Kalustopoistot

Kuulemma olisi kaikki Paunun vuoden 2014 katurit menossa myyntiin, joten voi spekuloida mitä kaikkea ehkä poistuu ja mitä ehkäpä jää. Poistoon menevien autojen lista lienee melkoisen pitkä,saattaa olla esim. : # 55,60,72,73,74, 81,93,122,123, 125,126,127,128,129, 131, 136,137,138,139, 141-149, 164,165,166,167, 171,172. Tosin noista kaikista teli-scaloista en ole ihan varma, koska linja 41 lienee vielä yhden auton osalta paunun hommia ensi talvikaudellakin (?)

Nokian sopimukseen on tarjottu 2kpl euro6- telejä joten noita 2014-vuoden autoja jäänee pari ajamaan sopimuksen loppuun.
 
Kuulemma olisi kaikki Paunun vuoden 2014 katurit menossa myyntiin, joten voi spekuloida mitä kaikkea ehkä poistuu ja mitä ehkäpä jää. Poistoon menevien autojen lista lienee melkoisen pitkä,saattaa olla esim. : # 55,60,72,73,74, 81,93,122,123, 125,126,127,128,129, 131, 136,137,138,139, 141-149, 164,165,166,167, 171,172. Tosin noista kaikista teli-scaloista en ole ihan varma, koska linja 41 lienee vielä yhden auton osalta paunun hommia ensi talvikaudellakin (?)

Tuolla aiemmin oli mainittu että linjoihin 6 ja 70 tarvitsee 14 telibussia, joten sinne riittää #110-#118, #150, 151, 153, 155-158 ja nuo 2014 Euro 6:t 166 ja 167. Noista liikenisi yksi tai ehkä kaksikin 41:lle. Itse veikkaisin, että Kangasalle jäisi noista lyhyistä 8700:sta uusimmat, eli ainakin #64, #65, #80 ja #82.

Onko muuten 41:llä vaadittu telikalustoa, kun linjalla on aina Pirtililtä kaksi teliä ja Paunulta yksi teli ja yksi pätkä? Usein vain keksisi teleille parempia sijoituksia kuin 41:llä tyhjänä ajaminen, ja jos niitä ei 41:llä vaadita, niin sinne varmaan voisi säästää muutamaan muunkin 8700:n (tai miksei vaikka VDL:iä).

No mutta viikon päästähän sitä nähdään, mitkä autot vielä ajossa on.


Tuoreita poistoja myös TKL:t #52 ja #67.
Toinen näistä olikin jo kiertonetissä huudettavana https://kiertonet.fi/myyjat/tkl-tampereen-kaupunkiliikenne

Oho, #52:kin poistettiin vaikka se oli päällepäin ihan hyvässä kunnossa ja remontistakaan ei ollut pitkä aika.:icon_frown: Siinä taisi mennä TKL:n viimeinen Volvo 8500LE.
 
Siinä taisi mennä TKL:n viimeinen Volvo 8500LE.

Järjestystä en uskalla sanoa mikä oli viimeinen, #23 oli omaan silmään viimeinen havaittu yksilö, sillon taisi nuohota linjaa 82 ja vähän aiemmin 38. Mutta nyton 8500:t roskissa. Toki myös viimeinen Scala ja oikeastaan Scania-aikakausikin ohi.
 
Järjestystä en uskalla sanoa mikä oli viimeinen, #23 oli omaan silmään viimeinen havaittu yksilö, sillon taisi nuohota linjaa 82 ja vähän aiemmin 38. Mutta nyton 8500:t roskissa. Toki myös viimeinen Scala ja oikeastaan Scania-aikakausikin ohi.

Onko se Transdevilta ostettu 8500LE:kin poistettu?
 
ja oikeastaan Scania-aikakausikin ohi.

Ainakin toistaiseksi näin on. Eihän sitä koskaan tiedä jos TKL hankkii jonain päivänä tulevaisuudessa uusia Citywidejä. Onko Paunullakin nyt sama juttu jos kaukoliikennebusseja ei lasketa mukaan?
 
Viimeksi muokattu:
Järjestystä en uskalla sanoa mikä oli viimeinen, #23 oli omaan silmään viimeinen havaittu yksilö, sillon taisi nuohota linjaa 82 ja vähän aiemmin 38. Mutta nyton 8500:t roskissa. Toki myös viimeinen Scala ja oikeastaan Scania-aikakausikin ohi.

Totta, unohtui tuo #23, se oli vielä perjantaina 3.6. linjalla 17. #52:ta en itse havainnut toukokuussa enää ollenkaan linjalla.
 
Totta, unohtui tuo #23, se oli vielä perjantaina 3.6. linjalla 17. #52:ta en itse havainnut toukokuussa enää ollenkaan linjalla.
Kyllä vaan kyllä, 8500:sta viimeisen ajon TKL:llä ajoi juurikin 23 palaten Nekalaan 3.6 klo 22:56. Scanioista viimeisenä oli tosiaan 38, joka päätti toistaiseksi Scania kauden 3.6. jo kello 6:35. Tokihan periaatteessa olisi mahdollista vielä alkavalla viikolla järjestää joku farewell-ajo harrastajia varten, jossa olisi mahdollisuus päästä sekä 8500:sen että Scalan kyytiin viimeistä kertaa, jos sellaiseen mielenkiintoa olisi.
 
