Vs: Munkkivuoren raitiotie
Käytän joukkoliikennettä 4-8 kertaa kuussa, koska en tarvitse koulumatkallani joukkoliikennettä. Arvolippujen ostaminen tulee halvemmaksi kuin kausilippujen, mutta joukkoliikenteen käyttö on hyvin säännöllistä. Tällöin olisi selvästi vaivalloisempaa minulle ostaa kerran kuussa 10 matkan pahvilippu, koska lippuja joutuu ostamaan useammin kuin nyt lataamaan arvoa ja koska itse leimaaminen ei onnistu nappia painamalla vaan kastunutta ja hapertunutta paperinpalaa saa rynkyttää edestakaisin muiden matkustajien odottaessa. Sitä paitsi bussissa kuljettaja ei ehdi mitenkään tarkastaa sitä 7 kertaa leimattua paperinpalaa puolessa sekunnissa. Myös useamman lipun ostaminen varastoon olisi vaikeampaa, koska joko seuraava lippu ei tule mukaan tai sitten se ehtii kastua tai hapertua.
Sitä vastoin pahvilippu sopii harvemmin kuin kerran kuussa matkustavalle sen puutteista huolimatta, koska nyt sellainen henkilö ostaa todennäköisesti kertalippuja, joiden käyttö on vaikeampaa kuin 10 matkan pahvilipun. Siksi on nähdäkseni tärkeää voida valita matkakortin, etäluettavan pahvikortin ja leimattavan pahvikortin välillä.
Buscom-laitteita käyttää matkustajista noin 20%, eli vähemmistö. Kuitenkin ne ovat reilusti kalliimpia kuin yksinkertaiset leimasimet. Tarvitaanko siis välttämättä Buscom joka ovelle joka liikennevälineeseen, kun 80% ei sitä tarvitse? Eikö Buscomin ainoa tehtävä, kertamatkat, voida hoitaa edullisemminkin, samalla yksinkertaisella ja luotettavalla tekniikalla.
Käytän joukkoliikennettä 4-8 kertaa kuussa, koska en tarvitse koulumatkallani joukkoliikennettä. Arvolippujen ostaminen tulee halvemmaksi kuin kausilippujen, mutta joukkoliikenteen käyttö on hyvin säännöllistä. Tällöin olisi selvästi vaivalloisempaa minulle ostaa kerran kuussa 10 matkan pahvilippu, koska lippuja joutuu ostamaan useammin kuin nyt lataamaan arvoa ja koska itse leimaaminen ei onnistu nappia painamalla vaan kastunutta ja hapertunutta paperinpalaa saa rynkyttää edestakaisin muiden matkustajien odottaessa. Sitä paitsi bussissa kuljettaja ei ehdi mitenkään tarkastaa sitä 7 kertaa leimattua paperinpalaa puolessa sekunnissa. Myös useamman lipun ostaminen varastoon olisi vaikeampaa, koska joko seuraava lippu ei tule mukaan tai sitten se ehtii kastua tai hapertua.
Sitä vastoin pahvilippu sopii harvemmin kuin kerran kuussa matkustavalle sen puutteista huolimatta, koska nyt sellainen henkilö ostaa todennäköisesti kertalippuja, joiden käyttö on vaikeampaa kuin 10 matkan pahvilipun. Siksi on nähdäkseni tärkeää voida valita matkakortin, etäluettavan pahvikortin ja leimattavan pahvikortin välillä.