Kalustopoistot 2010

Lintuvaaran suunnalla ruuhkassa löytyy linjoilta e22 ja e52 ihan mukavasti ja hyvin kulkevat.
 
Tämähän on vasta toinen myyty city, aiemmin on myyty 9632 ja eikös 9631 poistettu moottoririkon takia? Minä kyllä uskon että näitä korkeita katureita tullaan näkemään ruuhka-sarjoissa vielä ensi vuonnakin, luotettavia pelejä kun ovat.

HelB:n liikenne vähenee elokuussa ja ensi vuodenvaihteessa niin paljon, että poistoon lähtee kymmeniä autoja. Ensimmäisenä poistolistalla voisi kuvitella olevan uukkareiden (niin kaasu- kuin dieselversiona), OmniCityjen, Mersujen sekä vanhimpien ja remppaamattomien Ikarusten, mutta kyllä noista korkeistakin moni voisi jo poistua, varsinkin kun ne tuntuvat menevän hyvin kaupaksi itään.
 
Minä kyllä uskon että näitä korkeita katureita tullaan näkemään ruuhka-sarjoissa vielä ensi vuonnakin, luotettavia pelejä kun ovat.
Itse kuulin sellaista juttua että nuo HelBin 96-Carrus Cityt ovat pe 4.6.2010 viimeistä kertaa linjalla:icon_frown:
 
Ruhassa BusCom poistettuna kaasu-CityU:t 9815, 9817, 9818, 9819, 9821 sekä Ikarus 9867.

Tervemenoa! Ei tule ikävä.

---------- Viesti lisätty kello 23:32 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 23:23 ----------

Itse kuulin sellaista juttua että nuo HelBin 96-Carrus Cityt ovat pe 4.6.2010 viimeistä kertaa linjalla:icon_frown:

Valitettavaahan tuo on. Mutta niin se kehitys menee eteenpäin, ja näkyyhän ikä jo noiden menossa. Puhtaampaa kaupunki-ilmaa ajatellen sinällään positiivinen uutinen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tervemenoa! Ei tule ikävä.
Päinvastoin! Oikein miellyttäviä mukavia ajettavia ovat CityU:t!

Valitettavaahan tuo on. Mutta niin se kehitys menee eteenpäin, ja näkyyhän ikä jo noiden menossa. Puhtaampaa kaupunki-ilmaa ajatellen sinällään positiivinen uutinen.
Vaikka 96 B10M/Carruksilla onkin jo ikää, ei niitä korjaamolla liiemmin näe! Kunnon työkaluautoja! :) Taloudellisia kulkupelejä.
 
Päinvastoin! Oikein miellyttäviä mukavia ajettavia ovat CityU:t!


Vaikka 96 B10M/Carruksilla onkin jo ikää, ei niitä korjaamolla liiemmin näe! Kunnon työkaluautoja! :) Taloudellisia kulkupelejä.

Ja eikös vanhemmat B10M ole vielä käyttövarmoja autoja talvella, kun vertaa vaikka uusimpiin B7RLE / 8700. Aina lähtevät käyntiin ja toimivat muutenkin ovien ja kaikkien muiden puolesta.

Ainakin olen kuullut ja nähnyt vai mites siellä päin toimivat? Ainakin mitä viime perjantaina menin ekaa kertaa B10M / Cityllä (Pohjolan) niin oli aivan loistavaa ja hyvää kyytiä.

En edes kehtaa verrata 8700 samassa lauseessa :lol:
 
Veikkaan, että jos Torni-Volvot poistuu, niin samalla poistuu 9542, 9718 ja 9711-9714, mahdollisesti myös muitakin autoja. Sen verran HelB linjoja taas häviää, ettei vanhimmille autoille taida töitä enää riittää.

Itse puhuinkin tuossa matkustajan näkökulmasta.

Matkustajan kannalta nuo autothan vasta hyviä ovatkin! Pehmeä kyyti ja hyvät penkit, joista ei putoa kuten PaScalan penkeistä. Itse en näe mitään syytä siihen, etteivätkö nuo olisi mukavia autoja matkustajan kannalta.


Ja oikein mukavia tyhjäkäyttää päättärillä aamuviideltä lähitalojen asukkaat hereille! Ei, ei todella tule ikävä. Samaan mereen loputkin sontakaasuvolvot, kiitos!

No voi kikkelis kokkelis pitääkö sitä sitten asua siellä "Persekunnantiellä" päättärin vieressä jos ei bussien ääniä kestä? Ite budjaan Stadissa aivan sporakiskojen vieressä, eikä mua haittaa vaikka Vauriotrammit kolisuttelevat välillä niin, että ikkunat tärisee!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
No voi kikkelis kokkelis pitääkö sitä sitten asua siellä "Persekunnantiellä" päättärin vieressä jos ei bussien ääniä kestä? Ite budjaan Stadissa aivan sporakiskojen vieressä, eikä mua haittaa vaikka Vauriotrammit kolisuttelevat välillä niin, että ikkunat tärisee!

Bussien tyhjäkäyntimelu koettaneen suunnattomaksi häiriötekijäksi osin myös sen takia, että tyhjäkäyntiä noin ylipäätään säädellään oikeudellisesti. Sinällään se on yksi melunlähteistä, joita ei ikään kuin tulisikaan tarvita kestää kuin poikkeustapauksissa.

Sinällään epäilemättä Mannerheimintien varren, samoin kuin muiden pääkatujen, asukkaat kärsinevät vielä suunnattomammista meluhaitoista. Eräs tuttavani asuu kolmannessa kerroksessa Mannerheimintien ja Runeberginkadun kulmassa, ja kyllä siinä ikkunat kilisevät kasin ylittäessä manskua. Mutta siihenkin kuulemma tottuu.
 
Meluhaittaa suurempi riski pääväylien varressa on katupöly. Bussit ovat sitä kovia nostattamaan, varsinkin mittakaavansa vuoksi.

Bussirallin viemisessä kauemmas keskustan kaduilta ("Iso Liityntä") nostaisi ilmanlaatua merkittävästi pääkatujen varrella vähentämällä bussien määrää vaikkapa puoleen tai kolmannekseen nykyisestä. Jos hommaan ryhdyttäisiin, samalla kannattaisi mielestäni kävellä koko lenkki ja järjestellä pääkadut vahvemmin jalankulkuystävällisiksi puukaduiksi.
 
Tässä pari jäähyväiskuvaa HelB 9639:stä! :icon_frown:
 

Liitetiedostot

  • Kuva0123.jpg
    Kuva0123.jpg
    106.9 KB · Lukukerrat: 291
  • Kuva0124.jpg
    Kuva0124.jpg
    120.2 KB · Lukukerrat: 306
Oletettavasti eilen oli viimeinen liikennöintipäivä osalle Veolian vanhimmista autoista, tuupakan autot 4,19,107,108,111,112,260,410,411,572,576 sekä Suomenojan 523 ja 541 tuskin enää palaavat liikenteeseen syksyllä.
 
No voi kikkelis kokkelis pitääkö sitä sitten asua siellä "Persekunnantiellä" päättärin vieressä jos ei bussien ääniä kestä? Ite budjaan Stadissa aivan sporakiskojen vieressä, eikä mua haittaa vaikka Vauriotrammit kolisuttelevat välillä niin, että ikkunat tärisee!

Niin? Jos tasan yksi bussimalli täristää maata niin paljon että kaksi juomalasia on tippunut kaapista sen voimasta niin ymmärrät varmaan mistä kiikastaa? Kököt minä äänistä, ongelma on yhden täysin epäonnistuneen romun maata hakkaavasta vaikutuksesta. Ei ole Scanian äänet ongelma, ei MANin ei minkään muun kuin näiden kaasuvolvojen, valkeneeko?

(Toisten väheksyminen ei ole asiallista joten ihme että vastasin mitään)
 
Takaisin
Ylös