Tokihan periaatteessa olisi mahdollista vielä alkavalla viikolla järjestää joku farewell-ajo harrastajia varten, jossa olisi mahdollisuus päästä sekä 8500:sen että Scalan kyytiin viimeistä kertaa, jos sellaiseen mielenkiintoa olisi.
Kannatettava idea sinänsä, itsellä ainoa motivaatio on vain saada se viimeinen kuva autosta. En jää kaipaamaan ainuttakaan 8500:aa vaikka niiden alustat olikin ihan jees. Hyvä rakenteluaihio pilattuna huonolla korilla ja olihan näissä ajan patinaakin vielä. Ja tuon Scalan suhteen mulle riitti se viimeinen kotimatka kolme viikkoa sitten.

Toivottavasti on muita myönteisemmin suhtautuvia :)
 
148, 141, 123 ainakin, myyty. Väinö Paunu Oy. Osa meni kuulemma varakalustoksi Pohjolan Liikenteelle.

Kokonaisuudessaan varmaan puhutaan kymmenistä autoista. Niistä oli Nysse-elementit poissa.

Eli kaikki muu paitsi rahastaja, kun olivat ajossa.
 
148, 141, 123 ainakin, myyty. Väinö Paunu Oy. Osa meni kuulemma varakalustoksi Pohjolan Liikenteelle.

Kokonaisuudessaan varmaan puhutaan kymmenistä autoista. Niistä oli Nysse-elementit poissa.

Eli kaikki muu paitsi rahastaja, kun olivat ajossa.

Mites Paunun Scalat? jäikö niitä enää ajoon vai ovatko ne PirTilin pari Transdev-lähtöistä Scalaa nyt mallin ainoat edustajat Tampereella?
 
Kyllä vaan kyllä, 8500:sta viimeisen ajon TKL:llä ajoi juurikin 23 palaten Nekalaan 3.6 klo 22:56. Scanioista viimeisenä oli tosiaan 38, joka päätti toistaiseksi Scania kauden 3.6. jo kello 6:35. Tokihan periaatteessa olisi mahdollista vielä alkavalla viikolla järjestää joku farewell-ajo harrastajia varten, jossa olisi mahdollisuus päästä sekä 8500:sen että Scalan kyytiin viimeistä kertaa, jos sellaiseen mielenkiintoa olisi.

Ei huono idea, mukava että tällaista ehdotetaan. Pakko kyllä itsekin sanoa, että 8500:set eivät kuulu omiin suosikkeihini, vaikka #52:kin oli remontoituna ihan mukava auto. Enemmän olisi itsellä ehkä kiinnostusta OXI-Volvoihin, vaikka kyllä tuli viime kuukausina matkustettua niilläkin ihan riittävästi, kun vähän arvelin, että ne on menossa poistoon. Helsingissäkin pääsisi vielä pari vuotta vanhempiin ex. TKL-Scaloihin ihan linjalle kyytiin, joten jos täällä päässä ei enää onnistu, niin jokainen halukas voi vielä siellä käydä matkustamassa. Ja onhan siellä vielä OXI-Volvojakin ajossa.

Mutta sanotaan nyt näin, että jos tällainen päätetään järjestää, niin ehdottomasti on kiinnostusta, jos taas ei järjestetä, niin ei sekään itseäni haittaa.
 
Kyröskosken tallilla tällä hetkellä autoja Länsilinjoilta:
#36, #85, #90, #92, #93, #95, #109, #133, #134, #135, #136, #137, #138 ja #139
Näistä varmaan kaikki muut myynnissä paitsi tuo #85., 130-sarjan dogithan oli jo myytävänä
 
LL #121 on kokenut saman kohtalon kuin toverinsa #120, eli siirto Jyväskylään. Onkohan tästäkin yksilöstä tuhottu pesukarhukuosit ja vaihdettu tilalle ihastuttava harmaa?

Lisäksi LL #72 (ex. Paunu #125) on mitä todennäköisimmin poistettu. Auto oli kolarissa vain pari viikkoa Länsilinjoille siirtymisen jälkeen ja nyt siitä on kuulemma kortinlukijatkin poistettu. Eli tuskin enää korjataan, kauaa se ei Länsilinjoilla viihtynyt. :icon_frown:


Kyröskosken tallilla tällä hetkellä autoja Länsilinjoilta:
#36, #85, #90, #92, #93, #95, #109, #133, #134, #135, #136, #137, #138 ja #139
Näistä varmaan kaikki muut myynnissä paitsi tuo #85., 130-sarjan dogithan oli jo myytävänä

Jaa sinne niitä on siis kärrätty. Epäilen kovasti, että ostajaa löytyisi, kun ei nuo vuoden vanhemmat ja vuoden kauemmin myynnissä olleet 8700:tkaan ole menneet kaupaksi.

Onko muuten tietoa, että mihin tuota autoa #85 käytetään vai käytetäänkö mihinkään? Onko kenties Kyröskosken koululaisliikenteessä jonain vara-auton vara-auton vara-autona? Itse en ole varmaan ikinä nähnyt autoa omin silmin, ja alkaahan sillä ikääkin olla jo ihan mukavasti.

EDIT: Entä mitähän kävi autoille #29, #49, #89 ja #91? Nekin oli myynnissä vuosi sitten vaan eipä ole enää. Tarkoittaako tämä siis että ... ne meni kaupaksi?
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös