- Liittynyt
- 22 Marraskuu 2007
- Viestit
- 829
Vaikka mm. Zürichissä onkin joitain yhteiskäyttöpysäkkejä, en muista missään Sveitsissä tai Saksassa Kampin kaltaista pysäkkiä. Yhteiskäyttöä on siis vain siellä, missä liikennemuodot eivät aiheuta toisilleen kohtuutonta haittaa.
Kamppin yhteispysäkkihän on täysin idioottimainen keksintö. Bussiletkojen pitkät pysäkkiajat haittaavat niin bussilinjojen sujuvuutta, mutta ennen kaikkea ne haittaavat merkittävästi raitioliikennettä.
Raitiovaunu kun ei voi väistää bussiletkaa, jossa suoritetaan kuljettajanvaihtoja sekä hidasta suljettua rahastusta.
Jos olisimme Keski-Euroopassa, Kampista ei lähtisi yhtään bussilinjaa pohjoiseen, vain raitiovaunulinjoja. Munkkivuoen ja Haagan tasalla olisi vasta ensimmäiset pysäkit, joista voisi vaihtaa lyhyehköihin liityntäbussilinjoihin, olkoon ne sitten johdinautoja tai tavallisia. Keskustan sekä esikaupunkien joukkoliikenne hoidettaisiin pääsääntöisesti laadukkalla raideliikenteellä, jota tuettaisiin muilla kulkumuodoilla siellä, missä väestöpohja katsotaan raideliikenteelle riittämättömäksi.
Tämä Helsingin kantakaupungin bussiralli on ihan oikeasti melko Suomalainen tapa toimia, esim. Mannheimissa ei voi matkustaa keskustan läpi busseilla, sillä raideliikenne on runkoverkko.
Kamppin yhteispysäkkihän on täysin idioottimainen keksintö. Bussiletkojen pitkät pysäkkiajat haittaavat niin bussilinjojen sujuvuutta, mutta ennen kaikkea ne haittaavat merkittävästi raitioliikennettä.
Raitiovaunu kun ei voi väistää bussiletkaa, jossa suoritetaan kuljettajanvaihtoja sekä hidasta suljettua rahastusta.
Jos olisimme Keski-Euroopassa, Kampista ei lähtisi yhtään bussilinjaa pohjoiseen, vain raitiovaunulinjoja. Munkkivuoen ja Haagan tasalla olisi vasta ensimmäiset pysäkit, joista voisi vaihtaa lyhyehköihin liityntäbussilinjoihin, olkoon ne sitten johdinautoja tai tavallisia. Keskustan sekä esikaupunkien joukkoliikenne hoidettaisiin pääsääntöisesti laadukkalla raideliikenteellä, jota tuettaisiin muilla kulkumuodoilla siellä, missä väestöpohja katsotaan raideliikenteelle riittämättömäksi.
Tämä Helsingin kantakaupungin bussiralli on ihan oikeasti melko Suomalainen tapa toimia, esim. Mannheimissa ei voi matkustaa keskustan läpi busseilla, sillä raideliikenne on runkoverkko.