Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
482 oli kuitenkin vielä hetki sitten ajossa.
En suoranaisesti väitä vastaan, mutta kyseisellä kaupunkiseudulla Lehdon Liikenne on muutama kuukausi sitten tarkoituksellisesti hankkiutunut eroon ainoista Scaloistaan (jotka nekin tulivat yhtiöön Hämeen Linjan linjakaupan mukana). Vekka Liikenteelle HelB:ltä tulleet kolme Scalaa liikkuvat aikataulunmukaisessa liikenteessä äärimmäisen vähän. Paljon enemmän niitä näkyy peruskoululaisten nk. väistökuljetuksissa. Onko esimerkiksi "kivikaturäminällä" jokin osuus edellä selostettuihin havaintoihin, en osaa varmuudella sanoa. Minä jos olisin bussiyrityksen isäntä, en Hämeenlinnan linjoille Scaloja ihan ensimmäiseksi hankkisi. Seuraavien kuukausien aikana nähdään, millaisiin ratkaisuihin paikalliset liikenteenharjoittajat päätyvät.Hämeenlinnassa kaupunkiliikenteen kilpailutus on pian alkamassa, joten jos noita 09-Scaloja on vapaana vielä ensi vuoden puolella, voisi ottajia löytyä Hämeenlinnastakin.
En suoranaisesti väitä vastaan, mutta kyseisellä kaupunkiseudulla Lehdon Liikenne on muutama kuukausi sitten tarkoituksellisesti hankkiutunut eroon ainoista Scaloistaan (jotka nekin tulivat yhtiöön Hämeen Linjan linjakaupan mukana). Vekka Liikenteelle HelB:ltä tulleet kolme Scalaa liikkuvat aikataulunmukaisessa liikenteessä äärimmäisen vähän. Paljon enemmän niitä näkyy peruskoululaisten nk. väistökuljetuksissa. Onko esimerkiksi "kivikaturäminällä" jokin osuus edellä selostettuihin havaintoihin, en osaa varmuudella sanoa. Minä jos olisin bussiyrityksen isäntä, en Hämeenlinnan linjoille Scaloja ihan ensimmäiseksi hankkisi. Seuraavien kuukausien aikana nähdään, millaisiin ratkaisuihin paikalliset liikenteenharjoittajat päätyvät.
Miltei 30 -09 Scalaa taitaa olla poistunut, jos lasketaan telit ja pätkät yhteen. 482 oli kuitenkin vielä hetki sitten ajossa.
Käsittääkseni kaikki Transdevin 09-malliset Scalat ovat palautuneet Scanialle leasing-sopimuksen päätyttyä. Havaintojen ja bussiharrastajien kuvastojen perusteella ihan kaikista autoista ei ole tietoa, mutta useimmille on löytynyt uusi käyttäjä Suomesta:
Turussa ovat seuraavat teliautot:
450 -> TuKL 90
462 -> Nyholm 68
463 -> TuKL 90
464 -> Nyholm 65
466 -> Nyholm 54
467 -> Nyholm 62
468 -> Nyholm?
470 -> Turkubus 15
474 -> Nyholm 76
Korsisaarella on ollut HSL:n metrokorvausliikenteessä teliautot 471 ja 473
Lisäksi teliautoista 465 on havaittu Ketosen Liikenteellä Rovaniemellä. Teliautoista 469, 472 ja 481 en muista nähneeni kuvia tai havaintoja.
2-akselisista autoista 451 sekä 456-459 ovat Soisalon Liikenteellä (todennäköisesti Mikkelissä) sekä 453 ja 454 Savo-Karjalan Linjalla Joensuussa.
Autosta 477 ja mahdollisesti autosta 475 on siis havainto 4-tieltä, joten kysymysmerkeiksi jäävät autot 452, 455, 460, 461, 476, 478-480. HSL-alueen ja Tampereen liikennöitsijöillä samoin kuin Savonlinja- ja Koiviston Auto -konserneilla ei taida tällä hetkellä olla erityistä tarvetta tuon ikäiselle käytetylle kalustolla, joten potentiaalisia kiinnostuneita voisivat olla esimerkiksi Pohjolan Matka ja Oulun seudun liikennöitsijät (uusia sopimuksia alkamassa ensi kesäkuussa). Porin Linjat on juuri hankkinut muutamia käytettyjä Scanioita Norjasta, mutta mahdollisesti nuo Scalatkin voisivat kiinnostaa, kun lähes vastaavia autoja talosta löytyy ennestäänkin. Hämeenlinnassa kaupunkiliikenteen kilpailutus on pian alkamassa, joten jos noita 09-Scaloja on vapaana vielä ensi vuoden puolella, voisi ottajia löytyä Hämeenlinnastakin. Soisalon Liikenteelle ja/tai Savo-Karjalan Linjalle voisi ehkä mennä lisääkin näitä autoja, jos vanhempaa kalustoa lähtee poistoon. Tosin Mikkelin ikävaatimusten takia sinne kai pitäisi mennä viimeistään ensi vuonna uudempaakin kalustoa.
Minkä verran ajoit niillä mukulakivin päällystetyillä kaduilla? Sopivassa käyttöympäristössä Scala voi hyvinkin olla ihan asiallinen linja-auto, mutta kivikaduille Scaloja ei ole taidettu tarkoittaa.2010 vuodesta asti tuli ajettua noilla Scaloilla ja mieluummin olisin nähnyt muitten bussien poistuvan eli olivat erittäin hyviä ajettavia.
Korsisaarella on ollut HSL:n metrokorvausliikenteessä teliautot 471 ja 473
Teliautoista 469, 472 ja 481 en muista nähneeni kuvia tai havaintoja.
Minkä verran ajoit niillä mukulakivin päällystetyillä kaduilla? Sopivassa käyttöympäristössä Scala voi hyvinkin olla ihan asiallinen linja-auto, mutta kivikaduille Scaloja ei ole taidettu tarkoittaa.
Minkä verran ajoit niillä mukulakivin päällystetyillä kaduilla? Sopivassa käyttöympäristössä Scala voi hyvinkin olla ihan asiallinen linja-auto, mutta kivikaduille Scaloja ei ole taidettu tarkoittaa.
Turussa ovat seuraavat teliautot:
450 -> TuKL 90
462 -> Nyholm 68
463 -> TuKL 90
464 -> Nyholm 65
466 -> Nyholm 54
467 -> Nyholm 62
468 -> Nyholm?
470 -> Turkubus 15
474 -> Nyholm 76
En suoranaisesti väitä vastaan, mutta kyseisellä kaupunkiseudulla Lehdon Liikenne on muutama kuukausi sitten tarkoituksellisesti hankkiutunut eroon ainoista Scaloistaan (jotka nekin tulivat yhtiöön Hämeen Linjan linjakaupan mukana). Vekka Liikenteelle HelB:ltä tulleet kolme Scalaa liikkuvat aikataulunmukaisessa liikenteessä äärimmäisen vähän. Paljon enemmän niitä näkyy peruskoululaisten nk. väistökuljetuksissa. Onko esimerkiksi "kivikaturäminällä" jokin osuus edellä selostettuihin havaintoihin, en osaa varmuudella sanoa. Minä jos olisin bussiyrityksen isäntä, en Hämeenlinnan linjoille Scaloja ihan ensimmäiseksi hankkisi. Seuraavien kuukausien aikana nähdään, millaisiin ratkaisuihin paikalliset liikenteenharjoittajat päätyvät.
NF 447 & 450 on poistettu.