Kalustopoistot 2009

Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

Olen tästä sanonut ennenkin, mutta nyt kuin noiden MaxCien työpäivät Helbillä näyttävät olevan luetut, niin kertaan vielä:

Kun vielä matkustatte Helbin MaxCilla 9518, niin kohdelkaa sitä varoen ja kunnioittavasti, sillä se on allekirjoittaneen aikanaan Katrineholmista Helsingin Konalaan ajama bussi.

Itseasiassa mun piti alunperin ajaa auto 9522, mutta se jouduttiin jättämään heti alkuunsa Scanian tehtaille matkan alkumetreillä ilmenneen vaihteiston hidastinvian vuoksi. Niinpä toin sitten sensijaan em. 9518 ja tämä 9522 tuli sitten muutamia päiviä myöhemmin Helsinkiin.

Oli suuri kunnia ja erittäin mielenkiintoista osallistua aikanaan noiden Helsingin viimeisten oikeiden katurien hankintaprosessiin.
Linjapalveluksessa ne olivat allekirjoittaneella parhaimmillaan linjoilla h17 ja h55, jolloin niitä ajetiin Koskelan varikolta, jonka silloisen MaxCit 9509-9515 olivat kaikkein parhaimmassa kunnossa ja iskussa. Niitä pidettiin hyvin ja omasta mielestäni ei työkalu paljoa paremmaksi tule, kun kuljettajan (minun) ja työkalun välinen yhteistyö ja harmonia oli niiden kohdalla parhaimmillaan. Erityisesti yksilö 9512 oli usein minun ajamissani vuoroissa.
 
Viimeksi muokattu:
Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

Kun vielä matkustatte Helbin MaxCilla 9518, niin kohdelkaa sitä varoen ja kunnioittavasti, sillä se on allekirjoittaneen aikanaan Katrineholmista Helsingin Konalaan ajama bussi.

Juuri viime viikolla tuli kyseisellä menopelillä matkustettua Pähkinärinteestä Keskustaan linjalla 363A! Itse olen aina pitänyt Maxien muotoilusta jossa on jotain "vanhanaikaista" myös penkkien istuinmukavuus on hyvä eikä itseäni ole haitannut moottorin voimakas käyntiääni eikä tärinä. Ne autot joissa on tallella alkuperäiset rullalinjakilvet, on näkyvyys etenkin pimeällä todella hyvä! Harmi vain että suurimmassa osassa autoja sivu -ja takakilvet ovat olleet rikki jo vuosikaudet. Millä autoilla nämä ruuhkasarjojen työjuhdat on tarkoitus korvata?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Onkos kellään tietoa milloin nuo HelB:n 9833-9841 Scania Omnicityt poistetaan? Nämähän ei oikeen sovi muutenkaa millekkään linjalle ku niissä mm. vähän istumapaikkoja, tosi ahdas penkitys ja sit viel ne on aika surkeassa kunnossa.
 
Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

Juuri viime viikolla tuli kyseisellä menopelillä matkustettua Pähkinärinteestä Keskustaan linjalla 363A! Itse olen aina pitänyt Maxien muotoilusta jossa on jotain "vanhanaikaista" myös penkkien istuinmukavuus on hyvä eikä itseäni ole haitannut moottorin voimakas käyntiääni eikä tärinä. Ne autot joissa on tallella alkuperäiset rullalinjakilvet, on näkyvyys etenkin pimeällä todella hyvä! Harmi vain että suurimmassa osassa autoja sivu -ja takakilvet ovat olleet rikki jo vuosikaudet. Millä autoilla nämä ruuhkasarjojen työjuhdat on tarkoitus korvata?

no vuodenvaihteellahan ei helbille tule yhtään uutta sopimusta ja h22, h23(N) ja h67(X) :ltä jää kasa autoja ylitse. ja uusittuun h70(T,V) ja idän liityntäliikenteeseen tulee uusia paScaloja, jostain luin että kolmisenkymmentä, mut en ole varma
 
Vs: Uudet bussit, vuodenvaihde 2009/2010

no vuodenvaihteellahan ei helbille tule yhtään uutta sopimusta ja h22, h23(N) ja h67(X) :ltä jää kasa autoja ylitse. ja uusittuun h70(T,V) ja idän liityntäliikenteeseen tulee uusia paScaloja, jostain luin että kolmisenkymmentä, mut en ole varma

No niinpä tietenkin jää! Maxien tilalla tullaan sitten näkemään ikarusta, scalaa ja city-Uukkareita!
 
Onkos Helb poistanut jonkun Carrus Cityn (9631-9645) kun olin jokerilla ollessani huomaavinani metrovarikon puoleisessa pihan reunassa lumikasan alla tälläisen?
 
Takaisin
Ylös