Kalustopoistot 2009

Sama. Mielestäni tuollaisten loppuunajettujen romurautojen paikka on paljon mielummin jossain itärajan takana. Länskäkin voisi siirtyä jo nykypäivään, ettei tarttis tuollaisia vanhuksia katukuvassa katsella.

Tässä on kevään ja kesän aikana tapahtunu kyllä järkyttävä syöksykierre linjalla 50, joka oli jo toista vuotta erittäin hyvin hoidettu, joten jo käytettävä kalustokin ohjasi käyttämään ensisijaisesti sitä vaikka päällekkäistä tarjontaakin löytyy. Kevään mittaan näitä N113-ruoskia alkoi esiintymään jo huolestuttava määrä ja nyt vielä jostain takapihalta on onnistuttu kaivamaan yksi mersutäristinkin pilaamaan hyvän linjan imagoa. Kesäaikataulukaudella vaan matka-ajat pidentyvät kovasti, kun pitää skipata mahdollinen 15-vuotta vanha täristin oman matkustusmukavuuden vuoksi.

Kalustopoistoja kuvien ja seuraavien omistajien kera tai ihan vaan listana...
 
Onko noissa TKL:n romurivin autoissa kattastukset kuinkakin pitkään voimassa?
Onko ne ajettu sinne sentakia, kun kone, aski, runko tai jouset rikki, etc vai onko siellä ehjiä autoja?
Mua ei kauheesti liikuta se, onko jonkun penkin päällinen vähän kulunu, vaan autojen tekninen kunto.

Kun mulle on sanottu, että ainakin Helsingissä kaikki vanhat katurit on ihan raatoja, jota ne myy pois, niin Tampereen tilanne kiinnostais.
 
Mää vaan tykkä vaa vanhemmista autoista ja romut on kivoja mennä.

Joo, kyllähän vanhemmillakin kulkineilla matkustaa ja ajaa. Mutta että nuo pahaisimmat täryjyrät mitä 90-luvulla on linja-automaailmaan tuotettu... Romut sen sijaan ei herätä minkäänlaista innostusta ainakaan allekirjoittaneessa
 
Kun mulle on sanottu, että ainakin Helsingissä kaikki vanhat katurit on ihan raatoja, jota ne myy pois, niin Tampereen tilanne kiinnostais.
Voisipa sanoa, että tällä kertaa romurivin autot ovat poikkeuksellisen romuja. Useissa noista poistetuista omnisitikoista, ellei kaikissa, on jotain sen suuntaista vikaa, että kone on hajonnut tms.

Joskus aiemmin ovat poistettavat autot menneet hyvin kaupaksi, kun ovat olleet niin hyvässä kunnossa...
 
Voisipa sanoa, että tällä kertaa romurivin autot ovat poikkeuksellisen romuja. Useissa noista poistetuista omnisitikoista, ellei kaikissa, on jotain sen suuntaista vikaa, että kone on hajonnut tms.

Joskus aiemmin ovat poistettavat autot menneet hyvin kaupaksi, kun ovat olleet niin hyvässä kunnossa...

Saanen kysyä että mistä tiedon olet saanut,että koneet olisi hajalla?
 
Joo, kyllähän vanhemmillakin kulkineilla matkustaa ja ajaa. Mutta että nuo pahaisimmat täryjyrät mitä 90-luvulla on linja-automaailmaan tuotettu... Romut sen sijaan ei herätä minkäänlaista innostusta ainakaan allekirjoittaneessa

Voin kyllä myöntää, että nuo ovat aika pahoja täryjyriä!:D Varsinkin, kun takapenkillä istuu niin siellä on todella kova tärinä ja yksikin päivä menin kyseisellä #621 niin jouduttiin kaverin kanssa huutamalla puhumaan koska normaalia puhetta ei kuulunut.:eek: Mutta makunsa kullakin.;)
 
Tämä ja ensiviikko ovat toistaiseksi viimeiset viikot Tampereen paikalliliikenteessä kun voi matkustaa nauhakilpisillä nivelillä, kun autot #400, #401, #403 ja #404 menevät poistoon uusien Volvojen tullessa liikenteeseen Lahden PLL päivien jälkeisellä viikolla. :mad:
 
Mahtaakohan TKL #420 liittyä tähän poistettavien nivelten joukkoon? Matkasi tänään Sampolasta Nekalaan hinurin perässä.
 
#400, #401, #403 ja #404 menevät poistoon uusien Volvojen tullessa liikenteeseen Lahden PLL päivien jälkeisellä viikolla. :mad:
Sääli homma, erityisesti muistelen lämmöllä yksilöä #404 (lempparibussini TKL:n kalustosta). Oli vakiona 18:lla viime talvi-aikataulukaudella ja matkustin AINA 14.40 vuorolla Haukiluomasta kotiin ja tätä vuoroa #404 ajoi. Tällä aikataulukaudella en ole mennyt vielä yhdelläkään City-U:lla.:icon_frown:

Poistoja voisi myös odotella uusien Volvojen saapuessa akselilta #211-217. Ja tuskinpa #617-619 sinnittelevät hirveän pitkään liikenteessä.

Ellei LL sitten saa päähänsä hankkia taas näitä #6-sarjan autoja TKL:ltä itselleen...:lol:
 
Poistoja voisi myös odotella uusien Volvojen saapuessa akselilta #211-217. Ja tuskinpa #617-619 sinnittelevät hirveän pitkään liikenteessä.
Kyllä "kuminauhavolvot" vielä varmastikin tän talvikauden ovat ajossa, mutta ens kesänä viimeistään menevät yli-ikäisinä poistoon. Puolestaan -94/95 telejä en usko vielä olevan poistoon menossa, paitai ehkä #214, joka on varsin rähjäisessä kunnossa. #211 puolestaan on hyväkuntoinen yksilö, sen voisi sitten keväällä ehkäpä museoida, kun se on näitä ensimmäisiä matalia telejä.

Viimeksi mainitun autosarjan viime aikojen sijoitukset vaikuttavat enteilevän uusien Volvojen sijoituksia (tai sitten ei?). #211 on tällä viikolla viihtynyt 12:n vakkariautona :25 Hallilasta ja :55 torilta. Tulisikohan kenties tähän vuoroon uusi auto? Ainakin sellaisen ottaisin ilomielin vastaan ;) #214 on myös viihtynyt linjalla 30 enemmänkin kuin pelkässä osapäivässä, sen takia uskaltaisin ennustaa sen siirtyvän romuriviin...
 
Kyllä "kuminauhavolvot" vielä varmastikin tän talvikauden ovat ajossa, mutta ens kesänä viimeistään menevät yli-ikäisinä poistoon. Puolestaan -94/95 telejä en usko vielä olevan poistoon menossa, paitai ehkä #214, joka on varsin rähjäisessä kunnossa. #211 puolestaan on hyväkuntoinen yksilö, sen voisi sitten keväällä ehkäpä museoida, kun se on näitä ensimmäisiä matalia telejä.

Viimeksi mainitun autosarjan viime aikojen sijoitukset vaikuttavat enteilevän uusien Volvojen sijoituksia (tai sitten ei?). #211 on tällä viikolla viihtynyt 12:n vakkariautona :25 Hallilasta ja :55 torilta. Tulisikohan kenties tähän vuoroon uusi auto? Ainakin sellaisen ottaisin ilomielin vastaan ;) #214 on myös viihtynyt linjalla 30 enemmänkin kuin pelkässä osapäivässä, sen takia uskaltaisin ennustaa sen siirtyvän romuriviin...

Elikä nuo pätkävolvot ovat menossa poistoon ensi keväänä.:mad: Ja tähän mennessä teleistä ei ole poistojen osalta ollut puhetta kuin autosta #211. Tosiaan on hieno huomata että vanhempia autoja on käytetty ihan kokopäivissä ja myöhään iltaan asti. 30:llä autot #214 ja #219 taitavat kumpainenkin olla kokopäivässä. Jos nyt laskuni pitävät paikkaa niin auton #214 päivän viimeinen lähtö olisi E-Hervannasta 23:20 :D ja auton #219 23:40 E-Hervannaasta :D. Saa korjata jos on väärää tietoa! Ja autoa #217 olen nähnyt joinain päivinä linjalla 22 myös myöhään illalla. Mutta siirtyisiköhän nämä vanhemmat Lahtikko telit sitten vaikka Uukkareitten vuoroihin Volvojen myötä?

---------- Viesti lisätty kello 22:27 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:26 ----------

Ja taas on teillä tiedot :D Ei 404 oo mihkään menossa (ellei nyt todeta sitä ettei korjata)

Mihinkäs nämä tietosi perustuvat?
 
Sääli homma, erityisesti muistelen lämmöllä yksilöä #404 (lempparibussini TKL:n kalustosta). Oli vakiona 18:lla viime talvi-aikataulukaudella ja matkustin AINA 14.40 vuorolla Haukiluomasta kotiin ja tätä vuoroa #404 ajoi.
Minulla taas tulee nuoruuden muistot mieleen busseista 403 ja 404 linjalta 30. Ne oli aika pitkään molemmat sillä. Hitsinmoisella onnella satuin matkustamaan tässä nyt vielä 403:lla kun ihan linjakilvellä oli, Hallila, ja 12.

#210 ja nyt #211 busseja tulen myös kaipaamaan lämmöllä kun ne on ollut 12:n lähdöissä juuri aamun busseilla silloin kun olen niitä käyttänyt ja jotenkin niissä on ollut ihanoma fiiliksensä.
 
Takaisin
Ylös