- Liittynyt
- 5 Maaliskuu 2010
- Viestit
- 2,836
Mikäköhän idea oli teipata tuo 195 Nobinan limeraitaan ja sitten poistaa se melkein heti?
Varmaan vähän sama kun 183:n, 321:n ja mitä niitä vähintään kertaalleen poistettuja romuja nyt on
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mikäköhän idea oli teipata tuo 195 Nobinan limeraitaan ja sitten poistaa se melkein heti?
No pitäähän nyt bussien pysyä koossa nämä teipit taisivat olla siihen omiaan.Mikäköhän idea oli teipata tuo 195 Nobinan limeraitaan ja sitten poistaa se melkein heti?
Nyt löytyy truckparts.ee-sivustolta jonkin verran Nobinan poistettua kalustoa. Ainakin autot 5, 8, 9, 20, 178, 195, 701, 702, 703, 704 (osa on tosin poistettu ajosta jo aiemmin kuin tänä vuonna).
Myös auto 132 on Truckpartsilla.
Sen verran voin tähän kertoa että kaikista yläpihalla seisovista on buscomit purettu ja autot poistettu käytöstä. Samoin Hakamäentien varressa olevat, ne pidempään seisoneet, on poistettu. Samoin jo pihalta hävinneet Mersut jotka lienevät jo Puolassa :lol:HelB:n Ruskeasuon varikolla on ilman Buscomeja HelB:t 9801, 9908, 9910 ja 226.
Yläpihalla oli seisomassa mm. 9811, 9901, 9909, 9938, 9941, 9943, 9948, 74, 110, 229, 230 ja 232, mutta niistä ei nähnyt aidan taakse, onko niissä enää Buscomia. Teli-kaasusäfflejä sielä oli yhteensä 8 kappaletta, numerot näin vain 221:stä ja 227:stä (joiden poistumisesta onkin jo kerrottu tällä foorumilla) (tuo aiemmin mainittu 226 oli alapihalla Hakamäentien varressa).
Näitä kyllä oikeasti tulee ikävä, mukavimpia ajettavia minun urani aikana. Vuonna -95 kun ensimmäiset STA:lle tulivat, numerot 1-5, ja vuonna -97 autot 6-9, silloin jo niitä aneltiin omaan vuoroonNyt kun Helb poisti viimeisetkin Carrus City U:t hävisi koko bussimalli Hsl-alueelta Mielestäni City U on todella hyvän näköinen bussimalli ja muutenkin toimiva kokonaisuus. Tykkäsin joskus silloin tehdä töitä niillä ja Kaasubussien lisäksi varsinkin 96xx sarjassa oli hieno äänimaailma
RIP Carrus City U
Juu, jos käynnistettäessä vesihanan kuvalla varustettu katkaisija oli ON-asennossa,lämmintä ei tullut mihinkään :lol: Se piti aina käyttää nollalla ja takaisin päälle, niin johan lämpeni. Tosin matkustamon lämmitykselle vielä oma katkaisija, ja puhaltimille vielä omansa Mutta näitä ei kyllä tule ikävä, ajoasentoa ei minun vaatimuksille saanut kohdilleen vaikka mitä teit :lol:Vaikka mersut olivat vähän omalaatuisia örisijöitä, olivat ne ymmärtääkseni kaikista luotettavimpia autoja Helbillä. Ne eivät paljoa vaatineet "turhia" korjaamokäyntejä
Sen vähän mitä itse niillä joskus ajoin, tykkäsin niiden tyylistä, mutta outoja juttuja oli ihan liiaksi, kuten vaikka se nappuloiden määrä ohjaamossa. Esim. etupuhaltimella on kolme nopeutta ja jokaiselle nopeudelle piti olla oma nappi :lol: Mersu oli myös lämmin, kunhan vaan löysi oikeat napit joista lämpöä alkoi tulemaan
Volvolla Kaivokselassa on varastoitu pihan nurkkaan Pohjolan Liikenteen 824 - 827, 841, 859, 862, 867, 869 ja 874. Kaikissa on vielä PL:n teipit, Buscomien keskusyksiköt ja Helmit. 825:stä, 826:sta, 841:stä, 867:stä ja 869:stä on riisuttu Buscomin etälukijat ja lipunmyyntipäätteet pois. Odottavat ehkä siellä tulevia kilpailuja ja niiden tuloksia?
Minäkin ajelin heinäkuussa 1997 lähes päivittäin 85:tä 9501:llä, joka oli siihen aikaan vielä hienossa kunnossa. Tuohon aikaanhan oli käytössä vuoroparijärjestelmä eli joka toinen päivä auto oli pitkässä vuorossa ja joka toinen ruuhkavuorossa, jolloin ne myös kaiketi tankattiin ja siivottiin päivätauon aikana. 85:n matalat olivat joka toinen päivä 58:n ruuhkassa. Yleensä toinen auto oli MaxCi-Scania, parempi sekin sentään kuin 94-sarjan räminälaatikot. Autosarja 9701-9706 oli uutena suorastaan erinomainen. Niillä oli ilo tehdä töitä.Näitä kyllä oikeasti tulee ikävä, mukavimpia ajettavia minun urani aikana. Vuonna -95 kun ensimmäiset STA:lle tulivat, numerot 1-5, ja vuonna -97 autot 6-9, silloin jo niitä aneltiin omaan vuoroon