Kuljettajien poikkeamat linjan reitiltä

Pikku vikoja taas mutta siis tänään aamulla 963:n kuljettaja kääntyy Sibeliuksentieltä poikkeuksellisesti jo Sampolankadulle (978, 985 yms. tyyliin) eikä jatkanutkaan Aleksis Kiven tielle normaalille reitille. Ajamatta jäivät siis pysäkit Puuvalonaukio, Keravan tori sekä Keravanaukio.

IMG_3693.jpeg
Tapahtui siis noin klo 8:50, autona PL 640.
 
Viimeksi muokattu:
Pikku vikoja taas mutta siis tänään aamulla 963:n kuljettaja kääntyy Sibeliuksentieltä poikkeuksellisesti jo Sampolankadulle (978, 985 yms. tyyliin) eikä jatkanutkaan Aleksis Kiven tielle normaalille reitille. Ajamatta jäivät siis pysäkit Puuvalonaukio, Keravan tori sekä Keravanaukio.

Näytä liitetiedosto 9235
Tapahtui siis noin klo 8:50, autona PL 640.
Kukjettaja teki siis hyväntekeväisyyttä HSLlle. Ei taida esihenkilöt olla kovin tyytyväisiä. Kun harhaan ajetaan niin pitäisi joku lenkki heittää siten että pääsisi takaisin samalle reitille Muuten se on ajamaton. Tässä kohtaa "lenkki" voisi olla esimerkiksi Sampolantie - Asemansilta - Asemantie - Saviontie.
 
Kukjettaja teki siis hyväntekeväisyyttä HSLlle. Ei taida esihenkilöt olla kovin tyytyväisiä. Kun harhaan ajetaan niin pitäisi joku lenkki heittää siten että pääsisi takaisin samalle reitille Muuten se on ajamaton. Tässä kohtaa "lenkki" voisi olla esimerkiksi Sampolantie - Asemansilta - Asemantie - Saviontie.
1734453712577.png
Kuljettaja näytti kyllä korjasi virheensä, reittilokin mukaan. Joten PL sai rahat tässä tapauksessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
11.12.2024 - 14:43

Bussi 22 lähtee ajamaan Särkiniementietä, kohti Vattuniemeä. Lopulta kääntyy S-marketella takaisin päin.
 
Kukjettaja teki siis hyväntekeväisyyttä HSLlle. Ei taida esihenkilöt olla kovin tyytyväisiä. Kun harhaan ajetaan niin pitäisi joku lenkki heittää siten että pääsisi takaisin samalle reitille Muuten se on ajamaton. Tässä kohtaa "lenkki" voisi olla esimerkiksi Sampolantie - Asemansilta - Asemantie - Saviontie.
Virheitä sattuu ja pääasia on päästä takaisin reitille ilman vahinkoja. Toki paras vaihtoehto on jos sen voi tehdä siten ettei jää pysäkkejä välistä mutta aina tämä ei onnistu jos kuski ei tunne aluetta tai siihen menisi liikaa aikaa niin että seuraava lähtö myöhästyy. Kunhan ei toistuvasti ajele harhaan niin esihenkilöt ei sano mitään.
 
Virheitä sattuu ja pääasia on päästä takaisin reitille ilman vahinkoja. Toki paras vaihtoehto on jos sen voi tehdä siten ettei jää pysäkkejä välistä mutta aina tämä ei onnistu jos kuski ei tunne aluetta tai siihen menisi liikaa aikaa niin että seuraava lähtö myöhästyy. Kunhan ei toistuvasti ajele harhaan niin esihenkilöt ei sano mitään.
Tietty virheitä sattuu ja tosiaan reitille pitäisi päästä takaisin ilman vahinkoja. Kuitenkin se taitaa olla aika tiukka sääntö että pitää ajaa ne kaikki pysäkit. Muistaakseni 15min lähdöstä oli se raja koska lähdöstä tulee ajamaton eli jos on ollut suurinpiirtein aikataulussa niin on vähintäänkin 15min aikaa löytää takaisin reitille siten ettei niitä pysäkkejä jää välistä. Bisnestähän tää on ja sitä tehdään raha edellä.
 
Tietty virheitä sattuu ja tosiaan reitille pitäisi päästä takaisin ilman vahinkoja. Kuitenkin se taitaa olla aika tiukka sääntö että pitää ajaa ne kaikki pysäkit. Muistaakseni 15min lähdöstä oli se raja koska lähdöstä tulee ajamaton eli jos on ollut suurinpiirtein aikataulussa niin on vähintäänkin 15min aikaa löytää takaisin reitille siten ettei niitä pysäkkejä jää välistä. Bisnestähän tää on ja sitä tehdään raha edellä.
15 min TAI jos seuraavana oleva lähtö ehtii lähteä. Eli lyhyen vuorovälin linjoilla ei aikaa kovin paljoa ole. Pahimmillaan saadaan aikaan 2 ajamatonta jos ensin harhaillaan yrittämässä pääsyä takaisin reitille siten ettei pysäkkejä jää välistä eikä se syystä tai toisesta onnistukaan ja myöhästytään vielä seuraavasta lähdöstä. Pahimmillaan kolhitaan vielä auto jonnekkin. Ajamattomassa sivussa on kuitenkin kyse ainoastaan joistain kymmenistä euroista joten ei sen eteen kauheita riskejä kannata ottaa, turvallisimmasta mahdollisesta paikasta vaan takaisin reitille jos ei ole varma.
 
Ajamattomassa sivussa on kuitenkin kyse ainoastaan joistain kymmenistä euroista joten ei sen eteen kauheita riskejä kannata ottaa, turvallisimmasta mahdollisesta paikasta vaan takaisin reitille jos ei ole varma.
Kyllä se ajamattoman lähdön rahallinen menetys on pienimmilläänkin vähintään kolminumeroinen luku.
 
Joo, ajamattomista tulee takkiin firmalle. Mutta jos siinä reitille paluussa vaurioittaa autoa ja sitten pahimmillaan se jää jumiin johonkin, niin siinä sitä tappiota syntyy oikein kunnolla.

Monessa paikassa harhaan ajo aiheuttaa kyllä vaikean paikan, melkein kannattaa silloin, jos ei tunne aluetta, pysäyttää turvalliseen paikkaan ja esim. google mapsin avulla katsoa, miten kannattaa edetä.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös