niin minkä takia ne pitää palauttaa, kun tuskin niillä on kenellekään tietotekniikkaromua suurempaa arvoa. Pois purkaminen vaikuttaisi siksi turhalta työltä.

Parempihan vanhan omistajan/toimipisteen ne on pois uusien tieltä valmiiksi ottaa.
 
Ainakin Transdevit 188 ja 193 on TraFin mukaan poistettu liikenteestä 25.8.2016. Itse en ole nähnyt koko sarjan 188 - 193 busseja enää syysliikenteessä, olisiko ne kaikki lähteneet pois?
 
Parempihan vanhan omistajan/toimipisteen ne on pois uusien tieltä valmiiksi ottaa.
Minkä uusien? Osa autoista on kuitenkin varmaan menossa suoraan purettavaksi. Muutenkin yleensä ei-toivottujen varusteiden purkaminen jätetään ostajan työksi. Kuten todettua on tässä kuitenkin varmasti ideana se että tilaaja haluaa laitteensa takaisin. Sitä vaan ihmettelin että miksi, koska ei vanhoilla Buscomeilla ole varmaankaan mitään arvoa.
 
Takaisin
Ylös