Tämä on erittäin hyvä uutinen. Nyt on tietysti mahdollisuus siirtää 14(B) takaisin ratikkapysäkille, mutta toivoa sopii, että se pysähtyisi jatkossakin nykyisessä paikassa.
14(B):n nykyisellä reitillä voisi tulevaisuudessa kulkea myöskin ratikka.
Itse olen ajatellut sen niin, että Runeberginkatua tulisi kaksi raitiolinjaa, joista toinen ajaisi suoraan Arkadiankatua Manskulle saakka ja siitä sitten vaikkapa käännytään Aleksille.
Kun taas se toinen kääntyisi Arkadiankadultan Fredalle ja siitä voidaan sitä jatkaa (edellyttäen, että siihen rakennettaisiin raitiorata) vaikkapa Helsingin eteläisiin kaupungin osiin.
Ja kolmas linjaus oli jo nyt jo rakenteilla oleva rata edelleen Jätkäsaareen, käytää tietysti Simonkatu-Annankatu-UKK-katua ja jatkuu siitä Malminrinteen jälkeen kohti päämääräänsä Ruoholahteen jne.
Ideani tässä on se, että UKK-kadun ja Fredankulmassa ratikat eivät enää normaaliliikenteessä kääntyisikään, vaan kaksi linjaa, linja eteläisestä Helsingistä Kampin kautta edelleen Runskin suuntaan risteäisi itä-länsisuuntaisen Jätkäsaaresta tulevan linjan (esim. linja 9, kuten on suunniteltu).
Lisäksi jokin linja ajaisi Arkadiankatua Eläinmuseon ja Pikkuparlamentin edestä Manskulle, kuten kolmoset aiemmin (ja miksipä se ei voisi edelleenkin olla niin).