Korkeaselkänojaiset penkit

Kuinka ongelmaa ei voi olla 510:lla, jos se on 200:lla, kun kummallakin linjalla kulkevat samat bussit?
Kulkevat kulkevat mutta kyllä voisin väittää että suurin osa ihmisistä valitsee mielummin matkustavansa pehmopenkeillä kuin kovilla.

Tulisi edes entisaikojen City ällien jossa perus penkit mutta erittäin pehmeät sellaiset.

Tuskin edes maksaisi mitään maltaita.
 
Olen ymmärtänyt, että Harri Vuolle on tilannut uusia Ivecoita tuohon sopimukseen johtuen siitä etteivät nuo Oulun autot ole sopimukseen sopivia. Aikataulusta tai muusta en tiedä tarkemmin, mutta tällaista huhua oli liikkeellä.
Sopimuksessa vaadittiin kaksiakselisia A2 busseja, joiden käyttövoima sai ja saa olla diesel sekä päästötaso Euro6. Nykyiset Oululais-subit täyttää nämä vaatimukset ihan hyvin.
 
Sopimuksessa vaadittiin kaksiakselisia A2 busseja, joiden käyttövoima sai ja saa olla diesel sekä päästötaso Euro6. Nykyiset Oululais-subit täyttää nämä vaatimukset ihan hyvin.
Jos en nyt ihan väärin muista, niin HV tarjosi sopimukseen kokonaan uutta kalustoa
 
En ole koskaan ymmärtänyt tätä penkki itkua, naurattaa aina Brittien foorumeilla kun tulee uusi junamalli niin se on varma että penkkikeskustelu alkaa. Ei HSL alueella voi olla normaalille ihmisille mitään väliä penkistä, istun vaikka riu´ulla jos vain bussi tulee ajoissa ja aikataulun mukaan.
 
Sopimuksessa vaadittiin kaksiakselisia A2 busseja, joiden käyttövoima sai ja saa olla diesel sekä päästötaso Euro6. Nykyiset Oululais-subit täyttää nämä vaatimukset ihan hyvin.
Sopimukseen vaadittiin kyllä minimissään Euro6 päästöluokan A2-busseja, mutta Harri Vuolle tarjosi kaluston uutena. Kun tarjoaa kaluston uutena ja voittaa kohteen, on kaluston oltava myös sitä mitä on tarjottu. Nämä Oulusta tulleet eivät ole uusia. Eivätkä edes HSL-vaatimusten mukaisia lastenvaunupaikkojen osalta. Näissä on kaksi lastenvaunupaikkaa kun vaatimus on kolme. Ainoa mihin on taidettu tehdä muutostyö on Åbergin Linjan hankkima auto samasta sarjasta, ellei sitten nyt ole muutettu. Uusia noista ei silti saa.
 
Jos en nyt ihan väärin muista, niin HV tarjosi sopimukseen kokonaan uutta kalustoa
Sopimukseen vaadittiin kyllä minimissään Euro6 päästöluokan A2-busseja, mutta Harri Vuolle tarjosi kaluston uutena. Kun tarjoaa kaluston uutena ja voittaa kohteen, on kaluston oltava myös sitä mitä on tarjottu. Nämä Oulusta tulleet eivät ole uusia. Eivätkä edes HSL-vaatimusten mukaisia lastenvaunupaikkojen osalta. Näissä on kaksi lastenvaunupaikkaa kun vaatimus on kolme. Ainoa mihin on taidettu tehdä muutostyö on Åbergin Linjan hankkima auto samasta sarjasta, ellei sitten nyt ole muutettu. Uusia noista ei silti saa.
HSL:n kokousalalta:
Kohdetta 284 liikennöidään neljällä kaksiakselisella A2-tyypin bussilla sekä kolmellaM iniB-tyypin pienkalustobussilla. Kohdetta 284 liikennöidään polttomoottorikäyttöisillä ajoneuvoilla, jotka täyttävät päästönormin Euro-6 vaatimukset. [...] Kaikkil iikenteeseen tulevat autot ovat sopimuskauden alkaessa uusia.
 
Olen ymmärtänyt, että Harri Vuolle on tilannut uusia Ivecoita tuohon sopimukseen johtuen siitä etteivät nuo Oulun autot ole sopimukseen sopivia. Aikataulusta tai muusta en tiedä tarkemmin, mutta tällaista huhua oli liikkeellä.
Missä lähde
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ja mistä on tilannut kun tosi epätodennäköstä että tilasi uusia kun ei ollut varaa ostaa viidettä käytettyä Suburbania
 
Viimeksi muokattu:
Kulkevat kulkevat mutta kyllä voisin väittää että suurin osa ihmisistä valitsee mielummin matkustavansa pehmopenkeillä kuin kovilla.
Suurin osa varmasti matkustaisi mieluummin täysin korkealattiaisella turistibussilla, johon ei mahdu ihmisiä seisomaan, lastenvaunun tai pyörätuolin nostaminen ylös on toivotonta, ja pysähdykset ovat hitaita. Kaikkea ei voi saada.

naurattaa aina Brittien foorumeilla kun tulee uusi junamalli niin se on varma että penkkikeskustelu alkaa
Varmasti osittain huvittavaa, mutta siellä on joissain pitkän matkan junissa mahdottoman epämukavia penkkejä. Puolen tunnin kaupunkibussimatka (tai miksei vaikka lähijunamatka) on eri asia kuin 5 tunnin matka Lontoosta Skotlantiin.
 
