Kalustopoistot 2013


Enpä osannut odottaa tällaista :p Takaa otetussa kuvassa pilkistelee myös uudet istuimet matkustamossa. Onkohan suomessa älytty ottaa ylimääräiseksi jääneet istuinkankaat talteen ja kenties jopa verhoiluttaa ne uudestaan jolloin niitä jokeri-päällisiä alkaisi kohta vaihtumaan pois jäljelle jääneistä autoista. Vai tarviiko niitä edes vaihtaa pois, saavatko jäädä muistoksi "1. vaiheen Jokerista"?
 
Enpä osannut odottaa tällaista :p Takaa otetussa kuvassa pilkistelee myös uudet istuimet matkustamossa.

Tämä sama istuin muoto pisti takaikkunasta silmään välittömästi. Käsittääkseni on harvinaista että Suomesta menee käytettyä ulkomaille. Toisinpäin se onkin varsin yleistä.
 
Käsittääkseni on harvinaista että Suomesta menee käytettyä ulkomaille. Toisinpäin se onkin varsin yleistä.

Kyllähän Viroon ja Venäjälle on aiempina vuosina mennyt todella paljon ainakin pk-seudun ja Tampereen vanhaa katuri-kalustoa. Nykyään Viroonkaan ei taida enää kauhean vanhat bussit kelvata?
 
Aa joo unohdin Venäjän ja Viron markkinat jotka tosiaan nykyään ovat "kuihtuneet" (?)
 
Korsisaari tuntuu olevan mieltynyt näihin Helbin vanhoihin autoihin, näemmä Korsisaari #40 on ex Helb #11
 
Korsisaari tuntuu olevan mieltynyt näihin Helbin vanhoihin autoihin, näemmä Korsisaari #40 on ex Helb #11
Samaan liittyen Korsisaarella näytti olevan myös jokin STA-taustainen Fifty ajossa ainakin tiistaina 8.4.

Sen sijaan tuosta Helbin Lahti 402-sarjasta on nyt auto #12 löytynyt Vekan varikolta Hämeenlinnasta. Liekö menossa varaosiksi, siirtokilvillä paikalle saapunut.
 

Ruotsiin menneet ex. Jokerit olivat siis Nobinat 455, 459, 466-468. Svenskbusshistoria sivuston päivittäjällä on käynyt kämmi, kun sama alustanumero löytyy kahden auton kohdalla.

Oikea rivihän olisi siis:
Nf 455 = Nobina Sverige(Ns) 3016 / SSH397
Nf 459 = Ns 3017 / WUX042
Nf 466 = Ns 3018 / EBS997
Nf 467 = Ns 3019 / ROW133
Nf 468 = Ns 3020 / RBN529

Phototrans osaa kertoa oikeat alustanumerot.
 
Viimeksi muokattu:
Ruotsiin menneet ex. Jokerit olivat siis Nobinat 455, 459, 466-468. Svenskbusshistoria sivuston päivittäjällä on käynyt kämmi, kun sama alustanumero löytyy kahden auton kohdalla.

Oikea rivihän olisi siis:
Nf 455 = Nobina Sverige(Ns) 3016 / SSH397
Nf 459 = Ns 3017 / WUX042
Nf 466 = Ns 3018 / EBS997
Nf 467 = Ns 3019 / ROW133
Nf 468 = Ns 3020 / RBN529

Phototrans osaa kertoa oikeat alustanumerot ex. 455:ä lukuunottamatta.
Hmm? Phototransissa on tälläkin hetkellä ex #455 alustanumerona YV3R8L42961112961, joten mitä meinaat? Siinä ei ole mielestäni virhettä.
 
Hmm? Phototransissa on tälläkin hetkellä ex #455 alustanumerona YV3R8L42961112961, joten mitä meinaat? Siinä ei ole mielestäni virhettä.

Siis joo, ajatuskatkos iski. Phototransissa nimenomaan on oikea alustanumero, busshistoriassa väärä :oops:
 
7.5.14

HelBin entinen Säffle-daami 208 odotti tänään Länsi-Satamassa laivausta Viroon. Taisi olla Säfflen viimeinen matka...
 
Takaisin
Ylös