Taksikuljetus Harri Vuolle OyOnko muuten tiedossa, mikä liikennöitsijä tälle tulee?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Taksikuljetus Harri Vuolle OyOnko muuten tiedossa, mikä liikennöitsijä tälle tulee?
No siis, niinhän se alunperin onkin tarkoitettu yhteyksille Sipoonkorpeen ja Fazerilaan. Tuotahan on jo siis ajettu kolmisen kesää jo, nyt ekan kerran kunnat päättivät ottaa HSL-liput käyttöön ja helpoin tapa byrokraattisesti lyhyessä ajassa oli tehdä U-linja sopimus HSL:n kanssa eli HSL maksaa vain nousukorvaukset HSL-lipuista, muutenhan vuoro on rahoitettu Sipoon ja Vantaan kesken.Vaikka reitti on kaiken kaikkiaan erikoinen, 899 näyttäis olevan matka-ajaltaan kilpailukykyinen Helsingin ja Nikkilän välisillä matkoilla sekä pääradan että metron kautta kulkevilla matkaketjuilla.
Näytä liitetiedosto 9827
Näytä liitetiedosto 9829
Tuo on siis myös sikäli mielekäs bussilinja, että tuo palvelee muitakin matkoja kuin vain matkoja Sipoonkorpeen. Vois olla perusteltua, että linja pysähtyy kaikilla pysäkeillä eikä ainoastaan reitin varrella olevilla matkailunähtävyyksillä ja luontokohteilla, jotta kyytiin uskaltaa nousta enemmän tavallisia matkustajia. Veikkaan, että pysähtyminen vain noissa paikoissa pelästyttää osan matkustajista pois. Saatetaan esimerkiksi ajatella, että linja on tarkoitettu vain noihin paikkoihin kulkemiseen.
No siis, niinhän se alunperin onkin tarkoitettu yhteyksille Sipoonkorpeen ja Fazerilaan.
Mikäs järki tällä yksittäisellä arkilähdöllä on joka lähtee tismalleen samaan aikaan 971 kanssa tismalleen samaa reittiä Keravan asemalle klo 13:40 Hyrylän terminaalista?Linja 963B, jonka oli tarkoitus aloittaa alunperin viime syksynä ja sittemmin linjan 962 kanssa vuodenvaihteessa, näyttää aloittavan kesäliikenteen alusta yksittäisillä lähdöillä.
Uskoisin että enemmin huolloista kyse tms. Kesällä monet liikennöitsijät huollattaa bussit oikein kunnolla, pienimmätkin peltivauriot ja muut pikkuviat, mitkä ei ole korkeammalla prioriteetillä. Hyvää aikaa kesällä kun liikenne harvempaa ja kalustoa ylimääräistä, syys-talvi-kevät kaudella ei vara-autoja yleensä kauheasti ole ja vioista korjataan vain ne kriittisimmät viat. Näin ainakin toimittu niissä firmoissa missä itse työskennellyt.Olen tässä pitkään miettinyt, että pitääkö se paikkansa kun olen joskus kuullut että osia busseista seisotetaan varikolla kesällä ja tällöin ns autot jotka ovat muulloin harvemmin ajossa niin niitä ajetaan useammin. En ole varma koskeeko tämä jotakin tiettyä toimijaa tai liittyykö asia kesäaikatauihin vai lomiin, mutta huomasin viime kesänä sellaisen asian, kun yleensä runkolinjoilla on nykyään harvemmin runkoscaaloja niin kuitenkin siinä jossain kohtaa kesää runkoscaaloja pistettiin runkolinjoille lähes poikkeuksetta joka päivä jokainen bussi ajoon. Johtuneeko se siitä, että kesällä seisotetaan pääbusseja tai onko jokin sopimusasia? Korjatkaa jos olen aivan väärässä.
Toinen syy voi olla myös vuotuinen kilometrisuorite per auto.Uskoisin että enemmin huolloista kyse tms. Kesällä monet liikennöitsijät huollattaa bussit oikein kunnolla, pienimmätkin peltivauriot ja muut pikkuviat, mitkä ei ole korkeammalla prioriteetillä. Hyvää aikaa kesällä kun liikenne harvempaa ja kalustoa ylimääräistä, syys-talvi-kevät kaudella ei vara-autoja yleensä kauheasti ole ja vioista korjataan vain ne kriittisimmät viat. Näin ainakin toimittu niissä firmoissa missä itse työskennellyt.
Tekstin perusteella voisi siis päätellä, että sama käytäntö saattaa olla tulossa muillekin pääväylille lähivuosina.Kokeilemme uutta yhtenäistä nimeämistapaa Itäväylän varren bussipysäkeillä. Kokeilussa ovat mukana Itäväylän varren eniten käytetyt pysäkit. Yhtenäisellä nimeämistavalla haluamme tehdä entistä helpommaksi mm. reitin seuraamisen matkan varrella bussien sisällä olevista näytöistä.
Uusi nimeämistapa on tarkoitettu etenkin suurten väylien varren pysäkeille, jotka ovat usein etäämmällä sen alueen tai kadun niin sanotusta keskipisteestä, jonne pysäkin käyttäjät pääasiallisesti kulkevat ja joka on usein antanut nimen pysäkille. Suurilla väylillä lisäksi pelkän väylän nimen käyttäminen pysäkinnimenä ei ole ollut usein mahdollista, koska saman väylän varrella on useita peräkkäisiä pysäkkejä. Myöskään samannimisiä pysäkkejä ei HSL:n nimeämiskäytäntöjen mukaan tulisi olla kävelyetäisyyttä pidemmällä toisistaan.
Aiemmin näistä syistä helposti tunnistettavia alueiden, kaupunginosien tai suurten väylien nimiä ei ole usein voitu käyttää pysäkin niminä tai niiden ollessa käytössä nimi on voitu kokea pahimmillaan harhaanjohtavaksi.
Uusi nimeämistapa taas mahdollistaa esimerkiksi Tankovainion alueen mainitsemisen suoraan alueen pääasiallisten pysäkkien nimessä, vaikka pysäkit sijaitsevatkin varsinaisen Tankovainion alueen laidalla Itäväylän varressa.
Uudessa nimeämistavassa nimen alkuosa yhdistää pysäkin aluenimeen, poikkikatuun tai muihin samannimisiin lähipysäkkeihin. Nimen loppuosa taas selittää, miten pysäkin sijainti eroaa alueen niin sanotun keskipisteen tai muiden lähipysäkkien sijainnista ja on esimerkiksi sen valtaväylän nimi, jolla pysäkki sijaitsee.
Teemme muutoksen jälkeen myöhemmin myös matkustajakyselyn muutoksesta ja asiakkaidemme kokemuksista.