Sopimukseen vaadittiin kyllä minimissään Euro6 päästöluokan A2-busseja, mutta Harri Vuolle tarjosi kaluston uutena. Kun tarjoaa kaluston uutena ja voittaa kohteen, on kaluston oltava myös sitä mitä on tarjottu. Nämä Oulusta tulleet eivät ole uusia. Eivätkä edes HSL-vaatimusten mukaisia lastenvaunupaikkojen osalta. Näissä on kaksi lastenvaunupaikkaa kun vaatimus on kolme. Ainoa mihin on taidettu tehdä muutostyö on Åbergin Linjan hankkima auto samasta sarjasta, ellei sitten nyt ole muutettu. Uusia noista ei silti saa.
Mielenkiintoista että sopimusta voi näin räikeästi rikkoa ja vielä näin pitkään ilman että liikenteen tilaaja laittaa pelin poikki. Kai tuosta nyt jotain tuntuvia sanktioita kuitenkin tulee sopimuksen vastaisen kaluston jatkuvasta käytöstä?
 
Mielenkiintoista että sopimusta voi näin räikeästi rikkoa ja vielä näin pitkään ilman että liikenteen tilaaja laittaa pelin poikki. Kai tuosta nyt jotain tuntuvia sanktioita kuitenkin tulee sopimuksen vastaisen kaluston jatkuvasta käytöstä?
Sanktioita saa ihan varmasti, mutta sopimuksen purkaminen ei välttämättä ole tilaajan kannalta kovinkaan tarkoituksenmukaista. Bussit ei kuitenkaan ole mitenkään kauhean huonokuntoisia ja uutta kalustoakin on ilmeisesti tulossa. Varsinkin kun kyseessä on noin pieni sopimus, on hinta suhteessa ajettaviin kilometreihin korkea, ja kilpailutuksesta ym. säädöstä tulee korkeat kustannukset ilman kovin merkittävää hyötyä.
 
Missä lähde
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Ja mistä on tilannut kun tosi epätodennäköstä että tilasi uusia kun ei ollut varaa ostaa viidettä käytettyä Suburbania
Kaikkea ei ole tarkoitettu tänne kirjoitettavaksi. :D Ivecoita ovat kuuleman mukaan tilanneet kuten jo ensimmäisessä viestissäni kirjoitin.
 
Varmasti osittain huvittavaa, mutta siellä on joissain pitkän matkan junissa mahdottoman epämukavia penkkejä. Puolen tunnin kaupunkibussimatka (tai miksei vaikka lähijunamatka) on eri asia kuin 5 tunnin matka Lontoosta Skotlantiin.
juu ymmärrän että ongelmassa myös totuutta mutta kiinnittänyt vain huomoita että uusien kiihtyvyys jne toissijaista vaan aina menee laverikeskusteluksi....
 
Mielenkiintoista että sopimusta voi näin räikeästi rikkoa ja vielä näin pitkään ilman että liikenteen tilaaja laittaa pelin poikki. Kai tuosta nyt jotain tuntuvia sanktioita kuitenkin tulee sopimuksen vastaisen kaluston jatkuvasta käytöstä?
Samalla firmalla oli aikasemminkin jo Volvo 8700 (korkea) käytössä mutta tämäkin poistettu ainakin väliaikaisesti liikenteestä
 
Sanktioita saa ihan varmasti, mutta sopimuksen purkaminen ei välttämättä ole tilaajan kannalta kovinkaan tarkoituksenmukaista. Bussit ei kuitenkaan ole mitenkään kauhean huonokuntoisia ja uutta kalustoakin on ilmeisesti tulossa. Varsinkin kun kyseessä on noin pieni sopimus, on hinta suhteessa ajettaviin kilometreihin korkea, ja kilpailutuksesta ym. säädöstä tulee korkeat kustannukset ilman kovin merkittävää hyötyä.
Kyllä ihmetyttää tuo touhu. Jos on jo näin pitkään ajettu vääränlaisella kalustolla jatkuvasti sanktioita saaden niin tuostahan on täytynyt jo kertyä liikennöitsijälle tuntuvat tulonmenetykset ja todennäköisesti myös valtavat tappiot.
 
Sopimukseen vaadittiin kyllä minimissään Euro6 päästöluokan A2-busseja, mutta Harri Vuolle tarjosi kaluston uutena. Kun tarjoaa kaluston uutena ja voittaa kohteen, on kaluston oltava myös sitä mitä on tarjottu. Nämä Oulusta tulleet eivät ole uusia. Eivätkä edes HSL-vaatimusten mukaisia lastenvaunupaikkojen osalta. Näissä on kaksi lastenvaunupaikkaa kun vaatimus on kolme. Ainoa mihin on taidettu tehdä muutostyö on Åbergin Linjan hankkima auto samasta sarjasta, ellei sitten nyt ole muutettu. Uusia noista ei silti saa.
Tuo lastenvaunupaikka vaatimus on ihan typerä, ei tuolla ikinä kulje kukaan lastenvaunuilla
 
Takaisin
Ylös