Kalustopoistoja 2022

HelB 610 ja 611 - poistettu.

Molemmat seisovat varikolla (Ojangossa) omassa ruudussa, HSL ja firman logot poistettuna, kuin myös LIJ-laitteet. Ainoastaan autojen numerot edelleen paikallaan. Kuulema olisivat lähdössä Ukrainaan...
 
NF #820 näkyi aamulla 2.1. Kehä 1:llä siirtoajossa. Ehkä se tekee vielä comebackin linjaliikenteeseen.
 
NF #820 näkyi aamulla 2.1. Kehä 1:llä siirtoajossa. Ehkä se tekee vielä comebackin linjaliikenteeseen.

Tänään aamuruuhkassa jäi linjoilta 52 ja 57 useamman auton ajot ajamatta syyllä "kalustopula". Linjoilla 52, 53, 56 ja 57 on 41 autoa ajossa, joten 30 uutta BYD:iä ei ihan riitä. Toki voi olla, että syksyllä ylimääräistä kalustoa on ollut nurkissa lojumassa, mutta ei ehkä ihan tarpeeksi. Ja on tässä viime viikkoina varmasti rutattu kalustoa siihen malliin, ettei kaikkea risoja autoja ehkä ole saatu ihan heti korjattua.
 
Aika paljon näitä on ollut ajossa myös maanantai-aamuna 2.1.
Ainakin autot 712, 722, 725, 812, 814, 817, 818, 822, 823, 905-907, 922-927, 929, 941, 943-946, 948, 950, 952, 954-956.

Päivän aikana linjalle on tutkan mukaan lähtenyt myös helbit 726, 737, 738, 804, 816, 819, 824, 928, 947, 949, 951 ja 957.
Eli ainoastaan 600-sarjan scalat näyttävät jääneen pois ajosta.
 
Tänään aamuruuhkassa jäi linjoilta 52 ja 57 useamman auton ajot ajamatta syyllä "kalustopula".

Ajamattomat näyttää siirtyneen ”sopimuksen mukana” Pohjolan Liikenteeltä Nobinalle. Joulukuussa PL:lla saattoi olla yli 100 ajamatonta lähtöä päivässä, tänään Nobina edusti isoa osaa ajamattomista. HSL:n appista löytyi kaikkiaan reilut 200 ajamatonta. Huomisellekin näyttää olevan peruttuna jo yli 40 lähtöä.
 
Päivän aikana linjalle on tutkan mukaan lähtenyt myös helbit 726, 737, 738, 804, 816, 819, 824, 928, 947, 949, 951 ja 957.
Eli ainoastaan 600-sarjan scalat näyttävät jääneen pois ajosta.

Ihmettelen kyllä kovasti kun kaikki uudet Volvot ovat jo päässeet ajoon aikataulun mukaisesti vuodenvaihteeseen mennessä (Kuukankorven sivulta puuttuu enää pari yksilöä) jolloin väliaikaiskalustolle ei olisi enää tarvetta. Ite ymmärsin että niihin uusiin Volvoihin vaadittiin jonkinlainen koulutus, mutta luulisin sen olevan jo suoritettu lähes kaikilla Ojangon kuljettajilla (tai kenties jo jokaisella).
 
Tänään aamuruuhkassa jäi linjoilta 52 ja 57 useamman auton ajot ajamatta syyllä "kalustopula". Linjoilla 52, 53, 56 ja 57 on 41 autoa ajossa, joten 30 uutta BYD:iä ei ihan riitä. Toki voi olla, että syksyllä ylimääräistä kalustoa on ollut nurkissa lojumassa, mutta ei ehkä ihan tarpeeksi. Ja on tässä viime viikkoina varmasti rutattu kalustoa siihen malliin, ettei kaikkea risoja autoja ehkä ole saatu ihan heti korjattua.

Mielenkiintoista. Kilpailun voittaja ei pysty ensimmäisenä arkipäivänä hoitamaan liikennettä kalustopulan takia. Tosi reilua muita kilpailuun osallistuja kohtaan.
 
No tuo selittää tilannetta, hyvä että joku ajaa edes joitain vuoroja. Tässä kohdin ei kilpailutus jostain syystä toiminut .
 
HelB 610 ja 611 - poistettu.

Molemmat seisovat varikolla (Ojangossa) omassa ruudussa, HSL ja firman logot poistettuna, kuin myös LIJ-laitteet. Ainoastaan autojen numerot edelleen paikallaan. Kuulema olisivat lähdössä Ukrainaan...
11.1.2023 julkaistujen some- ja nettikuvien perusteella todellakin olivat Ukrainan matkalle lähdössä.
 
Myös Nobina 1142 on poistunut Suomesta, mutta siitä ei näkynyt vielä havaintoa Ruotsissa.

Nyt on. Se on Ruotsin Nobinalla numerolla 6106 SL-liikenteessä (tarkemmin Södertäljessä, kuten muutkin Ruotsiin siirretyt Suburban-telit).
 
Onko kellään mitään tietoa minne Nobinan OE 917 lähti? kenties Norjaan? SBH:sta (svensk busshistoria) ei ainakaan löytynyt mitään tietoa kyseisestä autosta, joten Ruotsiin se ei ainakaan ole lähtenyt.
 
Takaisin
Ylös