Korkeaselkänojaiset penkit

Sopimukseen vaadittiin kyllä minimissään Euro6 päästöluokan A2-busseja, mutta Harri Vuolle tarjosi kaluston uutena. Kun tarjoaa kaluston uutena ja voittaa kohteen, on kaluston oltava myös sitä mitä on tarjottu. Nämä Oulusta tulleet eivät ole uusia. Eivätkä edes HSL-vaatimusten mukaisia lastenvaunupaikkojen osalta. Näissä on kaksi lastenvaunupaikkaa kun vaatimus on kolme. Ainoa mihin on taidettu tehdä muutostyö on Åbergin Linjan hankkima auto samasta sarjasta, ellei sitten nyt ole muutettu. Uusia noista ei silti saa.
1726738166175.png1726738520063.png
Tämä on jo kyllä koomista, samat autot ;)
(TLDR; Tuokin episodi alkoi juuri riidasta onko lastenvaunupaikkoja kaksi vai kolme.)
Viesti yhdistetty automaattisesti:

HSL:n kokousalalta:
Koko tekstihän on seuraava:
Kohdetta 284 liikennöidään neljällä kaksiakselisella A2-tyypin bussilla sekä kolmella
MiniB-tyypin pienkalustobussilla. Kohdetta 284 liikennöidään polttomoottorikäyttöisillä
ajoneuvoilla, jotka täyttävät päästönormin Euro-6 vaatimukset. Kohdetta 285
liikennöidään 16:lla tyypin D nivellinja-autolla, joiden käyttövoimana on sähkö. Kaikki
liikenteeseen tulevat autot ovat sopimuskauden alkaessa uusia.
Tuon voisi kyllä tulkita niin, että kohteeseen 285 olisi vain tullut uusia autoja. Kalustopisteet Vuolteen voittamaan kohteeseen 284 olivat aika vaatimattomat.
 
Viimeksi muokattu:
Jäin vielä mielenkiinnosta kaivelemaan asiakirjoja; en löytänyt tuon kilpailutuksen pisteytystä ja kalustovaatimuksia, mutta ainakin uusimmassa (60a/2024) on käytetty 1950mm lastenvaunutilaa. Oulussa vaatimus oli 2000mm, johon päästiin mittaamalla tila penkin alle. "Oikea" mitta oli juurikin tuo 1950mm

Tuon 1950mm saa vielä alittaa enintään 150mm, mutta siitä annetaan miinuspisteitä. Tuo kuitenkin vaikuttaa uudelta vaatimukselta, jota ei varmaan tuossa kilpailutuksessa ole sovellettu(?)
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös